X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוד גיבסו, לשעבר יו"ר דלק אירופה, וגיסו שירן שלפרוק טוענים שציון גינת - לשעבר מנכ"ל דלק אירופה - מנשל אותם ממיזם לכרטיסי תדלוק מתקדמים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הוד גיבסו ושירן שלפרוק מבקשים (20.12.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי הם שותפים בחלקים שווים עם ציון גינת במיזם לפיתוח אפליקציה לזיהוי רכב בעת תדלוקו במסגרת השותפות Pairsonal.
בתביעה נאמר, כי גיבסו היה בין היתר יו"ר דלק אירופה, כיהן בתפקידים בכירים נוספים בתחום האנרגיה וכיום הוא יועץ עסקי בתחומי האנרגיה והקמעונאות. שלפרוק הוא טכנולוג שבבעלותו מספר חברות המפתחות פלטפורמות של מסחר אלקטרוני בארה"ב והוא גיסו של גיבסו. גינת כיהן כמנכ"ל דלק אירופה תחת הדירקטוריון שבראש עמד גיבסו.
לטענת גיבסו ושלפרוק, גינת פעל בצורה מתוכננת לנשל אותם מזכויותיהם במיזם שפיתחו שלושתם, ואשר נועד לתת פתרון לבעיה שכיחה בקרב חברות הדלק בנוגע לשימוש בכרטיסי תדלוק. הבעיה, אותה זיהה גיבסו, הייתה שנהגים שבידיהם רכב חברה וכרטיס תדלוק של החברה, עושים שימש בכרטיס זה לתדלוק רכבים שאינם של החברה, למשל רכבים של קרובי משפחה. גיבסו פיתח כרטיס תדלוק אשר יהיה פעיל אך ורק כאשר הרכב המורשה נמצא בתחנת הדלק.
בתביעה נאמר, כי השלושה פיתחו אפליקציה הפועלת באופן הבא. לפני תדלוק הרכב, בעליו שולח דרך האפליקציה נתונים באמצעות צילום של לוח המחוונים בפרט של מד המרחק. הנתונים נקלטים בשרת המעבד אותם ויודע לזהות באיזה רכב מדובר. לאחר זיהוי הרכב, השרת משווה בין קריאת מד המרחק שנקלטה לבין הקריאה הקודמת, קובע האם ההפרש מצדיק תדלוק ורק אז מאשר את הפעולה. לצורך קידום הרעיון הוקמה השותפות, כאשר לטענת התובעים היה ששלושתם שותפים זהים בה.
ואולם, לאחר שהמיזם תפס תאוצה וקבוצת דלק החלה להביע את התעניינותה בו, החל גינת לנשל את גיבסו ושלפרוק מזכויותיהם כאשר פתח חברה בשם פיול פיק, באותה הכתובת שממנה פעלה השותפות, אליה הבריח את פעילות המיזם. הוא המשיך בפיתוח המיזם באופן חד-צדדי ללא הסכמתם של גיבסו ושלפרוק, לרבות קידום פיילוט עם דלק, אותו יזם גיבסו. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד מיטל בן-בסט ואבי גולדהמר, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  24/12/2017   |   עודכן:  24/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קבוצת דלק בע"מ / Delek
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המיזם יכלול: פעילויות ערכיות בתוך בתי הספר, כנסים, מחקרים ותערוכות אודות פועלו ומורשתו של הנשיא יצחק נבון    סך התקציב: 32 מיליון שקלים
אלעזר לוין
גבר כנראה על הצעת האחים סיידוף    התוצאות הרשמיות - בסוף היום    שעה קלה לפני ההצבעה שיפר שוב בן-משה את הצעתו, והגדיל את התשלום ל-2.38 מיליארד שקל    אם דור אלון לא תוכל כרגע לרכוש מניות בחברות המפעיל, יופקד הכסף בהרמטיק    הוגדלו התשלומים לסדרה כ"ח
מירב ארד
המיזמים הנבחרים השנה - מתמנע בדרום ועד הגליל המערבי בצפון - יעסקו בסוגיות מהותיות לשמירת טבע, ובהן: מניעת זיהום תאורה, מניעת מינים משוטטים ומתפרצים הגורמים לנזקים לטבע ולחקלאות, פיתוח פרוטוקולים לעיבוד חקלאי משמר טבע, וגיבוש תוכנית ניהול אקולוגית למרחב תיירותי
איתמר לוין
אורית מודן, מנכ"ל רשת גימנסיה, חטפה בפומבי את תעודת הגמר מידי תלמידה משום שהוריה לא שילמו את מלוא שכר הלימוד    הרשת תפצה את התלמידה ב-10,000 שקל
מירב ארד
את הגידול במכירות הובילה פעילות היצור של המפעלים הקיבוציים הנערכת מחוץ לגבולות ישראל והיא הסתכמה בשיא רב שנתי של 9.7 מיליארד שקל, גידול של 8.6% בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il