X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי הצווים החדשים שוועדת הכספים אישרה, תגמול המינימום לניצול שואה נכה יעלה מ-2,248 שקלים ל-2,308 שקלים לחודש, תגמול בגין נכות 100% יעלה מ-5,644 שקלים ל-5,796 שקלים לחודש והתגמול המוגדל לפי ההכנסה יעלה מ-9,203 שקלים ל-9,444 שקלים לחודש
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 18.12.17) העלאה של תגמולים המשולמים לניצולי שואה נכים. מדובר באישורם של מספר תקנות וצווים העוסקים בתגמולים למי שמוגדרים בחוק 'נכי רדיפות הנאצים' ו'נכי המלחמה בנאצים'. על-פי הצווים החדשים שהוועדה אישרה, תגמול המינימום לניצול שואה נכה יעלה מ-2,248 שקלים ל-2,308 שקלים לחודש, תגמול בגין נכות 100% יעלה מ-5,644 שקלים ל-5,796 שקלים לחודש והתגמול המוגדל לפי ההכנסה יעלה מ-9,203 שקלים ל-9,444 שקלים לחודש. העידכון כולל את כל ניצולי השואה מקבלי התגמולים החודשיים: נכי רדיפות הנאצים ונכי המלחמה בנאצים, אלמנות ואלמנים ומקבלי תגמולים מוגדלים (ניצולי שואה נזקקים).
בעניין אלמנות ואלמנים של ניצולי שואה שבגלל מועד הפטירה, לפני יוני 2014, עת תוקן החוק בנושא, אינם זכאים לקצה חודשית של 2,000 שקלים לכל החיים, אלא למענק רבעוני של 2,500 שקלים, אמר גפני: "חייבים לסגור את הפערים הללו. צריך לתקן את החוק בעניין ואני קורא למשרד האוצר ללכת לקראת אותם אלמנים ואלמנות שנפגעו מהבדלי המצב החוקי, לפני ואחרי יוני 2014. מדובר בעשיית צדק ותו לא". עבור אלמנים ואלמנות שזכאים לקצבה חודשית בסך 2,000 שקלים מדובר בסה"כ ב-24,000 שקלים בשנה ועבור אלו שמקבלים קצבה רבעונית בלבד, מדובר בסה"כ ב-10,000 שקלים בשנה. גפני הוסיף בעניין זה ואמר: "ההיגיון אומר דווקא ההפך. ככל שהבעל נפטר קודם, הקושי הכלכלי הרבה יותר גדול, עם כל מה שנלווה לכך, ועל-כן יש צורך גדול פי כמה לקבל את הסיוע המלא. לכן אין להפלות לרעה בין אלמנות ואלמנים שבני או בנות זוגן נפטרו לפני 2014".
היועצת המשפטית של הרשות לזכויות ניצולי השואה, גליה מאיר אריכא, הסבירה מה עמד מאחורי פסיקת בג"ץ בעקבות עתירת שתי אלמנות ניצולי שואה בנושא, שבג"ץ קיבל את עתירתן וקבע שיש להשוות את זכויות אלו שבני או בנות זוגן נפטרו לפני יוני 2014 עת עודכנה החקיקה לאלו שלאחר מכן ואמרה: "פסק הדין ניתן משיקולים סוציאליים וקבע שיש להשוות את הזכויות, כך שגם אלמנות מחוק ההטבות שבני זוגן נפטרו לפני יוני 2014 ייזכו לאותה הטבה של 2,000 שקלים לחודש לכל החיים".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, דרש מנציגי הרשות לזכויות ניצולי השואה, "להעביר לידי ועדת הכספים נתונים עדכניים לגבי מספרם של ניצולי השואה שיש להשוות את זכויותיהם בנושא קצבאות ותגמולים בכלל ובפרט, לקבל עד יום רביעי הקרוב, נתונים על-אודות מספר אלמנות ואלמנים של ניצולי שואה עד היום, בשתי הקבוצות, מלפני יוני 2014 ולאחרי מועד זה".
גפני שב ואמר בסיכום: "מדובר בשאלה מוסרית מהמדרגה הראשונה. יכולים להגיד אין מספיק כסף, אך אי-אפשר להתעלם מהבעיה. אסור למדינת ישראל שחיה גם על חשבון ניצולי השואה, להתעלם מהבעיה ולהותיר את המצב הנוכחי על-כנו. לא רק הניצולים קיבלו הטבות, המדינה קיבלה הרבה מאוד כסף בגינם. עכשיו אנחנו בפרק זמן שאנחנו עדיין יכולים לשנות את מעמדנו מבחינה מוסרית בנושא הזה, צריך להפסיק את האפליה. בעבר אולי זה התאים נוכח חוסר כסף, כיום כבר לא מתאים. אם לא נעשה את זה היום כבר לא יהיה מתי". גפני דרש גם מנציגת אגף התקציבים באוצר, רכזת תחום רווחה באגף, יעל אגמון, לקבל נתונים: "תנו לנו נתונים יותר מדויקים. לא אעשה דבר חסר אחריות ואאשר דבר שיצריך תקציב כל-כך, גדול שלא ניתן יהיה לעמוד בו, אבל חייבים לשים סוף למצב הנוכחי".

