X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב אברהם שלוש בן ה-88 מכהן בתפקידו מזה 59 שנים ומנדלבליט הורה להדיחו לאחר שהתברר שאינו מתגורר בכפר סבא ביקש לאפשר לו לפרוש בעוד שנה - אף בג"ץ אומר: לא הגורם המפר יקבע מתי תיכנס הסנקציה לתוקף
▪  ▪  ▪
שלוש. מאז 1958

הרב אברהם שלוש יודח מתפקידו כרב העיר כפר סבא לאחר 59 שנות כהונה - קובע (10.11.17) בית המשפט העליון.
הרב שלוש, יליד 1929, מכהן כרב העיר מאז 1959. אחיו, הרב דוד שלוש, היה הרב הראשי לנתניה. מאז 2007 הוא הרב הראשי היחיד של העיר, כאשר אין לצידו רב ראשי אשכנזי. באוגוסט השנה הורה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסיים את כהונתו של הרב שלוש בנימוק שהוא מתגורר בירושלים - בעוד החוק קובע שרבני ערים חייבים להתגורר בערים בהן הם מכהנים.
הרב שלוש עתר לבג"ץ בבקשה לאפשר לו לפרוש מיוזמתו בעוד שנה, אך המדינה סירבה לאחר שכבר נתנה לו כמה הזדמנויות לפרוש מרצונו. השופט ניל הנדל אומר: "גם אם נכון להעניק זמן מסוים בין ההודעה על הפסקת הכהונה לבין מועד הפסקת הכהונה בפועל, ניתנו לעותר מספר התראות והזדמנויות שונות לפרוש זה מכבר. עם כל ההבנה, לא הגורם המפר את הדין יקבע מתי תיכנס הסנקציה לתוקף". השופטים העלו הצעת פשרה משלהם, ולפיה הוא יפרוש תקופה משמעותית קודם לכן. הרב שלוש דחה את ההצעה ועמד על מתן פסק דין, והנדל אומר בו:
"העתירה אינה מגלה כל עילה בדין. מהחקירה היסודית שהתנהלה על-ידי המשיבים עולה כי העותר אינו מתגורר בעיר בה הוא מכהן כרב, בניגוד לדרישות הדין לפיהן מקום מגוריו הקבוע של רב עיר יהיה במקום כהונתו. ממצא זה ברור, ובפועל - אף העותר לא חלק עליו. הדרישה שרב עיר יגור במקום בו הוא מכהן מתבקשת ומובנת. תכלית תפקיד הרב היא לשרת את הציבור ולעסוק בענייניו, וברי כי אי-נוכחות במקום באופן קבוע אינה מתיישבת עם התכלית האמורה. ברמה הכללית יותר, הסכמה לכהן כרב עיר נשענת על הסכמה מטעם הרב לקבל על עצמו את תנאי התפקיד".
השופטים ענת ברון וג'ורג' קרא הסכימו עם הנדל. את הרב שלוש ייצג עו"ד אביעד הכהן, את המדינה ייצג עו"ד רועי-אביחי שויקה, ואת המועצה הדתית כפר סבא - עו"ד אשר דל.

תאריך:  11/12/2017   |   עודכן:  11/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רב העיר כפר סבא יודח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חבל זה רב נפלא כבר 30 שנה הוא
כפר סבא  |  11/12/17 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
חג מולד עצוב בבית לחם: שבוע לאחר שזכה בפרס מלון היוקרה הטוב ביותר במזה"ת לשנת 2017, סגר היום את שעריו עד הודעה חדשה מלון ארמון קאסר
איתמר לוין
הפרקליטות: אין ראיות מספיקות להאשים בעבירות מין את ראש עיריית אשקלון המושעה, המואשם בעבירות שוחד ומס - בטענה שקיבל את הכסף כדי לשלם לנשים שייחסו לו הטרדה מינית
עומר כרמון
עקאיד אללה פוצץ מטען במרכז ניו-יורק    ארבעה נפצעו קל, כולל המחבל    הטרוריסט יליד בנגלדש. מתגורר בשנים האחרונות בארה"ב    אמר בחקירתו שביצע את הפיגוע "בגלל פעולות ישראל נגד הפלשתינים"
עומר כרמון
נשיא ארה"ב על תחקיר ניו-יורק טיימס: "פייק ניוז. לעתים נדירות אני צופה ב-CNN או ב-MSNBC. אני אף פעם לא צופה בדון למון, לו קראתי בעבר האיש הכי טיפש בטלוויזיה"    "התקשורת היא כתם על אמריקה"
עידן יוסף
משרד המשפטים הודיע כי מנדלבליט מתנגד לנוסח בשל האמירה הגורפת שכל זכויות האדם לעולם יהיו כפופות לאופי היהודי של המדינה    היו"ר אוחנה העלה חשש לפגיעה בקבוצות המיעוט והציע לקבוע את הוראת העליונות על כל חוק היסוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il