משרד
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור פונה לציבור על-מנת לקבל את התייחסותו לנושא איכות הנסיעה והשירות בתחבורה הציבורית בישראל. זאת לצורך דוח ביקורת בנושא זה שיתפרסם במהלך שנת 2018.
על-פי נתוני
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, יותר ישראלים בוחרים להשתמש בתחבורה הציבורית. ברבעון הראשון של 2017, בוצעו בתחבורה הציבורית כ-217 מיליון נסיעות, מדובר בעלייה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אולם כפי שנכתב בעבר ב-News1 אין בנתונים אלה כדי להעיד על עלייה בשיעור המשתמשים יחסית לכלל האוכלוסייה.
משרד מבקר המדינה נוקט באחרונה בהתאם לנסיבות בהליך של שיתוף הציבור לצורך קבלת מידע שיסייע במיקוד נושאי הביקורת והרחבת בסיס הנתונים. זאת כהשלמה לתהליך הקבוע והמוסדר של עבודת הביקורת.
המטרה לשמוע מציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית על חוויית השימוש והנסיעה בתחבורה הציבורית על בסיס יומיומי - זמן ההמתנה; תדירות; צפיפות; עלויות; חוויית השירות ; תשתיות (מיקום תחנות, מצב תחנות) ועוד. בנוסף, מעוניין משרד מבקר המדינה לשמוע את אלה אשר היו רוצים להשתמש בתחבורה הציבורית, אך לא מתאפשר להם או שבוחרים שלא להשתמש בתחבורה ציבורית ממגוון סיבות. מדובר בקבלת מידע לגבי כל שירותי התחבורה הציבורית בישראל (אוטובוס, רכבת, רכבת קלה, מוניות, מטרונית, מוניות שירות וכיו"ב).
הציבור מתבקש לענות על שאלון מקוון קצר, שבאמצעותו ניתן לחוות דעה על התחבורה הציבורית בישראל. על השאלון המקוון ניתן להשיב באתר מבקר המדינה, בעמוד הפייסבוק של המשרד או באמצעות הטלפון הסלולרי על-ידי סריקת הקוד בתחתית העמוד. משך המענה על השאלון מוערך בכˉ7-5 דקות.
המענה על השאלון נעשה בעילום שם, וכל המידע שיתקבל באמצעותו ישמש לצרכי משרד מבקר המדינה בלבד. אין חובה לענות על כל שאלות השאלון. ניתן לענות על השאלון עד ליום א' 31.12.2017.