X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבל לימודים, סירב לשרת

רופא ניסה להתחמק מצה"ל

אמיר מנור התגייס במסגרת העתודה, שוחרר לפני תום שירותו מסיבות רפואיות - ואז החל להתמחות בבית החולים איכילוב כאשר גויס שוב, לא התייצב ועתר לבג"ץ - וספג ביקורת חריפה מסולברג
▪  ▪  ▪
מתמחה ברפואת עיניים [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90]

ד"ר אמיר מנור, המתמחה ברפואת עיניים בבית החולים איכילוב, התחמק מהשלמת שירותו הצבאי תוך היתממות והתחכמות - קובע (13.12.17) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג.
מנור התגייס בשנת 2004 במסלול העתודה הרפואית, והתחייב לשירות קבע של שנתיים. הוא החל את שירות הקבע ב-2012, לאחר שסיים את לימודי הרפואה, אך שוחרר בינואר 2015 לאחר שנקבע שאינו כשיר לשירות מסיבות רפואיות. אולם זמן קצר לאחר מכן החל מנור את התמחותו באיכילוב - בניגוד להערכה ששימשה כבסיס לשחרורו.
צה"ל זימן את מנור לבדיקה רפואית חוזרת, והוא נאות להתייצב רק במארס 2017 לאחר דין ודברים. הוועדה החליטה שהוא כשיר לשירות בפרופיל נמוך יותר ומנור לא ערער על ההחלטה. צה"ל הודיע לו שבכוונתו לגייסו כדי שיבצע את השנתיים של שירות הקבע, תוך ויתור על יתרת שירות החובה. צו הגיוס הוצא בחודש אוקטובר ומנור נדרש להתייצב ב-7.11.17. יום לפני מועד זה עתר מנור נגד גיוסו וביקש צו ביניים שיעכב את הגיוס; למרות שבקשתו נדחתה - הוא לא התייצב.
מנור הגדיל לעשות, וכאשר ביקשה המדינה ארכה של מספר ימים במתן תשובתה לעתירתה - התנגד לכך בנימוק שצה"ל מחשיב אותו כמי שלא התייצב. כלומר, מסביר סולברג, לא רק שמנור הודה שלא התגייס - אלא אף ניסה לנצל לטובתו את התנהגותו. עוד טען, כי גיוסו והפסקת התמחותו יפגעו קשות במטופליו באיכילוב.
סולברג אומר: "התנהלותו של העותר, אשר מיד לאחר דחיית בקשתו לצו ביניים הגיש בקשות חוזרות לעיון חוזר בהחלטה, ובמקביל הגיש בקשות שונות לגורמים צבאיים - תוך שהוא 'מרוויח זמן' עד שיינתן לו מענה - יש בה מידה של היתממות והתחכמות. זאת ועוד, מאז הוגשה תגובת המשיבים, בה דחו מכל וכל את בקשותיו של העותר לדחיית גיוסו, לא עדכן העותר כי אכן התייצב לשירות. עם זאת, ארשה לעותר ליהנות זו הפעם מהספק".
לדברי סולברג, ניתן היה לדחות על הסף את העתירה בשל חוסר נקיון כפיו של מנור, אך הוא דוחה אותה לגופה משום שלא נפל פגם בהחלטה לגייס מחדש את מנור - למרות שלפי גילו כיום, לא ניתן לגייסו יותר מ-26 חודשים. את משך השירות יש לבחון על-פי המועד המקורי שלו ולא לפי המצב כיום, מסביר סולברג. עוד עומד סולברג על התנהגותו של מנור במישור החוזי:
"בין העותר לבין הצבא נכרת הסכם, לפיו מימן הצבא את לימודי הרפואה שלו - ובתמורה התחייב העותר לתרום מזמנו ומפירות לימודיו לצבא. החלק הראשון בהסכם זה קוים במלואו, ואילו החלק השני לא הושלם. כל עוד סברו המשיבים כי הדבר אינו אפשרי, לא עמדו הם על עמידתו של העותר בהתחייבותו; אולם כעת, משהגיעו המשיבים למסקנה כי בידו של העותר למלא את חלקו - הדין נותן שעליו לעשות כן".
מנור חויב בתשלום הוצאות בסך 8,000 שקל. השופטים אורי שהם ויוסף אלרון הסכימו עם סולברג. את מנור ייצג עו"ד עידן פסח, ואת צה"ל - עוה"ד יונתן נד"ב ורותם סלמה.

תאריך:  14/12/2017   |   עודכן:  14/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שרשרת פעולות תמוהות של המשטרה והפרקליטות הביאו לכך שנאשם בגרימת מוות ברשלנות יכול היה לצאת מהארץ - ואז נעצר בתאילנד על בסיס צו בעייתי ותוך שהדבר מונע את גירושו ארצה
עידן יוסף
שר התחבורה הכריז על הוזלת נסיעות בין-עירוניות המבוצעות בין מטרופולינים באמצעות מינויים    הנסיעה תתאפשר גם ברכבות ובמוניות שירות שייצאו למכרז    תעריפי הנסיעות הבודדות יישארו ללא שינוי
עידן יוסף
טבע תכריז מחר על פיטורי 3,300-1,700 מעובדיה בארץ    והעובדים זועמים ומבטיחים מאבק    יו"ר ההסתדרות הכריז על השבתת מפעלי החברה ושביתה כללית במשק עד הצהריים‎‏
עידן יוסף
מנהלי העבודה בנמל אשדוד פתחו בשביתה ללא התראה ומשבשים באופן חמור את עבודת הנמל    אוניות לא נפרקות ולא נטענות והן ממתינות ברציפים לחידוש העבודה    ההנהלה: "שביתה פראית"
עידן יוסף
משרד האוצר ובנק ישראל חושפים את תוכנית ההמשך להגברת התחרות בשוק הבנקאות על-ידי הקלה על הניוד בין בנקים    הרפורמה תאפשר ללקוח לפנות לבנק חדש ומאותו הרגע כל הפעילות הפיננסית שלו תעבור ב"עקוב אחרי" לחשבונו החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il