X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש היחידה לתיאום המאבק בגזענות פנה ליועמ"ש לממשלה: "פעל להסרת מועמדותו של הרב שתועד מתבטא בגזענות לתפקיד רב העיר חדרה"
▪  ▪  ▪
הרב אסולין. עתירה לפסילת מועמדותו [צילום: מן הטלוויזיה]

עמותת "טבקה-צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה" הגישה (יום ד', 20.12.17) לבג"ץ עתירה וצו על-תנאי בדרישה לפסול את מועמדותו של הרב אליהו אסולין לרב ראשי של העיר חדרה.
ראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה (קובי) זנה, העביר בתוך כך פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בה הוא מבקש מהיועמ"ש להתערב בהליך מועמדותו של הרב אליהו אסולין לבחירת רב העיר חדרה ולהורות על הסרתו מרשימת המועמדים.
הרב אסולין, המשמש גם כמוהל, תועד בתחקיר עיתונאי לפני מספר חודשים כשהוא מתבטא במה שביחידה מכנים "גזענות קשה כלפי אוכלוסיות שנתפסו בעיניו כמוחלשות ככלל וכלפי אוכלוסיית יוצאי אתיופיה בפרט".
בתחקיר של אוריה אלקיים, ששודר בכkן 11, תועד אסולין במצלמה נסתרת, כשהוא מעודד את תלמידיו להתאמן על תינוקות בני העדה האתיופית, וכן ילדים של נתינים זרים מאפריקה והפיליפינים, תוך שהוא מכנה אותם "בשר תותחים". לצד אסולין נחשפו שלושה מוהלים נוספים ו"מאעכר" אחד, שתפקידו לתווך בין משפחות של עובדים זרים למוהלים ותיקים, שמביאים עמם את המוהלים המתלמדים ללא ידיעת ההורים.
בפנייה שהעביר למנדלבליט כתב זנה כי "התחקיר בעניינו של הרב אסולין כלל התבטאויות גזעניות שיש בהן, לדעתי, משום הסתה לגזענות ולאלימות תוך לשון הרע בוטה על-רקע גזעני. הרב לא לקח אחריות על מעשיו ותירץ בפני הוועדה שבדקה את התנהלותו תירוצים שונים וחסרי אחריות למעשיו הקשים, אולם הוועדה מצאה בהתנהלותו פגמים חמורים הכוללים התבטאויות גזעניות ופגיעה בחסרי ישע על-רקע גזעני".
עוד כתב כי "תפקיד רב עיר שמהווה גורם רוחני-הלכתי לציבור הרחב מחייב, להבנתי, כי יבוא לתפקיד זה 'נקי כפיים ובר לבב'. ברי כי התנהגותו של הרב אסולין עד כה מלמדת כי אינו ראוי למלא כל תפקיד ציבורי. הכשרת מועמדו של הרב אסולין לתפקיד רב עיר מהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי". בסיום מכתבו כתב ראש היחידה כי "בנסיבות אלה אני פונה אליך, באופן דחוף, לפעול להסרת מועמדותו של הרב אסולין מרשימת המועמדים לבחירת רב בעיר חדרה".

תאריך:  20/12/2017   |   עודכן:  21/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד המשפטים: להסיר מועמדות הרב הגזען
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ח"כ איימן עודה הגיע לביקור הזדהות בכפר נבי סאלח: "אמרו לי כי המאבק הוא דרך חיים, גם לילדנו וגם לגדולים שבינינו, שלא ייפסק אלא בסיום הכיבוש. חרות לעהד תמימי"    ח"כ אחמד טיבי במסר זהה    מעצרה של תמימי בידי כוחות צה"ל, הפך אותה לגיבורת היום בעולם הערבי והמוסלמי
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע: פוטנציאל אפשרי להפשרת קרקע חקלאית למגורים או לתעשיה, אינו מהווה פגיעה המצדיקה פיצוי משום שמדובר רק על משאלת לב של הבעלים
אלעזר לוין
הוועדה לדיור לאומי החליטה ב-2012 לקדם בניית 397 דירות למכירה במלחה    הקואליציה לדיור בר-השגה פנתה לביהמ"ש, שלפני שלוש שנים הורה לוועדה לדון מחדש    התוצאה: 79 דירות מיועדות להשכרה בלבד, במכרז שהוציאה "דירה להשכיר"
איתמר לוין
שלוש אגודות חקלאיות שפעלו בגוש לפני ההינתקות טוענות שרשמת האגודות מפרה את החוק כאשר אינה מפרקת אותן - צעד חיוני לשם חלוקת נכסיהן לחבריהן
עומר כרמון
הקואליציה תמכה בהצעת חבר האופוזיציה, ח"כ מיקי רוזנטל: "אני מקבל קצבת נכות של 2.400 שקלים בחודש ואם לא הייתי חבר כנסת ולא הייתה לי עבודה נוספת, לא הייתי יכול לרכוש את כל השירותים הרפואיים שאני נזקק להם מדי חודש בחודשו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il