תאריך:  18/12/2017   |   עודכן:  18/12/2017
+קונים ירקות? נסו להשוות מחירים
00:04 19/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת המדע למשרדי הממשלה: "הציבור הוא הפתרון לשקיפות בתחום הפירות והירקות. יש לנצל את חוכמת ההמונים לטובת יישומוני השוואות המחירים  ▪  משרד החקלאות מציג: שירות השוואת מחירים שבועית לצרכן  ▪  משרד הכלכלה ישקיע מיליוני שקלים במיזמים טכנולוגיים לתועלת הצרכן

[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+משרד הבריאות: מאות חוות קנאביס יוקמו בישראל
19:51 18/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

מנהל יחידת הקנאביס: 383 חוות לגידול קנאביס הגישו בקשה לרישיון, מתוכן 242 כבר עברו את הבדיקות ואת שלב א' בהליך הרישוי  ▪  250 משתלות קנאביס הגישו בקשות לרישיון, מתוכן 156 כבר קיבלו אישור ראשוני  ▪  95 בתי מרקחת הגישו בקשה לשיווק מוצרי קנאביס, ומתוכם כ-72 כבר קיבלו אישורים ראשוניים

יו"ר הוועדה, ח"כ תמר זנדברג [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+עיריות ימשיכו להטיל אגרות שמירה
17:20 18/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ח"כ יוליה מלינובסקי: "האחריות על ביטחונם של האזרחים היא של המדינה ולא של ראשי הערים. לא ניתן להפריט את המשטרה ולתת לכל ראש עיר את האפשרות להקים מיליציות לעצמו"  ▪  ח"כ דב חנין: "יהיו רשויות עשירות שיוכלו להשקיע באבטחה ובסדר ציבורי. יהיו רשויות מקומיות עניות שלהם לא יהיה כסף ושם לא יהיה ביטחון"

"ראשי ערים יקימו מליציות". ח"כ יוליה מלינובסקי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: צמצום מספר תאגידי המים והביוב
16:10 18/12/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק תאגידי מים וביוב (תיקון מס' 11) (דחיית מועדים), התשע"ח-2017 של חבר הכנסת איציק שמולי, אורן אסף חזן וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה לחייב את מועצת הרשות המקומית לצמצם את מספר תאגידי המים והביוב ל-11 תאגידים. מוצע לחייב כל רשות מקומית שלא הקימה תאגיד, להעביר את הפעלת שירותי המים והביוב שלה לניהול בידי תאגיד אזורי עד ליום 20 באוקטובר 2017. ניהול משק המים והביוב אשר יוותר בידי רשות מקומית באופן עצמאי, ינוהל במשק כספי סגור וכל ההכנסות מהתשלומים עבור שירותי המים והביוב ייועדו לשם הספקת שירותי מים וביוב, ובכלל זה להשקעות בתשתיות.

