X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נצ"מ שרית פיליפסון: מי שהביא את כל העדים ואז רוצה הסדר - לא יקבל את ההסדר שהוצע לו קודם לכן "התיק הוא מבוסס ראיות, ואני לא אשנה עבירות בגלל העבריין"
▪  ▪  ▪
פיליפסון. מתקדמים לעבר אחידות

התובעים המשטרתיים בתיקי תעבורה אמורים שלא להסכים להסדרי טיעון עליהם לוחצים השופטים, אם הם מקלים מדי - אומרת (14.12.17) ראש מחלקת תביעות תעבורה, ניצב-משנה שרית פיליפסון. היא דיברה בערב עיון במחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
לדברי פיליפסון, "אני שומעת: 'אני חייב להוריד את המהירות, כי בית המשפט לא יסכים להסדר בלי זה. אני חייב לעבור משכרות לנהיגה בהשפעת אלכוהול, כי בית המשפט לא יסכים בלי זה'. התשובה שלי היא: אנחנו לא עובדים אצל בית המשפט אלא אצל מדינת ישראל. בית המשפט לוחץ על ההסדר שמתאים לו, וזה לא בסדר. אם השופט לוחץ להסדר שלא מתאים - התובע צריך להגיד: אדוני, אני מייצג את המדינה וצריך לייצר הרתעה".
פיליפסון הוסיפה: "בארבע השנים האחרונות יצרנו מתחמי ענישה, כך שתהיה אחידות כלשהי מצפון ועד דרום. אבל לעולם לא תהיה אחידות מוחלטת, כי כל תיק ונסיבותיו. חשוב שנייצר אחידות: ב-100% - לא; ב-90% - לא; אנחנו מתקדמים לעבר 80%-70%. ובזה הסדרי טיעון הם כלי חשוב". 85% מתיקי התעבורה מסתיימים בהסדרי טיעון ו-3% בלבד מסתיימים בזיכוי, ציינה.
עוד הבהירה, כי ההנחיה לתובעים היא לעמוד על אישומים במהירות מופרזת שתועדו במצלמה גם כאשר היא קמ"ש אחד בלבד מעל המותר: "הנהיגה המותרת היא זו שקובע השלט, ומה שמעבר לה - הוא עבירה". פיליפסון הוסיפה: "מעט מאוד תיקי שכרות מסתיימים בהרשעה על שכרות ובמקום זה ההרשעה היא בנהיגה בהשפעת אלכוהול, ואת זה צריך לשנות".
היא הדגישה, שאם יש ראיות לנהיגה תחת שכרות - העונש חייב להיות שנתיים פסילה; כל הקלה במסגרת של הסדר מחייבת הנמקה מצידו של התובע, כדי לשכנע שהשיקול היה ענייני בלבד. "התיק הוא מבוסס ראיות, ואני לא אשנה עבירות בגלל העבריין. ראיה זה ראיה, אישום זה אישום. השיקולים האחרים נכנסים להסדרי הטיעון".
עוד אמרה פיליפסון: "יש משהו בטענה של שוטרי השטח, לפיה אנחנו מזלזלים בעבודה שלהם - כי הדרך בה הסדרי הטיעון נעשים היא זו שצריכה להשתנות. גם אני לא רוצה לשמוע טענות של שוטרים שמוזמנים להעיד וגוזלים להם יום עבודה שלם, ואז כאשר הסניגור רואה שכל העדים הגיעו - הוא מסכים להסדר טיעון והתביעה מסכימה.
"זה ממש לא צריך להיות כך. פה הולכים עד הסוף. להגיע להסדר טיעון אחרי שהוא טרטר את העדים וגזל מזמנם של השוטרים ובית המשפט - לא צריך להיות הסדר כמו בתחילת המשפט. בזה עוד לא הצלחתי, אבל זה ישתנה בקרוב וגם נושא ההוצאות".
לדברי פיליפסון, "אני רוצה שהתובעים שלי ינהגו באותה הגינות עם נאשם מיוצג ועם מי שאינו מיוצג. אני רוצה שהתובע יקרא את כל הדוח, ימצא את הבעיות ועל סמך זה יציע הסדר. קיבלתי תיק עם המלצת תובע לחזור מכתב אישום בשל 11 כשלים, אבל כשבדקתי ראיתי שאין אפילו כשל אחד. בדקנו אם הסניגור התבלבל ושמא מדובר בתיק אחר, וזה היה תיק אחר. אני לא כועסת על הסניגור, אלא על התובע שהציע לסגור את התיק על סמך רשימת כשלים שהוא לא בדק אותה".

תאריך:  17/12/2017   |   עודכן:  17/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להסכים להסדרי טיעון קלים מדי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה - שלוחת רשות המיסים
זהג נהיר  |  17/12/17 11:33
2
תראו מי זו שמדברת...
תראו מי שמדברת...  |  17/12/17 16:11
 
- לא יאומן
שמואלי  |  22/12/17 00:49
3
כל תובע יודע שאין לה מושג
תובעת  |  18/12/17 09:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
שרשרת פעולות תמוהות של המשטרה והפרקליטות הביאו לכך שנאשם בגרימת מוות ברשלנות יכול היה לצאת מהארץ - ואז נעצר בתאילנד על בסיס צו בעייתי ותוך שהדבר מונע את גירושו ארצה
אלעזר לוין
נציג חברות הביטוח: מדובר רק בנהגים שגרמו באשמתם לשתי תאונות דרכים    מחדשים בדרך כלל, אך תוך העלאת הפרמיה בשיעורים חדים
עידן יוסף
הנחיה חדשה של משטרת התנועה לרשמי הדוחות קובעת, כי נהג שיפנה את ראשו מהדרך כלפי מטה במהלך הנסיעה יקבל קנס מוגדל ויצבור שש נקודות, גם אם לא נתפס מחזיק בטלפון סלולרי
אבי אדרי
רגע של אופטימיות - כפי שמדינת ישראל הצליחה לפתור את משבר המים, כך היא מסוגלת למצוא פתרונות ראויים ונכונים להפחתה של תאונות הדרכים במדינת ישראל. זה הזמן לחשוב בצורה רחבה יותר. אני קורא למשרד התחבורה ומשטרת ישראל "לחשב מסלול מחדש" על-ידי שיפור התשתיות, שדרוג מערך התחבורה הציבורית, וחינוך מגיל צעיר לנהיגה בטוחה
עידן יוסף
בישיבה בנושא מעורבות כלי רכב כבדים בתאונות דרכים התברר כי בעוד שחוק שעות עבודה ומנוחה דורש שמונה שעות מנוחה לנהג, מאפשרת תקנה 168 רק שבע שעות    יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים דורש מהממשלה דיווח על התקדמות במעבר לטכוגרף דיגיטלי
רשימות נוספות
נהג אוטובוס דרס למוות את בתו  /  עומר כרמון
סכנות בשל תחזוקת כבישים לקויה  /  איתמר לוין
פסילת מינימום ו-3,000 שקל קנס לשימי תבורי  /  איתמר לוין
השאלה האמיתית  /  איתמר לוין
אנשים טובים באמצע הדרך   /  חיים שטנגר
קצה הקרחון  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il