X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לדיור לאומי החליטה ב-2012 לקדם בניית 397 דירות למכירה במלחה הקואליציה לדיור בר-השגה פנתה לביהמ"ש, שלפני שלוש שנים הורה לוועדה לדון מחדש התוצאה: 79 דירות מיועדות להשכרה בלבד, במכרז שהוציאה "דירה להשכיר"
▪  ▪  ▪

החלטה של בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, לפני שלוש שנים, היא שהביאה לכך, שבפעם הראשונה משווקת חברת "דירה להשכיר" הממשלתית מגרש לבניית 79 דירות, כולן להשכרה. במכרזים אלו מקובל לחייב את היזם להשכיר רק 25% עד 50% מהדירות.
בשנת 2012 אישרה הוועדה לדיור לאומי מיזם לבניית 397 דירות במורדות מלחה, ירושלים, כולן למכירה. הקואליציה לדיור בר-השגה, שיוצגה בידי עו"ד גיל גן -מור, ערערה בבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים.. הקואליציה אמרה, כי על-פי החוק חייבת המדינה להקצות 20 אחוז מהדירות לדיור להשכרה, ולא עשתה כן. .
ב-24.11.14 קיבל בית המשפט את העתירה. הוא ביטל את התוכנית שכבר אושרה, והורה לוועדה לדון מחדש במיזם כולו. בעקבות זאת אכן החליטה הוועדה לפעול על-פי החוק ולייעד 20% מהשכונה, כלומר 79 דירות, לבנייה להשכרה.
לאחר זמן קצר הקימה המדינה את חברת "דירה להשכיר", בראשות עוזי לוי. הוועדה לדיור לאומי העבירה את המיזם לחברה החדשה. זו גילתה, שבידיה מיזם ייחודי מהעבר, שבו היא חייבת לייעד את כל הדירות להשכרה, ולא חלקן כמקובל בכל המכרזים האחרים.
"דירה להשכיר" פרסמה בראשית ספטמבר מכרז למגרש במלחה, ייחד עם מכרזים אחרים. כדי לעודד יזמים, הבטיחה "דירה להשכיר" שתי הטבות: ראשית, הוצאות הפיתוח שישלם היזם יהיו רק 1.9 מיליון שקל, הרבה פחות מהמקובל . שנית, היזם יחויב להשכיר את הדירות ל-15 שנה, במקום 20 שנה כמקובל, ואחר כך יוכל למכרן.
המכרז מעורר ענין של יזמים ירושלמים ואחרים, בין היתר בזכות המיקום המעולה של הדירות, במורדות מלחמה. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 1 בינואר.

תאריך:  20/12/2017   |   עודכן:  20/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עוזי לוי / Uzi Levi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירות להשכרה בירושלים - בזכות החלטת ביהמ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שלוש אגודות חקלאיות שפעלו בגוש לפני ההינתקות טוענות שרשמת האגודות מפרה את החוק כאשר אינה מפרקת אותן - צעד חיוני לשם חלוקת נכסיהן לחבריהן
עומר כרמון
הקואליציה תמכה בהצעת חבר האופוזיציה, ח"כ מיקי רוזנטל: "אני מקבל קצבת נכות של 2.400 שקלים בחודש ואם לא הייתי חבר כנסת ולא הייתה לי עבודה נוספת, לא הייתי יכול לרכוש את כל השירותים הרפואיים שאני נזקק להם מדי חודש בחודשו"
אלעזר לוין
16 חודשים לאחר שנבחרו שש חברות סיניות, שיביאו לישראל 6,000 פועלי בניין מגיעים בימים אלו 100 פועלים    יבנו מגדל מגורים לקרסו נדלן
עומר כרמון
יו"ר מרצ הציגה את הצעתה לפריימריז פתוחים    ההצעה עדיין מותירה כוח בידי חברי ועידת המפלגה שיוכלו לבחור מי יורשה להתמודד על תפקיד היו"ר או על הזכות לשמש כח"כ    "אם מרצ לא תפתח את שעריה לאנשים מהמחנה הציוני ותאפשר להם להצביע ולהשפיע, הם ימצאו לעצמם בית פוליטי אחר"
עומר כרמון
חמי פרס, בנו של שמעון פרס ז"ל, הוא בין הדירקטורים בטבע שאישרו פיטורי 1,750 עובדים בישראל    ההסתדרות שלחה לחברי ההנהלה והדירקטוריון מכתב אזהרה חריף בנוגע להפרת חובותיהם כלפי עובדי החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il