X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכה פוליטית כפולה לטראמפ

ניצחון לדמוקרטים באלבמה

דאג ג'ונס גבר בהפרש זעיר על רוי מור, שנהנה מתמיכתו של טראמפ למרות שורת האשמות בהטרדות מיניות טראמפ יתקשה להעביר את תוכניות בסנאט
▪  ▪  ▪
ג'ונס. הפרש של 20,715 קולות [צילום: ג'ון בייזמור, AP]

דאג ג'ונס, מועמד המפלגה הדמוקרטית, ניצח (13.12.17) בבחירות לסנאט מטעם מדינת אלבמה וגבר על רוי מור הרפובליקני. הפער בין השניים היה 20,715 קולות בלבד: ג'ונס זכה ב-49.9% מהקולות לעומת 48.4% קולות למור; 1.7% מהקולות נפסלו.
ג'ונס הוא תובע מחוזי לשעבר בעוד מור היה שופט בבית המשפט העליון של אלבמה. בשבועות האחרונים הועלו נגד מור טענות בדבר הטרדה מינית של מספר נשים, כולל כאלו שהיו נערות בנות עשרה בעוד הוא היה בשנות ה-30 לחייו. כל הטענות התייחסו לאירועים מלפני עשרות שנים, ואף אחת מן המתלוננות לא הגישה תלונה למשטרה או תביעה אזרחית. מאידך-גיסא, הכחשותיו של מור נשמעו לעיתים בלתי משכנעות. בסוף השבוע האחרון עלו גם טענות בדבר אנטישמיות של מור - שהכחיש אותן באומרו שאחד מעורכי דינו הוא יהודי.
הנשיא דונלד טראמפ התייצב לצידו של מור, ציין שהוא הכחיש את הטענות נגדו ואמר שהרפובליקנים זקוקים לו בסנאט כדי להעביר את תוכניותיהם ובראשם את הרפורמה במס (שכבר אושרה בשני הבתים). הרוב הרפובליקני בסנאט עד כה היה 52-48 וכעת הוא מצטמק ל-51-49 בלבד. די ב"עריקה" של סנאטור אחד בלבד כדי ליצור שוויון, שיאלץ את סגן הנשיא מייק פנס להטיל את הקול המכריע - מה שעלול להוות בעיה אם ישהה מחוץ לארה"ב. התנגדות של שני רפובליקנים למהלכיו של טראמפ תכריע את הכף נגדו.
כמה מן הסנאטורים הרפובליקנים כבר התייצבו נגד טראמפ, כגון יו"ר ועדת החוץ, בוב קרוקר, שתקף בחריפות את הדרך בה מתנהל הממשל. גם הסנאטור ג'ון מקיין הצביע נגד הממשל והוא זה שמנע את ביטול תוכנית אובמהקר. עם זאת, בהצבעה על הרפורמה במס הצטרפו מתנגדיו של טראמפ בקרב הרפובליקנים אל הרוב והביאו לאישורה. הקרב הגדול הבא אמור להיות על ביטוח הבריאות, וכאן כאמור הרוב רחוק מלהיות מובטח. לצד זאת, רפובליקנים בכירים רבים חשים הקלה מכך שלא יצטרכו להתמודד עם ההאשמות נגד מור. מנהיג הרוב, מיץ' מקונל, כבר רמז שאם מור ייבחר - יהיה עליו להיחקר בידי ועדת האתיקה של הסנאט בנוגע להאשמות נגדו.
לכן, הפסדו של מור הוא מכה כפולה לטראמפ - גם בשל התמיכה בו (בניגוד לעמדת רבים מבכירי המפלגה שקראו למור לפרוש מהמרוץ) וגם בשל הצטמקות הרוב בסנאט. טראמפ יצטרך להתמודד עם מצב זה לפחות עד בחירות אמצע הקדנציה בנומבר הבא, בהן יעמדו לבחירה 33 סנאטורים - 25 מתוכם דמוקרטים, כולל עשרה במדינות בהן ניצח טראמפ, מה שיקשה על מפלגה זו להשיג רוב.
ג'ונס כיוון את הקמפיין שלו בעיקר לאפרו-אמריקנים וללבנים המשכילים, וניתוח ראשוני של התוצאות מלמד שזו הייתה האסטרטגיה שהעניקה לו את הניצון. ריבוי הקולות הפסולים - שלמעשה הכריע את הכף - נבע מכך שרפובליקנים מתונים רבים כתבו במתכוון את שמו של מועמד שלישי (שאינו קיים), משום שלא יכלו להצביע בעד מור וגם לא רצו לתמוך בג'ונס.
ג'ונס בן ה-63 מחליף בסנאט את ג'ף סשנס, שהתמנה בתחילת השנה לשר המשפטים בממשלו של טראמפ ומצוי בעצמו בעין הסערה בשל מעורבותו בפרשה הרוסית. טראמפ התבטא מספר פעמים בחריפות נגד סשנס - שהיה מתומכיו הראשונים בקרב הרפובליקנים הבכירים - ורבים צפו ששר המשפטים יתפטר או יפוטר, אך הדבר לא אירע.

תאריך:  13/12/2017   |   עודכן:  13/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון לדמוקרטים באלבמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא נראה לי אמין כלל ועיקר
רון ה.  |  13/12/17 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
קירסטן גיליברנד, דמוקרטית מניו-יורק, קראה לטראמפ להתפטר בשל הטענות נגדו על הטרדה מינית    תגובות נזעמות לציוץ של טראמפ: "זה מיני בצורה ברורה"
איתמר לוין
בעוד רפורמת המס של ממשל טראמפ תעניק פטורים לכמה אלפי יורשים עשירים, אותה מפלגה עצמה אינה מממנת ביטוח בריאות לילדים עניים בנימוק של העדר משאבים
עומר כרמון
עקאיד אללה פוצץ מטען במרכז ניו-יורק    ארבעה נפצעו קל, כולל המחבל    הטרוריסט יליד בנגלדש. מתגורר בשנים האחרונות בארה"ב    אמר בחקירתו שביצע את הפיגוע "בגלל פעולות ישראל נגד הפלשתינים"
עומר כרמון
נשיא ארה"ב על תחקיר ניו-יורק טיימס: "פייק ניוז. לעתים נדירות אני צופה ב-CNN או ב-MSNBC. אני אף פעם לא צופה בדון למון, לו קראתי בעבר האיש הכי טיפש בטלוויזיה"    "התקשורת היא כתם על אמריקה"
איתמר לוין
פרופ' בלה דה-פאולו חוקרת שקרים ושקרנים מזה 20 שנה, ובמאמר בוושינגטון פוסט היא טוענת שטראמפ משקר הרבה יותר ובצורה זדונית בהרבה מאשר האדם הממוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il