X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התפרעות ערביי ישראל [צילום: באסל עוידאת/פלאש 90]
אופנוע הצלם שהותקף [צילום: פלאש 90]
שר הביטחון: "אין מה להיכנס לחנויות שם. האנשים האלה לא חלק מישראל ופועלים לפגוע במדינה" על המחאה נגד הכרזת טראמפ: "השיא מאחורינו. מליל שבת לא הייתה אף ירייה"
▪  ▪  ▪

יושב-ראש ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, קרא (יום א', 10.12.17) בראיון לכאן רשת ב' להחרים את יישובי נחל עירון הערביים (ואדי ערה) בעקבות מה שהגדיר כתמיכתם בטרור נגד ישראל. "הם אזרחי ישראל (אבל) לא חלק מישראל. אין מה להיכנס לחנויות, אין מה להיכנס לקבל שם שירותים. האנשים האלה פועלים לפגיעה במדינת ישראל, פוגעים במדינה מתוכנו".
לדברי ליברמן, "מי שראה את אותן מהומות ואלימות וכמעט לינץ' באחד העיתונאים (צלם העיתונות גיל נחושתן, ע.י.) מבין שלאנשים האלה אין מה לחפש במדינת ישראל. הם חייבים להיות חלק מהרשות הפלשתינית, שם הם יקבלו דמי אבטלה, דמי הבראה ודמי אבטלה. הם חלק מרמאללה. ראינו את אותם מחבלים יוצאים שיוצאים מוודי ערה בפיגועי טרור בהר-הבית וגם במרכז תל אביב. האנשים שם חייבים להבין שהם לא רצויים כאן".
כאשר נשאל אם קריאתו לחרם אינה הכללה, השיב ליברמן: "אני זוכר את הלווית המחבלים באום אל-פחם מהר-הבית. אלפים השתתפו, אלפים הזדהו. בואו לא נברח מהמציאות. כל מה שהם לומדים בבתי הספר שלנו זה שנאה לישראל. צריך להעביר אותם לרשות הפלשתינית במסגרת חילופי שטחים".
השר ליברמן אמר בראיון כי הוא מעריך שהמחאה הפלשתינית והערבית נגד הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה האמריקנית בירושלים דועכת. "ככה זה נראה בשטח. נסעתי אתמול באזור יהודה, לא ראיתי מחאות או צמיגים בוערים... נראה לי שגל המחאות מאחורינו ובעיקר גל האלימות - אני מקווה – מאחורינו, ואני שמח שיש הרבה מאוזנים גם בשמאל הישראלי, גם בקרב ערביי ישראל וגם בקרב הפלשתינים".
עם זאת, ליברמן אמר: "ראיתי שבשמאל הזדהו יותר עם הפלשתינים מאשר עם ירושלים בנוגע להכרה של טראמפ. אני שמעתי את זהבה גלאון שמדברת בגנות הכרזת טראמפ, וכתבות שבהן נראה שהכתבים מזדהים יותר עם רמאללה ואבו מאזן". בנוגע להכרזה עצמה אמר: "אני חושב שהחלטת טראמפ הייתה חשובה, אפילו קריטית. אמרנו במשך הרבה שנים שירושלים לא נתונה למשא-ומתן וטראמפ שם לזה סוף פסוק. קיבלנו לא רק הבהרה אלא חותמת לדרישה הישראלית".
על ירי הרקטות מעזה על שדרות אמר שר הביטחון: "הגבנו בעוצמה, יש שני פעילי חמאס הרוגים. השמדנו מחסן לייצור רקטות... מיום שישי בערב (ליל שבת) ועד עתה לא שמעת שום ירייה".
פרץ: קריאה לא מוסרית
ח״כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הגיב לדברי ליברמן: ״תפקידם של מנהיגים להרגיע את השטח ולא להתסיס. צריך לפעול בנחישות כנגד כל המתפרעים ומפירי הסדר, אך אין מקום להכללה והפניית אצבע מאשימה נגד כלל ערביי ישראל, המתנהלים כמיעוט אחראי בתוך מדינה יהודית ודמוקרטית. במקום לשפוך שמן על המדורה, שר הביטחון צריך לבחור אמירות שיסייעו לצה״ל, למשטרה ולכוחות הביטחון להרגיע את השטח ולא באמירות שרק יחריפו את העימות״.
לדבריו, ״קריאתו לחרם על אזרחי ישראל, גם אם דרכם אינה דרכו, אינה מוסרית יותר מהקריאות הנלוזות לחרם על המתנחלים, ועל ראש הממשלה להתנער לאלתר מדברים חמורים אלה״.
האגודה לזכויות האזרח פנתה היום לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, וקראה לו להתנער פומבית מדבריו המסיתים של שר הביטחון מר אביגדור ליברמן, שקרא הבוקר להחרים את תושבי ואדי ערה ולשלול את אזרחותם בעקבות ההפגנות אמש שבמהלכן יודו אבנים לעבר ניידות משטרה, אוטובוסים וכלי תקשורת.
באגודה מבקשים להזכיר לשר הביטחון כי המסגרת המתאימה להתמודדות עם אלימות באירועי מחאה היא חקירה והעמדה לדין של מי שעברו על החוק. התבטאות גזענית ומסיתה זו של שר הביטחון מטילה רבב בציבור שלם. המסר שעובר לציבור הוא קיצוני בחומרתו: בעיני שר בממשלה של כלל אזרחי ישראל, לרבות אזרחיה הערבים, ביטול בכפייה של אזרחותם של חלק מאזרחי מדינת ישראל הערבים נראה, כאמצעי לגיטימי.

תאריך:  10/12/2017   |   עודכן:  10/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן קורא להחרמת תוצרת המשולש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הרסתם את חקלאות היהודים
חקלאי  |  10/12/17 10:23
2
זה לא גשם זו יריקה
יוא"ב  |  10/12/17 11:14
3
מגיע להם אצבע משולשת
מוטי הקרייתי  |  10/12/17 11:53
4
ליברמן מריח בחירות.
7_7_7.  |  11/12/17 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
המנכ"ל משה וידברג יוצא נגד מינוי בן-אחיו לדירקטור חלופי    טוען שחברת השחר העולה עוברת טלטלות וניהולה נתקע פעמים רבות בשל הסכסוכים
איתמר לוין
השופט ארנון דראל על עתירת התנועה למשילות ולדמוקרטיה: המידע על השופטים שמוסרות ארבל ואפעל-גבאי נוגע לוועדה לבחירת שופטים - שחוק חופש המידע אינו חל עליה
מחלקה ראשונה
כך הסתיים השלטון העותמני בארץ-ישראל והועבר לידי הבריטים
אלעזר לוין
ועדת השרים לענייני דיור מעתה ואילך, תחתום הממשלה על הסכמי גג לבניית נדל"ן רק לאחר שסקר כדאיות יקבע, שצפוי ביקוש לחלק גדול מהדירות - לא נאמר כמה    האם יוקפא הסכם הגג ל-15 אלף דירות בנתיבות    תקרת ההסכמים הוכפלה ל-450 אלף דירות, ומשך הזמן הוארך בשנה
יצחק דנון
אהובה עודי תובעת מעו"ד רונן מזור 6.5 מיליון שקל, בטענה לרשלנות מקצועית שגרמה לכך שאיבדה את המשק שהיה בבעלותה במושב צפלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il