X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת התוכנית יבוטלו מסי הקנייה המוטלים על מוצרי אלקטרוניקה ויבוטלו המכסים המוטלים על צעצועים, מוצרי חשמל לבית, תמרוקים, ביגוד וטקסטיל ומוצרי תאורה שי באב"ד: מתקנים עיוות היסטורי ומקלים על הצרכן המקומי
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש משמאל לימין: יצחק כהן, משה כחלון, שי באבד, משה אשר יונתן זינדל/פלאש 90]

שר האוצר, משה כחלון, הכריז (יום ב', 11.12.17) על ביטול מסי קנייה ומכסים בהיקף של כ-800 מיליון שקלים. במסגרת התוכנית יבוטלו מסי הקנייה המוטלים על מוצרי אלקטרוניקה ויבוטלו המכסים המוטלים על צעצועים, מוצרי חשמל לבית, תמרוקים, ביגוד וטקסטיל ומוצרי תאורה. ביטול תשלום המכס על מוצרים אלו צפוי לחסוך מאות שקלים בשנה למשפחה. התוכנית תבטל כרבע מכלל המכסים התעשייתיים אשר קיימים כיום בישראל.
על-מנת להבטיח שביטול המכס ומס הקנייה יגולגל לצרכנים ולא ייעצר אצל היבואנים, בכוונת משרד האוצר לבטל את אלו כהוראת שעה עד לסוף שנת 2018. ביטול המכס יתבצע לאחר שיתקיים הליך שימוע וביטול מס הקנייה יחול עם פרסום הצו ברשומות בתוך ימים ספורים.
לפי התוכנית יבוטל המכס על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה כמו מקררים ותנורי בישול, שעמד על 12 אחוז. בנוסף גם יבוטל המכס על טלוויזיות, מקרנים רמקולים, ממירים אוזניות ומכשירים נוספים שנע בין 10.5%-13%.ב תחום הביגוד בוטל המכס מ-6 אחוז. באוצר מציינים כי מדובר בביטול מכסים בעלות של 400 מיליון שקלים בשנה. כמו-כן, יבוטל המכס בשיעור של 12% על רוב התמרוקים. בשוק הצעצועים - יבוטל כם כן מכס של 12%. לא יוטלו מכסים על משחקי וידאו, ציוד ספורט להתעמלות, בריכות שחייה ביתיות ובריכות לילדים, פריטים לחגיגות, משחקי שולחן.
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד: "מדובר באחת מהתוכניות הגדולות ביותר להפחתת מכסים על ייבוא תעשייתי שבוצעו במדינת ישראל והיא עתידה לבטל כרבע מכלל המכסים התעשייתיים שקיימים במדינה כיום. מטרת המכסים הללו הייתה בעבר הגנה על ייצור מקומי, וכשהסתיימה מטרתם זו נותרו המכסים כעול כלכלי נוסף ומיותר על הצרכן המקומי. היום אנחנו באים לתקן עיוות היסטורי זה. מטרת התוכנית היא להמשיך ולהעמיק את מדיניות שר האוצר להוזלת יוקר המחיה באופן ניכר ומשמעותי לכלל משקי הבית בישראל".
בועז ארד, ממיסדי התנועה הליברלית החדשה אמר בתגובה להודעת שר האוצר: ""מדובר בכלכלת בחירות מובהקת. בניגוד להנחות העבודה של שר האוצר אין עודפי תקציב ולמעשה מדינת ישראל מנהלת חוב ענק שגוזל אחוזים כבדים מהתקציב למימון הריבית ודורש עשרות מיליארדי שקלים מדי שנה לתשלום חובות. מה שראוי לשר האוצר לעשות הוא ליצור תנאים ליצרנות כלכלית, בהם פתיחת השוק לתחרות בתחומי תשתית שיאפשרו צמיחה ולא ליצור מראית עין של חלוקת מתנות צרכניות אקראיות".

תאריך:  11/12/2017   |   עודכן:  12/12/2017
+הופץ תזכיר "חוק ליצמן"
21:18 11/12/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

משרד המשפטים מציע לתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שנתניהו יוכל להאציל לליצמן את סמכויותיו כשר הבריאות - אך ימשיך לשאת באחריות על המשרד בפני הכנסת והציבור

ליצמן. כמו עובד ציבור [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחלון הודיע: הפחתת מכסים בכ-800 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זעקת קיצבאות הזיקנה !
א.ל. רמת-גן  |  11/12/17 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עידן יוסף
הצעת חוק שאושרה בוועדת השרים קובעת חובת הצבת התכשיר מציל החיים גם במוסדות חינוך
עידן יוסף
הצעת החוק של שרת המשפטים שקד המסמיכה את הקבינט לפתוח במלחמה, אושרה בוועדת השרים לחקיקה    לקבינט תיווסף היכולת להפעיל את סמכותו
אלעזר לוין
ועדת השרים לענייני דיור מעתה ואילך, תחתום הממשלה על הסכמי גג לבניית נדל"ן רק לאחר שסקר כדאיות יקבע, שצפוי ביקוש לחלק גדול מהדירות - לא נאמר כמה    האם יוקפא הסכם הגג ל-15 אלף דירות בנתיבות    תקרת ההסכמים הוכפלה ל-450 אלף דירות, ומשך הזמן הוארך בשנה
עידן יוסף
חדשות 2: נתניהו הודיע לראשי הסיעות על שיחת ועידה טלפונית לפני שבת    שר בכיר מעריך: "נתניהו יבקש להדק את השורות ולהפסיק לדבר על בחירות"
עומר כרמון
ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה של ארה"ב"    שר התיירות, יריב לוין: "זה הישג עצום. כנראה שנתניהו ידע מה הוא עושה"    שרת המשפטים, איילת שקד: "הפלשתינים צריכים לדעת: חוקי המשחק השתנו. הספינה שינתה כיוון. אני ממליצה להם לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי איומי הטרור שלהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il