X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נייר עמדה חסוי של הכלכלן הראשי במשרד האוצר: "מדובר בחברה אשר מבין החברות המוטבות הגדולות ביותר מניבה את ההחזר הנמוך ביותר במונחים של תקבולי מס ביחס להטבות"
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, שלי יחימוביץ' [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
עידן יוסף
עובדי טבע מתבצרים במפעל בירושלים

צוותי חרום יפעלו בפלנטקס
טבע הודיעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (19.12.17), כי לאחר פנייתה אליו, הסכימה נציגות העובדים במפעל פלנטקס בנתניה - בו מיוצר החומר הפעיל של הקופקסון - לנוכחות צוות חרום במפעל. טבע ביקשה מבית הדין להורות לנציגות לאפשר לחמישה עובדים בכל משמרת להיכנס למפעל כדי למנוע סיכונים בטיחותיים.

נייר העמדה החסוי של הכלכלן הראשי במשרד האוצר, בעניין חברת התרופות טבע שמפטרת 1,750 עובדים בישראל, נחשף (יום ג', 19.12.17) בעקבות דרישתה של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני).
בנייר, שהוכן בתקופה בה היה ד"ר מיכאל שראל כלכלן ראשי, נכתב: "מדובר בחברה אשר מבין החברות המוטבות הגדולות ביותר מניבה את ההחזר הנמוך ביותר במונחים של תקבולי מס ביחס להטבות ... הגידול בהטבות המס של חברה זו לא היה פרופורציונלי לגידול בהיקף התעסוקה או הוצאות השכר של החברה. לאור הממצאים, אנו מציעים לקבוע תקרה להטבות המס, אשר תהא תלויה בסך השכר ברוטו של עובדי החברה, או בסך הוצאות השכר של החברה. במידה והטבת המס תהיה גבוהה מסך השכר ברוטו של עובדי החברה, יוגבלו ההטבות לגובה סך השכר ברוטו". הכלכלן הראשי גם התייחס לחשש שההטבות ינופחו באמצעות קביעת רמות שכר חריגות למי מהעובדים בחברה או לבעליה, ולכן המליץ כי על חלק השכר שמעל שלושה מיליון שקלים, לא תינתן בכל מקרה הטבה.
ח"כ שלי יחימוביץ': "מניתוח פשוט של נייר העמדה גילינו עובדה מדהימה. הטבת המס שחברת טבע קיבלה הייתה גבוהה פי שתיים מהוצאות השכר שלה על עובדים. בשום מקום בעולם ובשום חברה בישראל לא ניתנה מעולם הטבה הזויה ובלתי משתלמת שכזאת. מתברר שלא טבע, אלא המדינה, שילמה את שכר העובדים מלכתחילה, וטבע נשארה עם עודף של 100 אחוזים נוספים שהעשירו חבורה שמנה ושלומיאלית של מנהלים ודירקטורים. לא מדובר רק בלקחי עבר, אלא בהווה כואב לא פחות שבו מאפשרת המדינה לבריון השבע להתחמק מתשלום מיסים של מיליארדים ולבצע טבח המוני במקור הפרנסה של אלפי עובדים, וזאת בלא כל פיצוי. הנתונים ההולכים ונחשפים בפנינו השבוע מציירים תמונה מחרידה של התנהלות אשר אין בה ולו שמץ של היגיון כלכלי, ואין לה אח ורע בעולם המערבי כולו. גם בנייר העמדה של הכלכלן שאנו חושפים היום, נאמר מפורשות כי שיעור ההטבות בישראל, כאחוז מהתוצר, גבוה באופן קיצוני ביחס למדינות ה-OECD. אין הדגמה יותר מוחשית מזו לקשרי הון-שלטון, שאינם נשענים על קריטריונים ברורים או על טובת המשק, אלא על נגישות מופרזת למקבלי ההחלטות, אשר הולידה שורה של החלטות שגויות ויקרות. מי שמשלמים כעת את המחיר הכואב של ההפקרות הם אלפי עובדים, אשר בפועל כלל לא קיבלו שכר מטבע, אלא מהמדינה, תוך כדי שהם מעשירים חבורה שמנה ושלומיאלית של מנהלים ודירקטורים. מילא, אם הרווחים היו מופנים חזרה להשקעה במשק הישראלי, היינו יכולים להתנחם בזה מעט. אולם, הנתונים האלה מביאים למסקנה העגומה שרווחי טבע לא רק שהיו מנופחים ולא עמדו בשום יחס להישגיה האמתיים, אלא אף יצרו מנגנונים נוספים של שחיתות לטובת הוצאת של רווחים אלה ממדינת ישראל. בימים אלה אנחנו רואים כי לא מדובר רק בלקחי עבר, אלא בהווה כואב לא פחות שבו מאפשרת המדינה לבריון השבע להתחמק מתשלום מיסים של מיליארדים ולבצע טבח המוני במקור הפרנסה של אלפי עובדים, וזאת בלא כל פיצוי".

תאריך:  19/12/2017   |   עודכן:  19/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחשף: ההטבות לטבע היו כפולות מעלות השכר לעובדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסתדרות פטרה מאות אלפים
ישע .  |  19/12/17 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מכון גואנגדונג-טכניון: הרוח הישראלית חוברת לעוצמה הסינית    המכון יפעל להכשרת האליטה המדעית-הנדסית שתעצב את העולם בעשורים הבאים
אלעזר לוין
חברת שיימה של האחים סיידוף משפרת הבוקר ב-20 מיליון שקל את הצעתה    היועץ הכלכלי של סיידוף: השיפורים שהודיעו עליהם אתמול בן משה הם 55 מיליון שקל, ולא 85 מיליון כפי שטען    ההצבעה המכרעת - הלילה
יפעת גדות
"אתם המלאכים שלי, אין לי מילים איך להודות לכם", הודה אביו של עבדלחי איברהים    מנהלת מחלקת עיניים פרופ' גייר: "אם הוא לא היה מגיע בזמן לניתוח כנראה שגם הוא היה מתעוור, אני שמחה שהצלחנו להציל אותו"
אלעזר לוין
מנהל התכנון דיווח על 86 תוכניות שאושרו בשלוש שנותיו של החוק    בפועל, נדונו רק 63 תוכניות, וכמחציתן נמצאות בשלבי התנגדות ולא קיבלו אישור סופי    לא החלה בנית אף דירה    על חלק מהמתחמים אי-אפשר לבנות, כי הם נמצאים בשטחים חקלאיים    האוצר: 12 מתחמים כבר שווקו
עומר כרמון
עהד תמימי, הידועה בכינויה, שירלי טמפר, היא נערת הפוסטר של ההסברה הפלשתינית בעולם    לפני שלושה חודשים הופיעה בפני הפרלמנט האירופי    נשיא טורקיה העניק לה פרס מיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il