חפירת התחנות התת קרקעיות של הקו האדום הולכת ומתקדמת, ובחברת נת"ע כבר מתכוננים לשלב עבודות הגמר. היום מתפרסם מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של הדרגנועים והמעליות לעשר התחנות.
מדובר במכרז הגדול ביותר בענף בעשור האחרון, והוא כולל 110 דרגנועים ו-61 מעליות - שישרתו את הנכנסים והיוצאים מהתחנות. מוזמנים להשתתף במכרז ספקי מעליות שעומדים בתנאי הסף, לרבות ניסיון מוכח בהתקנה ובתחזוקה בהיקף הנדרש.
התחנות התת קרקעיות של הקו האדום תוכננו מתוך מחשבה על נגישות ונוחות ברמה גבוהה, עם שלוש או ארבע כניסות לכל תחנה. כל תחנה תהיה בנויה משלושה מפלסים: מפלס כירטוס, מפלס תיפעול טכני ומפלס רציפי הרכבת. התחנות יהיו סגורות וממוזגות, עם דלתות שנפתחות היישר לתוך הקרונות. הגישה של הנוסעים אל מפלס הכרטוס ואל הרציפים תהיה באמצעות שלושה דרגנועים או במעלית.
בחודשים הקרובים יתפרסם גם מכרז לאוורור ולמיזוג של התחנות.
הקו האדום הוא הקו הראשון ברשת הסעת ההמונים שמשרד התחבורה ונת"ע מקימים, והוא יפעל בעוד כארבע שנים, באוקטובר 2021. הקו ייסע מפתח-תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ועד בת ים - חלקו במפלס הרחוב וחלקו במנהרה תת-קרקעית.