X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשב"כ עובדים כ-15 בעלי מוגבלויות תפקודיות משמעותיות ובמחלקת הגיוס מועסק עובד ייעודי שתפקידו לגייס עובדים עם מוגבלויות מפקדת לשכת הגיוס ברשת: צה"ל פועל לצמצם זמנים בתהליך הגיוס של בעלי מוגבלויות
▪  ▪  ▪
יוסי כהן, ראש המוסד. דורש דיווחים רבעוניים [צילום: בן גרשום]

ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ג', 5.12.17) דיון בנושא שילוב אנשים עם מוגבלויות לשירות בצה"ל ובמערכת הביטחון, אותו הוביל ח"כ מוטי יוגב, במסגרת היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, המצוין היום בכנסת.
חברי כנסת רבים שהשתתפו בישיבה ציינו כי מגיעות אליהם פניות רבות על הייאוש של צעירים בעלי מוגבלויות מאורכו של תהליך ההתנדבות לצה"ל, וכי גם התהליך שהם עוברים שונה מחבריהם, וגם מועד הגיוס שלהם, והדבר יוצר קושי רב.
סא"ל יעל פישר ויינר, מפקדת לשכת הגיוס ברשת: "אנחנו פועלים לצמצם זמנים בתהליך ולאפשר לצעירים גיוס קרוב ככל האפשר לחבריהם, ובכל מקרה שכבר מהצו הראשון יצאו עם תאריך גיוס ברור, גם אם עוד לא ידעו לאיזו יחידה ישובצו. השיבוץ מתבצע לאחר יום ראיונות מרוכז, שמגיעים אליו כל הגופים בכדי להכיר את המועמדים לגיוס ולשמוע מה הם רוצים בתפקידם בצבא. בשנה האחרונה אנו עולים בכמות המתגייסים מאוכלוסייה זו בכל מחזור גיוס"
נציג שב"כ סיפר לחברי הוועדה: "יש לנו עובדים עם מוגבלויות כבר הרבה שנים, אבל בשנה האחרונה הייתה פריצת דרך. במחלקת הגיוס יש עובד ייעודי שתפקידו לעסוק בכך, ואנו מחויבים למספר 'תכונות זהב', ואם הן מתממשות בעובד, אז מידת המוגבלות לא משנה ותפקידי ליבה, טכנולוגיה ומנהלה כולם פתוחים בפניהם. כיום יש לנו 15 עובדים עם מוגבלויות תפקודיות משמעותיות, באופן טבעי הלכנו בהתחלה לנכי צה"ל, תוך תשומת לב לא לגייס מישהו שעלולה להתעורר אצלו פוסט טראומה, וביעדי 2018 שלנו להתחבר לאוכלוסיית נפגעי תאונות הדרכים, ואנו עובדים על חשיפה שלנו לטובת קשר עם ארגונים אלה".
נציגי המוסד סיפרו לוועדה: "ראש המוסד הוריד הנחיה בתחילת 2016 ודורש דיווחים רבעוניים על קליטת עובדים בעלי מוגבלויות. המטרה היא לגייס לכל תפקיד, לכל אגף ולכל תחום - לפי קורות חייו ולא לפי מוגבלות כלשהי. יש ממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות וצוות שתומך את התהליך - הן בגיוס והם במהלך השירות בארגון - ליווי פסיכולוגי, מענה לוגיסטי, התאמת הדרכות בכל הקורסים. כל שנה אנו קולטים כ-10 עובדים ועוד כ-10 חיילים מתנדבים, שאותם אנו גם משתדלים להשאיר כעובדים במשרות סטודנט לאחר השחרור. כיום אנו מעריכים שיש כמאה עובדים בעלי מוגבלויות בארגון".
ח"כ יעקב פרי: "על-פי כתבות, 2000 צעירים וצעירות בעלי מוגבלויות מבקשים לשרת בצה"ל כל שנה ומתקבלים כ-550. הצבא צריך להבין שזה תורם לצעירים האלה, אבל גם לצעירים שמשרתים יחד איתם".

תאריך:  05/12/2017   |   עודכן:  05/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב פרי / Yaakov  Perry
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-100 בעלי מוגבלויות עובדים במוסד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעודד
שמ   |  5/12/17 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מלצר מציע לתת מענק של 20% מהשכר למסתנן שייצא מן הארץ בחודש הראשון להעסקתו; המדינה הבטיחה לבדוק וחלק מן העותרים נגד נטילת הפיקדון משכר המסתננים אמרו שמהלך כזה יספק אותם
עומר כרמון
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "היא עשתה מעשה חמור במיוחד, היא פוגעת ומערערת את אמון הציבור במשטרה, ופוגעת בנחקרים. אני מצפה שיינקטו נגדה צעדים משמעתיים מרחיקי לכת ובעיני היא לא יכולה להמשיך ולשרת ביחידה רגישה כמו להב 433"
איתמר לוין
ארבע שנים לאחר שהחל המכרז לאיוש התפקידים ואחרי ארבעה פסקי דין, התהליך יתחיל מחדש בשל התעלמותן של ועדות האיתור מחוסר הניסיון המספיק של עו"ד ענבר טור-שלום בה בחרו
מירב ארד
הרכש הראשוני שביצעה משלחת הרכש בארה"ב, ועשוי לצמוח עד ל-1,200 כלים בחמש השנים הקרובות, ישדרג את מבצעיות היחידות השונות בצה"ל
עומר כרמון
צעירי מרצ במכתב לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה: "ב-4 בדצמבר, בוצע 'טיול מחאה' של מתנחלים ופעילים קיצוניים בכפר קוסרא, שהוא תוצאה ישירה של ההסתה שאברי גלעד היה שותף לה"    גלעד אינו מתנצל: "עומד מאחורי הדברים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il