X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא האמריקני שוחח בטלפון עם אבו מאזן, עם נתניהו ועם מלך ירדן עבאס מאיים בהסלמה השר כ"ץ: ערוכים לכל אפשרות
▪  ▪  ▪
טראמפ ועבאס [צילום ארכיון: איוון ווצ'י/AP]

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח (יום ג', 5.12.17) עם יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, והודיע לו כי הוא מתכוון להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים. לא נמסר מועד ההעברה, רק שמדובר בהבטחת הבחירות של טראמפ. הדברים פורסמו בסוכנות הידיעות הפלשתינית "וואפה".
אבו מאזן מזהיר את טראמפ מפני הסלמה, לאחר שהודיע לו כי בכוונתו להעביר את השגרירות לירושלים. מנגד, אמר שר המודיעין ישראל כ"ץ בראיון לגל"ץ: "הסלמה? זו תהיה טעות גדולה מאוד מבחינת אבו מאזן. אם אבו מאזן יוביל לכיוון הזה - הוא יעשה טעות גדולה מאוד; אנחנו ערוכים לכל אפשרות".
הבית הלבן פרסם היום הודעה לפיה נשיא טראמפ שוחח בטלפון גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם מלך ירדן, עבדאללה, על ההכרזה הצפויה על ירושלים כבירת ישראל. השיחה בין המנהיגים מגיעה על-רקע הכעס הרב שגורר המהלך האפשרי של הממשל האמריקני במדינות ערביות ומוסלמיות.
הלילה נמסר מהבית הלבן כי הנשיא האמריקני דחה את ההחלטה הנוגעת להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים למועד לא ידוע. טראמפ היה אמור להחליט בעניין הצו הנשיאותי עד היום. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, אמר הערב בכאן רשת ב' כי "לפי המידע שבידי - טראמפ צפוי להכריז כי ירושלים היא בירת ישראל. ההכרזה חשובה מהעברת השגרירות שבוודאי תבוא בעקבותיה".
ביום שישי האחרון אמרו גורמים אמריקנים בכירים טראמפ צפוי להכיר ביום רביעי בירושלים כבירת ישראל - מהלך שישנה עשרות שנים של מדיניות אמריקנית. הגורמים הבכירים אמרו עוד כי הנשיא האמריקני צפוי לדחות שוב את הבטחת קמפיין הבחירות שלו, ולא להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב. בבית הלבן אמרו: "הנשיא תמיד אמר כי העברת השגרירות היא שאלה של מתי, לא של האם. הנשיא עדיין שוקל אפשרויות ואין לנו מה להכריז בנושא".
היום איים נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן כי ארצו תנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל בשל סוגיית ירושלים. "מדובר בקו אדום עבור המוסלמים", הזהיר הנשיא הטורקי בנאום שנשא במטה מפלגתו באנקרה.
ארדואן התחייב כי "טורקיה תמשיך במאמצים למנוע את ההכרזה עד הרגע האחרון, אפילו במחיר ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל", וזכה למחיאות כפיים של חברי מפלגתו. "אנחנו מזהירים את ארצות הברית לא לנקוט שום צעדים שיעמיקו את הבעיות באזור. אסור לעשות פעולה כזו". גורמים מדיניים בישראל הגיבו כי "ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3,000 שנה ובירת ישראל מזה 70 שנה, בין אם ארדואן מכיר בזה או לא".
אתמול דווח כי ירדן פועלת לכנס השבוע מפגש חרום של הליגה הערבית ושל הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, בעקבות אפשרות ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. רבת-עמון הזהירה באחרונה כי צעד כזה יפגע במשא-ומתן בין הפלשתינים לישראל, ויגביר את המתח והאלימות באזור.

תאריך:  05/12/2017   |   עודכן:  05/12/2017
+הזנחה ובלבול במזרח התיכון
08:13 06/12/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

במאמר שפורסם לפני הידיעות על צעדיו הצפויים של טראמפ בנושא ירושלים, טוען השבועון היוקרתי שהנשיא האמריקני מאבד אפילו את אמונו של נתניהו, יצר חלל ריק בסוריה וחוזר על חלק משגיאותיו של אובמה

יד חופשית לסעודים [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+ארה"ב: טראמפ יחליט על י-ם כשיהיה מוכן
23:07 05/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מחלקת המדינה פרסמה אזהרת מסע לירושלים העתיקה ולאיו"ש  ▪  מנהיגים אירופים וערבים הזהירו כי טראמפ מסכן את יוזמת השלום שלו, וכי המהלך עלול להביא להסלמה

הפגנה בבית לחם נגד טראמפ [צילום: מוחמד עיליאן/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכת עבאס: טראמפ אמר שיעביר את השגרירות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זאת מכה קשה לשמאלנים
מקס פאואר   |  5/12/17 19:51
2
בכבוד רב כבוד הנשיא
עוד סתם אזרח  |  5/12/17 20:27
3
נשיא ללא מורא אסלאמית
מוטי הקרייתי  |  5/12/17 23:41
4
השר כץ הפקקים בכבישים בסדר?
שבץ חלובה  |  6/12/17 03:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
שני פלשתינים תושבי הכפר קוסרא נהרגו בימים האחרונים    המועצה האזורית שומרון: "לאחר שפורעים ערבים ניסו לבצע לינץ' בילדינו, נגיע כולנו, יחד עם הילדים, להשלים את טיול בר המצווה. לא נשלים עם ההפקרות הביטחונית ותקיפת מטיילים בארץ ישראל"
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס מבקשת לקיים בשטחי הגדה עצרת ענק במהלך החודש לציון יום השנה ה-30 להקמתה. הרש"פ נוטה להיענות לבקשה, אך על ישראל לפעול כדי למנוע את התחזקותה של חמאס בשטחי הגדה ולעמוד על שמירת האינטרסים הביטחוניים שלה
אריאל י' לוין
הצלחותיה של מערכת יירוט הטילים מול חמאס אינן מובטחות מול חיזבאללה. יתרה מזאת: היה להן מחיר אסטרטגי בדמות מניעת ניצחון ישראלי מכריע יותר
עידן יוסף
הנשיאה חיות הוציאה צו על תנאי על-מנת לייעל את הדיון, הורתה למדינה להשיב עד סוף חודש פברואר וקבעה שהדיון יהיה בפני תשעה שופטים
אורי שרגיל
אנשי הנאורות היהודים ממשפחת השמאלנות הבולשביקית הולכים רק למקומות של היגיון ואחווה, לעולם לא יפנו למחוזות הדמיון שעליהם מסתמכת רק ההלכה הדתית    לכן הם משווים בין ערבי ליהודי גם מבחינה אידיאולוגית ומי שלא מקבל את ההשוואה נחשב לגזען גלובלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il