X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכירת אפריקה ישראל

בן-משה מציע 2.17 מיליארד במזומן

נושי אפריקה מתכנסים מחר כדי לדון בשתי ההצעות - חברת אקסטרא של בן-משה מציעה 2.17 מיליארד שקל במזומן, או 2.22 מיליארד שקל, מזה 84% במזומן סיידוף העלה את מרכיב המזומן ל-670 מיליון, ועוד מכירת שתי חברות ב-1.4 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
מוטי בן-משה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

לראשונה, במו"מ הארוך למכירת אפריקה-ישראל, הועלתה (יום ב', 11.12.17) הצעה לשלם לבעלי האג"ח במזומן, ולא בשילוב מזומן ואגרות חוב. חברת אקסטרא, בשליטת מוטי בן-משה, הציעה הבוקר לשלם לנושים 2.17 מיליארד במזומן. הצעה חלופת של אקסטרא - 2.22 מיליארד שקל, מזה 1.87 מיליארד שקל במזומן ועוד 350 מיליון באג"ח או בתשלום נדחה. נושי החברה יתכנסו מחר (ג') כדי לדון בשתי ההצעות.
חברת שיימה של האחים סיידוף שיפרה אף היא את הצעתה, היא מציעה עתה לשלם 670 מיליון שקל במזומן, אך את היתר בעיקר באגרות חוב לטווח בינוני בסך 1.42 מיליארד שקל. עם זאת, סיידוף יזמינו את בן-משה לרכוש מהם את המניות בחברות אפריקה-נכסים והמפעיל ב-1.4 מיליארד שקל, ואת התמורה יעבירו לבעלי האג"ח (תמורת פירעון מיידי של האג"ח) כך שאלו יקבלו 2.07 מיליארד שקל במזומן.
פירוט שלוש ההצעות:
  • אקסטרא חלופה א' - 2.17 מיליארד שקל, הכל במזומן -1.25 מיליארד שקל בעד 56% ממניות אפריקה-נכסים, 150 מיליון שקל בעד 35% ממניות חברות המפעיל (של כביש 6) 250 מיליון שקל הנמצאים כיום בקופת אפריקה ישראל ויועברו לנושים ועוד 520 מיליון שקל במזומן.
  • אקסרטא חלופה ב' - 222 מיליארד שקל, מתוך זה 1.87 מיליארד שקל במזומן (בעד אפריקה נכסים, המפעיל, מזומן בקופה ועוד 420 מיליון שקל), ועוד 300 מיליון אג"ח צמודת מדד ל-3.9 שנים (משך פירעון ממוצע) בריבית 4.5%, ועוד 50 מיליון בעד דניה סיבוס.
  • הצעת סיידוף לאחר השיפור האחרון - 670 מיליון שקל במזומן, ועוד 1.42 מיליארד שקל אג"ח צמוד למדד ועוד 4%. משך פרעון ממוצע 4.9 שנים, ועוד 87 מיליון שקל בעתיד תמורת מניות של דניה סיבוס ואפריקה ו-2% מאפריקה נכסים - סך הכל 2.18 מיליארד שקל.
סיידוף אומרים כי יזמינו את חברותיו של בן-משה לרכוש את מניות אפריקה נכסים והמפעיל ב-1.4 מיליארד שקל, יעבירו את הכסף לבעלי האג"ח במזומן האג"ח, ואז הצעתם תהיה טובה מאקסטרא חלופה א'. בן-משה בתגובה: זוהי הטעיה, מי אמר שנסכים לקנות בתנאים ובמחיר שיכתיבו לנו? אי-אפשר לסיים הליך זה בתוך שבועיים, כי דרושים אישורי בית המשפט ורשות המיסים. ועוד: ושיכון ובינוי טוענת שיש לה זכות סירוב ראשונה למניות המפעיל (טענה זו נכונה גם לגבי הצעות בן-משה - א.ל.).
כיוון שבן-משה מציע לשלם הכל במזומן, עליו להציג הוכחות יכולת. לדבריו, לאקסטרא הוכחות יכולת (מאושרות במסמכים של בנקים) בסך 520 מיליון שקל, לאלון רבוע כחול מניות ונכסים חופשיים ב-535 מיליון שקל, לדור אלון יכולת 650 מיליון. את הכסף הנותר יגייסו לדבריו בהנפקת אגרות חוב בבורסה.
חברתם של סיידוף כבר הציגה הוכחות יכולת תשלום 670 מיליון שקל. במזומן. לגבי האג"ח היא הציגה מערך בטחונות. כמובן שאם תמכור את שתי החברות לבן-משה, יהיו לה די מזומנים כדי לפרוע הכל.
על הפרק נמצאת גם הצעת קרן קמפלר-דוידסון, שהיא אחד הנושים של אפריקה ישראל. לפי הצעתה, ירכשו חברותיו של בן-משה את שתי החברות כאמור לעיל, ואילו קמפלר-דוידסון ירכשו את יתרת הנכסים ב-400 מיליון שקל - אולי מתואם עם בן-משה - ואם צריך, יזרימו כסף נוסף. גם כאן מגיעים לכ-2.2 מיליארד שקל סך הכל. יצוין שקרן זו התנגדה כבר בעבר למכירת אפריקה כולה לסיידוף, ומעדיפה מכירת נכסים אחד-אחד.

תאריך:  11/12/2017   |   עודכן:  11/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המשטרה הודיעה כי עם סיום החקירה בעניינם של איש העסקים וראש המועצה המקומית יורם שמעון לא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים
איתמר לוין
דחה ב"אין מנוס" עתירה נגד הדיון בחוק בוועדת הפנים, ציין שהוא מצוי "במחלוקת ציבורית עזה" ואמר שכל הטענות נגד החוק שמורות למי שירצה לעתור נגדו לאחר שיושלם
איתמר לוין
בית הדין לעבודה קיבל חלקית את תביעת עובדי הביטחון בקבוצת "בייס ישראל", המוקפצים לתגבורים בחו"ל: יקבלו רטרואקטיבית תשלום על שעות הטיסה ועל שעות ההתארגנות
מירב ארד
הסכום הממוצע לעסקה באשראי מרחוק גבוה בכ-60% מסכום העסקה הממוצע באשראי המשולם בקופות הקולנוע והתיאטראות
יצחק דנון
עמוס וזיוה לוריא תובעים מקבוצת גינדי 5 מיליון שקל, בטענה שקיבלו באיחור של 13 חודשים את הפנטהאוז שרכשו ב-8.9 מיליון שקל וכי כאשר קיבלו אותה לא הייתה ראויה למגורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il