+"כ-15-10% מהטכנאים מאחרים"
15:33 18/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה לסגור את הפרצה בחוק הגנת הצרכן: "נשים סוף לכל ההתחכמויות שמוציאות את הצרכנים מדעתם"  ▪  ההצעה אושרה למרות התנגדות עזה של נציגי איגוד לשכות המסחר שטענו: "אין טכנולוגיה שיכולה לתכנן איחור של עד שעתיים"  ▪  מנכ"ל המועצה לצרכנות: למועצה מגיעות מדי שנה 40 אלף תלונות של צרכנים ש"שכחו אותי בבית", זה כבר לא שם של סרט שמצחיק אותם

[צילום: AP]
+"הפחתה בשיעור ההשתתפות של רשויות חלשות בתקציבי הרווחה"
14:54 18/12/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עוד אמר כץ כי העלות של ביטול מנגנון המאצ'ינג כליל נאמדת ב-2 מיליארד שקלים  ▪  נציגי מרכז טאוב בדיון: הוצאות הרווחה לנפש ברשויות החזקות גדולות פי 3 ויותר מאשר ברשויות החלשות.

שר הרווחה, חיים כץ [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+חילוקי דעות בכנסת סביב סוגיית הגבינה הצהובה
14:53 18/12/17  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

אלאלוף: "תקנות סימון המזון יובאו להצבעה ביום רביעי"  ▪  עזריה: "אבקות המרק הן מצבור של נתרן וסוכר, למה קטשופ אינו פטור מסימון והן כן"?

דואגים לילדים [צילום: לואיס פישר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה העלאת תגמולים לניצולי שואה נכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עומר כרמון
הצעת החוק תקבע כי בית דין צבאי בשטחים יוכל לגזור עונש מוות גם ברוב רגיל ולא פה אחד כנדרש כיום    אבי גבאי תוקף את אביגדור ליברמן: "את ההרתעה מול החמאס איבדנו במאי 2016. זוכרים מה קרה במאי 2016? ליברמן מונה לשר ביטחון"
עומר כרמון
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ': חקלאים יורשו לבנות להם ולמשפחתם בית מגורים בשטח המרעה: "מאז קום המדינה מהווה המרעה אחד הכלים האפקטיביים ביותר לשמירה על הקרקע"
עומר כרמון
במצב המשפטי הקיים אין כמעט אכיפה נגד שורפי פסולת ונגד שריפות פסולת במצבורי פסולת פיראטיים, בשטחים פתוחים וברשות היחיד. כמו-כן, קיים קושי ממשי בביצוע פעולות אכיפה, בשל העובדה כי ברוב המקרים לא ידועה זהותו של מבעיר הפסולת או שלא ניתן לאתרו
עומר כרמון
גופים ציבוריים רבים כגון חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות ותאגידים מאפשרים כיום פריסת חובות לתשלומים רק בתשלום בכרטיס אשראי או הוראת קבע. המצב הזה גורם לפגיעה באוכלוסיות המוחלשות ביותר אשר פעמים רבות דווקא הן זקוקות לפריסת החובות
עומר כרמון
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של שר הכלכלה והתעשיה, אלי כהן    תקנים בינלאומיים יאומצו כלשונם ללא התאמות ייחודיות    כיום בישראל יש כ-500 תקנים, מתוכם בכ-250 יש התאמות ייחודיות    חלק גדול מההתאמות בוצעו על-ידי גורמים אינטרסנטים: בקטשופ הישראלי הייתה דרישה לכמות מלחים ולריכוז עגבניות שונה מהתקן הבינלאומי    במיטת תינוק הייתה דרישה לסוג עץ מסוים    בקופסאות שימורי תירס שונתה כמות הסיבים המקסימלית    במאכל חלבה הוספה תכולת מים מקסימלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il