X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המוכרים - יורשו של משה יוסף(פול) רייכמן, שרכש לפני 12 שנים את הבניין ואת בית המכס הצמוד, והפכם למלון יוקרתי מישל אוחיון ניהל לפני 5 שנים מו"מ לרכישת קניונים מחברת מליסרון, אך לא התגבשה עסקה
▪  ▪  ▪
וולדורף אסטוריה ירושלים [צילום: עמית גרון]
האם אייכמן התארח במלון?
אחת השמועות הנפוצות הנפוצות בקשר להיסטוריה של המלון היא, שהצורר אדולף אייכמן התארח בו בעת ביקורו בארץ. ב-3-2 באוקטובר 1937 – 23 שנים לפני שהגיע לישראל כאסיר. אייכמן אכן הגיע התאריך האמור לא"י, כדי לנהל מו"מ עם הסוכנות היהודית על "הסכם העברה", יתיר ליהודים שנותרו בגרמניה לצאת ממנה, תמורת תשלום כופר נפש. הוא גם ביקש להיפגש עם המופתי חאג' אמין אל חוסייני, נאצי נלהב, ולשם כך, כביכול הגיע אייכמן לירושלים והתארח ב"מלון הערבי".
אולם בדיקת האירועים מפריכה את השמועה הזו. ראשית, מלון פאלאס כבר לא היה אז "מלון ערבי" אלא בניין ממשלתי בריטי. שנית, אייכמן אכן הגיע לארץ מיד לאחר החגים, בכ"ז תשרי תשצ"ח, 2 אוקטובר 1937, במסווה של "עיתונאי גרמני". אולם לא הייתה לו ויזה, ולכן גורש מא"י, לאחר שהותר לו ללון לילה אחד בחיפה, עד שימצא ספינה לחזור בה. אייכמן כלל לא הגיע לירושלים.

איש העסקים היהודי-צרפתי רכש מיורשיו של פול (משה יוסף) רייכמן את מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, בהשקעה הנאמדת בכ-600 מיליוןן שקל. הבעלות תעבור בחודשים הקרובים לחברה אוחיון, לאחר מילוי תנאים מקדימים. ניהול המלון יישאר בידי רשת הילטון העולמית, שיש לה חוזה ניהול עד 2029.
המלון נבנה על-ידי פול רייכמן המנוח, אחד מארבעת האחים הידועים, מבעלי הנדל"ן הגדולים בקנדה וביבשת אמריקה. רייכמן רכש לפני 12 שנים מהמדינה את המלון ואת בית המכס הצמוד, ב-20 מיליון דולר, שהיו אז כ-90 מיליון שקל. הוא והשקיע סכומים גדולים, עשרות מיליוני דולרים ויותר, בשיפוץ יסודי של הבניין ובהפיכתו למלון יוקרתי בן 227 חדרים. בית המכס הצמוד הפך לבניין בן 33 דירות יוקרה, שככל הידוע נמכר.
פול רייכמן נפטר לפני 5 שנים והובא למנוחות בהר המנוחות ירושלים. ילדיו-יורשיו החליטו באחרונה, מסיבות עסקיות, למכור את המלון ולהתרכז בהשקעות אחרות..
אוחיון הוא מלונאי ובעל עסקים אחרים באירופה. בין היתר בבעלותו מלון וולדורף אסטוריה בבוורסאי, צרפת. לפני 5 שנים ניהל אוחיון מו"מ עם משפחת עופר, לרכישת שני קניונים שלה, ובהם הקניון ברעננה, שעמד למכירה עקב חוק הריכוזיות, אך המו"מ לא הבשיל לעסקה.
מלון עם היסטוריה
מלון וולדורף אסטוריה, ברחוב אגרון פינת דוד המלך, הוא בניין עם היסטוריה מיוחדת. הוא במקור, נבנה כמלון ערבי-מוסלמי, ביוזמת המועצה המוסלמית העליונה, ובראשות המופתי. הוא נחנך לפני 88 שנים כמעט בדיוק, ב-21 בדצמבר 1929 . המועצה המוסלמית הקימה אותו במהירות, כדי להתחרות במלון המלך דוד היהודי שנבנה בסמוך.
אולם ב-1934 נקלע המלון לקשיים, מאחר שלא היה יכול להתחרות במלון המלך דוד. הבעלות עליו עברה לידי ממשלת המנדט (אולי בגלל חובותיו). במרץ 1936 פתחה בו ממשלת המנדט את אולפני "קול ירושלים", תחנת השידור העברית הראשונה בא"י, שעברה אחר כך למגרש הרוסים.
עם קום המדינה עברה הבעלות על המלון לממשלת ישראל. עשרות שנים ישבה בו ההנהלה הראשית של משרד המסחר והתעשיה, כולל השרים פינחס ספיר ויגאל הורוביץ, והמנכ"ל דאז ד"ר משה מנדלבאום (שנבחר לאחר מכן לנגיד בנק ישראל). לאחר שמשרד המסחר והתעשיה והנהלת המכס עברו לבניינים חדשים, מכרה המדינה את הבניינים לחברת ריג'נסי, בבעלות משקיעים יהודים- מקסיקנים, ואלו מכרו את הבניינים ב-2005 לפול רייכמן.

תאריך:  24/12/2017   |   עודכן:  24/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אדולף אייכמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוחיון רכש את וולדורף ב-600 מיליון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם זה משנה מי הבעלים ???
נורמן  |  24/12/17 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במסגרת ההסכם, חברי ועובדי הבורסה ייהנו מחבילות סלולר עם נפח גלישה משמעותי, שיחות VPN לבורסה ללא הגבלה ושירות אחריות ותחזוקה מורחבת; ההסכם כולל גם תוכנית סלולר כשרה בתעריף אטרקטיבי
מירב ארד
השלטים נגישים לבעלי מגבלת ראייה והינם כחלק ממבצע גדול להנגשת הכנסת
מירב ארד
הסדר המימון שנקבע בחוק יחול רק אם חלו 3 תנאים: במפלגה חברים לפחות 5000 חברים; שבבחירות המקדימות האמורות בוחרים רוב חברי המפלגה; שהפריימריז מתקיימים בסמוך לבחירות לכנסת - חצי שנה לפני הבחירות או מעת פיזור הכנסת
עידן יוסף
נתניהו: הפלשתינים לא רוצים שלום    נדב ארגמן: "חמאס מתקרבת לחיק אירן ופועלת ללא הרף להוצאת פיגועי תופת בישראל מאיו"ש. 148 חוליות מקומיות של חמאס באיו"ש נחשפו מתחילת השנה"
איתמר לוין
ביהמ"ש: קריאותיהם של שלום דב וולפא ושבתאי ווינטראוב לחיילים לסרב לפנות יישובים מקוממות - אך בשל מעמדם הציבורי השולי לא ניתן לראות בהן הסתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il