X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכון גואנגדונג-טכניון: הרוח הישראלית חוברת לעוצמה הסינית המכון יפעל להכשרת האליטה המדעית-הנדסית שתעצב את העולם בעשורים הבאים
▪  ▪  ▪
[צילום: מכון גואנגדונג-טכניון]
מר לי קא-שינג מגיע לקמפוס מכון גואנגדונג-טכניון ומתקבל על ידי הסטודנטים [צילום: Chen Shi]

מכון גואנגדונג-טכניון-ישראל לטכנולוגיה (GTIIT) נחנך (יום ב', 18.12.17) בסין. המיזם הוא פרי שותפות היסטורית בין קרן לי קא שינג, ממשלת מחוז גואנגדונג, עיריית שנטאו והטכניון. הטקס התקיים במעמד הוגה הרעיון לי קא-שינג, ראש עיריית שנטאו דזנג ג'יאנגה, ראש עיריית חיפה יונה יהב, חתן פרס נובל בכימיה פרופ'-מחקר אהרן צ'חנובר, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, קונסול ישראל בגואנגדז'ו נדב כהן, קונסולית ישראל בשנגחאי אהובה שפילר, נציגי הממשל הסיני ומאות אורחים מרחבי העולם.
"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", אמר בטקס נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא. "במסורת היהודית אומרים ברכת 'שהחיינו' כביטוי להכרת תודה על היותנו חיים ובריאים ועל כך שנפלה בחלקנו הזכות לחוות את הרגע הזה. אין לי ספק שכולנו שותפים היום לתחושה זו של השתאות והכרת תודה במעמד חנוכת מכון גואנגדונג-טכניון מכון טכנולוגי לישראל, כאן בעיר שנטאו שבמחוז גואנגדונג.
"הקמתו של קמפוס אקדמי חדש זה, שבו ילמדו הסטודנטים הנדסה כימית, מדע והנדסה של חומרים והנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, מבשרת על עידן חדש של מחקר ישראלי-סיני משותף במדעים, בהנדסה ובמדעי החיים. זהו הישג מדהים".
פרופ' לביא התייחס בנאומו לדמיון הרב בין המסורת היהודית לתרבות הסינית, דמיון הכולל מורשת כתובה עתיקה ורחבה, הצבת המוסר במרכז התרבות והתייחסות להשכלה כאל ערך מרכזי. הוא הודה לפילנתרופ לי קא-שינג, שיוזמתו ותמיכתו הכספית הניעו את המיזם.
שיתופי פעולה
מכון גואנגדונג-טכניון נוסד בתמיכתם של מושל מחוז גואנגדונג, עיריית שנטאו, ממשלת סין וקרן לי קא שינג (LKSF). הוא נועד להכשיר אליטה מדעית-הנדסית שתשפיע על סין ועל העולם כולו בעיקר בהיבטים הקשורים באיכות הסביבה. המכון יקדם שיתופי פעולה עם אוניברסיטת שנטאו ועם הטכניון, ובתחום הרפואה כבר מתקיימים שיתופים כאלה.
בראש האוניברסיטה החדשה עומד נשיא מכון טכניון-גואנגדונג לי ג'יאנג, שאמר בטקס כי "סין הגדולה מציעה לטכניון כר פעולה נרחב לממש בו את מצוינותו האקדמית. עלינו ללמוד מישראל חשיבה חדשנית מהי".
מטעם הטכניון מוביל את המכון חתן פרס נובל לכימיה פרופ'-מחקר אהרן צ'חנובר. לדבריו, "פתיחת קמפוס הטכניון בסין היא עדות נאמנה ליחסים המצוינים בין סין וישראל וחשוב לא פחות - להערכה הרבה של הענק הסיני להישגים המדעיים וההנדסיים של ישראל הקטנה ולחינוך המוביל אליהם. חשוב לזכור שגם לנו יש מה ללמוד מן הסינים - תכנון והקמה של פרויקטים גדולים, עמידה בלוח זמנים וחריצות אינסופית. אין שום ספק שכל הצדדים המעורבים במיזם יפיקו ממנו תועלת רבה".
חנוכת הקמפוס מתרחשת שנתיים בלבד אחרי הנחת אבן הפינה למכון, שנערכה בדצמבר 2015 מול קהל של כ-5,000 איש ובהשתתפות הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, שאמר אז: "הקמת שלוחת הטכניון בסין מוכיחה כי החדשנות הישראלית חוצה גבולות גאוגרפיים. סין היא אחת השותפות המרכזיות של ישראל בתחום הטכנולוגיה וההיי-טק, ולשתי המדינות יש הרבה מה לחלוק ומה ללמוד זו מזו".
מיד לאחר הטקס הרשמי היום המשיכו המשתתפים לפתיחתה של תערוכה חדשה שעוצבה במיוחד לרגל האירוע. התערוכה "Technion Wisdom - The Art of Science" מציגה 37 מחקרים ופיתוחים של חוקרי הטכניון ושל בוגריו. יוצרת התערוכה ענת הר-גיל העניקה לפיתוחים אלה פרשנות אמנותית המנגישה אותם לכלל הציבור. במסגרת האירוע יתקיים גם כנס מדעי בהשתתפות חוקרים מהטכניון ומאוניברסיטת שנטאו. ההרצאות יעסקו בנושאים שונים ובהם ביולוגיה ימית, תכנון חופים ורפואה.

תאריך:  19/12/2017   |   עודכן:  19/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחנכה אוניברסיטה ישראלית ראשונה בסין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת שיימה של האחים סיידוף משפרת הבוקר ב-20 מיליון שקל את הצעתה    היועץ הכלכלי של סיידוף: השיפורים שהודיעו עליהם אתמול בן משה הם 55 מיליון שקל, ולא 85 מיליון כפי שטען    ההצבעה המכרעת - הלילה
יפעת גדות
"אתם המלאכים שלי, אין לי מילים איך להודות לכם", הודה אביו של עבדלחי איברהים    מנהלת מחלקת עיניים פרופ' גייר: "אם הוא לא היה מגיע בזמן לניתוח כנראה שגם הוא היה מתעוור, אני שמחה שהצלחנו להציל אותו"
אלעזר לוין
מנהל התכנון דיווח על 86 תוכניות שאושרו בשלוש שנותיו של החוק    בפועל, נדונו רק 63 תוכניות, וכמחציתן נמצאות בשלבי התנגדות ולא קיבלו אישור סופי    לא החלה בנית אף דירה    על חלק מהמתחמים אי-אפשר לבנות, כי הם נמצאים בשטחים חקלאיים    האוצר: 12 מתחמים כבר שווקו
עומר כרמון
עהד תמימי, הידועה בכינויה, שירלי טמפר, היא נערת הפוסטר של ההסברה הפלשתינית בעולם    לפני שלושה חודשים הופיעה בפני הפרלמנט האירופי    נשיא טורקיה העניק לה פרס מיוחד
איתמר לוין
הסניגורים טוענים שעדיין אינם מצליחים לקבל אפילו פריט אחד מתוך הרבבות שהיו במכשירים הסלולריים ובמחשב של מלכה    מח"ש אינה יודעת האם העתיקה את האייפון של עדת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il