X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה המחוזית אישרה לבנות 470 דירות בחלקו השני של מתחם הולילנד בירושלים הבנייה הוקפאה לשש שנים לאחר חשיפת פרשת השחיתות אותם מגדלים, קצת פחות דירות היזמים: חברת הולילנד ובעל רשת המזון רמי לוי
▪  ▪  ▪
עוד מגדלים על ראש ההר. הולילנד

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה סופית (יום א', 12.11.17) לחדש את הבנייה במתחם הולילנד בירושלים. התוכנית תקבל תוקף רשמי בימים הקרובים.
הבניה הוקפאה לפני שש שנים, לאחר חשיפת פרשת השחיתות הידועה. מתן התוקף יאפשר לשני היזמים שנותרו לבקש ולקבל מהעירייה היתרי בניה,ולבנות 470 דירות, קצת פחות מהתכנון המקורי: חברת הולילנד תבנה 250 דירות, ובעל רשת הסופרמרקטים רמי לוי יבנה 220 דירות, אולי עם חברת נהור,
בניית המגדלים והדירות תגדיל את מספר הדירות במתחם מ-650 כיום, לכ-1,120 דירות. הפגיעה בנוף הוקטנה, ככל הנראה, על-ידי הקטנה מסוימת במספר הדירות, שינויים במבנה המגדלים והקטנת הצפיפות בין המגדלים.
התוכנית החדשה קובעת, כי הולילנד תוכל לבנות חמישה מגדלים בני 17 קומות, ובהם 250 דירות. התוכנית החדשה משאירה ללא שינוי את מספר הדירות בארבעה מגדלים, מקצצת במספר הדירות של המגדל החמישי (בתוכנית הקודמת דובר על מגדל גבוה יותר), ונותנת לחברה פיצוי על רוב הדירות שהפסידה. הולילנד תפעל בדרכים העומדות לרשותה כדי לקבל פיצוי על יתרת הדירות שהפסידה. ולא קיבלה עליהן פיצוי.
חברתו של רמי לוי תוכל לבנות 220 דירות, ככל הנראה שני מגדלים בני 17 קומות ומגדל בן 31 קומות. החברה תכננה בעבר לבנות 265 דירות. חברתו של רמי לוי רכשה את המגרשים בפברואר 2010 מחברת נידר, ב-145 מיליון שקל. נידר נקלעה לקשיים והכונס הוציא את המגרשים למכירה.. נהור, חברת הנדל"ן של קואופרטיב דן, הייתה שותפה ב-50% ברכישת המגרשים
הדיון באישורי הבנייה הוקפא לפני שש שנים, לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שבאפריל 2010 החלה פרשת חקירת השחיתות הידועה. עתה, לאחר שהדיונים המשפטיים הסתיימו, אפשר היה לסיים את הדיון ולאשר סופית את המיזמים.
חברת הולילנד נמצאת בשליטת חברת פולאר השקעות, המחזיקה 60% ממניותיה. יתרת המניות בידי קרדן נדל"ן (בראשות יוסף גרינפלד ואבנר שנור) ובנק לאומי. פולאר נמצאת בשליטת המשקיע היהודי-אמריקני ז'יל פלדמן.
חקירת המשטרה בפרשת הולילנד החלה באפריל 2010, חודשיים לאחר שלוי-נהור זכו במכרז האמור. החברות ביקשו מכונס הנכסים, ואחר כך מבית המשפט המחוזי בירושלים, לאפשר להן לבטל את הזכייה, אך נדחו. הן חויבו לשלם את מלוא הסכום שהתחייבו לו בעת המכרז. לא נמסר אם נהור שותפה עד היום במיזם.
היזמים אומרים כי נגרמו להפסדים גדולים מדחיית הבנייה, בעיקר הוצאות מימון. מצד שני יש לזכור, שמחירי הדירות בירושלים עלו בעשרות אחוזים בשש השנים האחרונות.

תאריך:  19/12/2017   |   עודכן:  19/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרויקט חוזר לחיים: אושרה בניית 8 מגדלי דירות בהולילנד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הנפקת מארז הבולים היא הוכחה לתרומה רבת השנים של אבי נאור חתן פרס ישראל, למלחמה בתאונות הדרכים ובתרומה שלו לחברה הישראלית    אלפי מתנדבי ופעילי העמותה קמים בכל בוקר בתחושת שליחות שניתן לנצח במאבק ולהציל חיים"
עומר כרמון
יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "אירוע שמספק לנו מבט אוביקטיבי ולא פוליטי על מה עוברים ילדינו"    יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח: "איך חשבתם שנראה היומיום של הצעירים האמיצים והערכיים האלה, שמתגייסים לצבא ההגנה לישראל כדי להגן על כולנו"?
עומר כרמון
נייר עמדה חסוי של הכלכלן הראשי במשרד האוצר: "מדובר בחברה אשר מבין החברות המוטבות הגדולות ביותר מניבה את ההחזר הנמוך ביותר במונחים של תקבולי מס ביחס להטבות"
יפעת גדות
מכון גואנגדונג-טכניון: הרוח הישראלית חוברת לעוצמה הסינית    המכון יפעל להכשרת האליטה המדעית-הנדסית שתעצב את העולם בעשורים הבאים
אלעזר לוין
חברת שיימה של האחים סיידוף משפרת הבוקר ב-20 מיליון שקל את הצעתה    היועץ הכלכלי של סיידוף: השיפורים שהודיעו עליהם אתמול בן משה הם 55 מיליון שקל, ולא 85 מיליון כפי שטען    ההצבעה המכרעת - הלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il