רכבת ישראל ממשיכה בחישמול המסילות. לאחר שבשבוע שעבר בוצעה נסיעתו הראשונה, במהירות מוגבלת, הגיע (יום ד', 20.12.17) הקטר החשמלי הראשון שנחת בישראל לנסיעה במהירות 160 קמ״ש לאורך תוואי הניסוי בקו המהיר.
אורך תוואי הניסוי היה כ-12 ק״מ והוא כלל נסיעה במנהרה מספר 1 ועל גשר 6 - הגשר הארוך במדינה.
אורכו הכולל של הקו, שיהיה הקו החשמלי הראשון בישראל, הוא כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי חדש מאזור כפר דניאל ועד לירושלים. התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים באורך כולל של כ-3 ק"מ ו-5 מנהרות באורך כולל של כ-19 ק"מ. מערכת זו נועדה לאפשר קו נסיעה ישר, רצוף ומהיר. תחנת היעד הסופית של הקו שוכנת בכניסה לירושלים, בסמוך לבנייני האומה, בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח.
לקראת החישמול, הצטיידה רכבת ישראל ב-62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX אשר אמורים להיכנס לשירות עד שנת 2022, ובכ-330 קרונועים חשמליים.