X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השנה הצטרפו לבורסה 20 חברות חדשות, 17 הנפקות של חברות חדשות ו-3 חברות במסגרת הרישום הכפול, יותר מכל חמש השנים האחרונות. החברות החדשות גייסו 3 מיליארד שקלים בהנפקות
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

הבורסה לניירות ערך מסכמת שנת שיא של הנפקות חדשות וגיוסים: בשנת 2017 הצטרפו לבורסה 20 חברות חדשות, 17 הנפקות של חברות חדשות ו- 3 חברות במסגרת הרישום הכפול, יותר מכל חמש השנים האחרונות. החברות החדשות גייסו 3 מיליארד שקלים בהנפקות, זאת לעומת גיוס בהיקף של 0.4 מיליארד שקלים בהנפקות חדשות בשנים 2015-2016, ושווין הכולל קרוב לכ-8 מיליארד שקלים.
גם בהשוואה לבורסות אחרות בעולם בולט מספר ההנפקות החדשות ביחס לשווי שוק החברות הנסחרות. בבחינת פרמטר זה נמצאת תל אביב לפני בורסות גדולות כמו לונדון, NYSE ונאסד"ק ובורסות בינוניות כמו שנחאי, סינגפור, הונג קונג ואוסטרליה.
שוק האג"ח הישראלי ממשיך להראות עוצמה ועומק עם 66 מיליארד שקלים גיוסי הון עבור חברות באמצעות הנפקות והקצאות פרטיות של אג"ח, למעלה מ-10% מסכום זה גויסו על-ידי 14 החברות החדשות שהנפיקו לראשונה חוב בשנת 2017.
בבורסה מציינים מספר צעדים לעידוד הצטרפותן של חברות טכנולוגיה נוספות ועידוד רישום כפול, בהם: אפשרות לקבלת חוות דעת של ISS במקום אנטרופי, שיפור האטרקטיביות של הרישום הכפול, פרויקט האנליזה שמקיף כבר 25 חברות ועוד. לעידוד שיתוף הציבור והגברת השקיפות פורסם השנה לוח הנפקות מרכזי ובשלב השני, אשר יושק ב-2018, צפויה אפשרות השתתפות בהנפקה באופן ישיר, קל ונוח מתוך לוח ההנפקות.
בהתייחס ליעד הגברת הנזילות - מסכמים היום בבורסה עלייה של 19% במחזור היומי הממוצע של המסחר במניות לסכום של 1.1 מיליארד שקלים ללא תעודות סל. המחזור עם תעודות סל עומד על 1.4 מיליארד שקלים ומשקף גידול של 11% ביחס לשנה הקודמת. הרפורמה במדדים, שנכנסה לתוקף בפברואר השנה, הביאה חברות רבות להגדיל את שווי החזקות הציבור על-מנת להיכנס למדדים וכ-250 חברות הגדילו את שווי אחזקות הציבור בכ-27 מיליארד ש"ח.
שיעור החזקות הציבור (ללא חברות טבע, מיילן ופריגו) עמד בנובמבר על שיא של 55%, זאת לעומת 53% בסוף שנת 2016 ו- 46% בלבד בסוף שנת 2014.
מתוך הבנה כי גורם מרכזי בהגברת הנזילות נשען על הגדלת היקפי המסחר של שחקנים מתוחכמים ישראלים ובינלאומיים, בבורסה מקדמים מספר מהלכים משמעותיים לשדרוג תשתיות טכנולוגיות לסטנדרטיים בינלאומיים, בהם: קיצור מרחקים פיסיים למערכות המסחר בבורסה ומתן אפשרות לשירותי "מסחר מקרוב" (co-location) כמקובל בעולם ועידוד פעילות שחקנים ישראלים ובינלאומיים הפועלים במהירות גבוהה.
מהלכים נוספים שקודמו השנה: שינוי מודל החברות שבוצע השנה ואפשרויות כניסת של שחקנים וחברים חדשים לבורסה, בעקבות שינוי מבנה הבעלות, צפויים גם הם לתרום להגברת התחרותיות והנזילות בבורסה הבורסה אף צופה כי במהלך 2018 חברות בינלאומיות גדולות יצטרפו כחברים חדשים. בנוסף, מודל התמחור החדש לעידוד המסחר בנגזרי ת"א-35 שאושר השנה וצפוי להיכנס לתוקף ב-2018.
בבורסה שמו דגש השנה גם על הרחבת סל השירותים הכולל בין היתר את הקמת החברה לרישומים של הבורסה, אשר תעניק לראשונה בישראל שירות דיגיטלי מלא ללא צורך בתעודות פיזיות לחברות הנסחרות, בעלויות מוזלות ובהתאם לסטנדרטים המקובלים בעולם. החברה תחל לפעול ב-1 בינואר 2018. הבורסה תסדיר את שוק השאלת ניירות הערך אשר תרכז את כל הפעילויות הנדרשות להשאלה במקום אחד ותאפשר פעילויות השאלה במקום אחד ובין כל השחקנים העיקריים בשוק.
איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה: "המפתח מבחינתנו לצמיחה של הבורסה הוא, בין היתר, להביא כסף זר לישראל - המון גופים בעולם עם הרבה מאוד כסף מחפשים את הדרך הנכונה להשקיע ב"סטארט אפ ניישן" ואנחנו בטוחים שהבורסה יכולה להיות המכשיר הנכון והיעיל ביותר לכך".

תאריך:  20/12/2017   |   עודכן:  20/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הליקויים נמצאו במוצרים תוצרת "סופר בייבי" ו"בייבי כל"    הליקויים שנמצאו במוצרים: ליקויים במבנה הלול/המזרן עלולים לגרום לסכנת הילכדות חלקי גוף (ראש/צוואר/גפיים) של התינוק או הפעוט, פגיעה משפות חדות של הלול וצביטה בעת קיפולו/פתיחתו
מירב ארד
הגבינה הצהובה תסומן ולא תוחרג    התקנות ייכנסו לתוקף בעוד שנתיים בשני שלבים
מירב ארד
העסקה הושלמה לאחר שבהתאם להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, מכרה ניו פארם 9 חנויות של ניו פארם, וכן נמכר סניף אחד של סופרמרקט של רשת שופרסל אשר הועבר לצד שלישי
איתמר לוין
תומך בתביעתו של קצין המילואים ניסים מגנאג'י נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט שהכפיש את חיילי צה"ל שלחמו במחנה הפליטים בג'נין במבצע "חומת מגן"
איתמר לוין
ההתאחדות לספורט נכים תפצה את זאב גליקמן ב-130,000 שקל על פיטוריו הפגומים ועל התעלמותה מתלונותיו על אירועים חריגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il