X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שבעלת השליטה חייבת לה 119 מיליון שקל, משום שהשתמשה לפרעון חובות בנקאיים במקדמה שקיבלה בעסקת yes - אותה עליה להחזיר משום ש-yes לא עמדה בביצועים הנדרשים
▪  ▪  ▪
"עילות חוזיות ונזיקיות"

יורוקום תקשורת שבשליטת שאול אלוביץ הפרה את חובותיה החוקיות כלפי בזק בה היא שולטת - טוענת בזק (24.12.17) בפנייה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
הפנייה עוסקת בהסכם שנחתם בפברואר 2015 בין יורוקום DBS לבין בזק, למכירת מניותיה של יורוקום ב-yes לבזק. חלק מן התמורה, אומרת בזק, הותנה בביצועיה של yes בשנים 2017-2015, ובזק שילמה לה מקדמה של 119 מיליון שקל על חשבון אותה תמורה מותנית בביצועים. לדברי בזק, אין ספק ש-yes לא עמדה ביעדים אלו, ולכן יורוקום DBS תהיה חייבת להחזיר לה את המקדמה.
בזק אומרת, כי התריעה על כך בפני יורוקום DBS כבר בחודש אוגוסט. האחרונה לא כפרה בכך שיהיה עליה להחזיר את המקדמה, אך הבהירה שתזדקק לשם כך לתמיכה של קבוצת יורוקום. אולם כעת מתברר - מבקשת הפירוק של יורוקום תקשורת שהגישו הבנקים - שכספי המקדמה הועברו ליורוקום תקשורת ושימשו לפרעון חלקי של חובותיה לבנקים. כך נותרה יורוקום DBS ללא יכולת להחזיר לבזק את אותה מקדמה, טוענת בזק.
"התנהלות זו מקימה לבזק עילות חוזיות ונזיקיות כלפי יורוקום תקשורת, וכן עולה כדי הפרת חובותיה של יורוקום תקשורת כבעלת מניות ובעלת שליטה בבזק, ובכלל זה חובת ההתנהגות החלה על בעל מניות בהתאם לסעיף 192 לחוק החברות, וחובת ההגינות החלה על בעל שליטה בהתאם לסעיף 193 לחוק החברות, כמו גם עילות נוספו", אומרת בזק. "בהתאם, יורוקום תקשורת אחראית, ביחד ולחוד עם אחרים, לכל נזק שנגרם וייגרם לבזק מאי השבת סכום המקדמה על-ידי יורוקום DBS".
לאור זאת אומרת בזק, כי יורוקום תקשורת חייבת לה 119 מיליון שקל, והיא מבקשת להצטרף כצד בהליך הפירוק שיזמו בנק הפועלים, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי. שלושת הבנקים טוענים שיורוקום תקשורת חייבת להם 961 מיליון שקל. בקשתה של בזק הוגשה באמצעות עוה"ד רונן מטרי, איל גבע ויוסי בן-נפתלי.
הבנקים מבקשים למנות את נציגיהם - עוה"ד פיני רובין, איל אייכל ואורי גאון - לבעלי תפקיד ביורוקום תקשורת, אשר למעשה יפקחו על פעילות החברה. לדבריהם, במצב הנוכחי צריכה טובת הנושים לגבור על טובתו של אלוביץ, ולכן עליהם להיות חשופים לכל המתרחש בה ולתת את אישורם לכל מהלך עסקי מהותי, כולל מימוש נכסים. עוד אומרים הבנקים, שצעד זה נחוץ משום שחלק מהחברות התפעוליות של יורוקום תקשורת מצויות בגרעון תזרימי ומתקשות לשלם לספקיהן.
הבנקים מבקשים שלנציגיהם תהיה סמכות להמליץ - ובמידת הצורך לבקש מבית המשפט לכפות - על פעולות להגנה על נכסי החברה ואף להשתתף בישיבות ההנהלה והדירקטוריון. הבנקים אומרים, כי יורוקום הסכימה למינוי משקיפים מטעם הנושים, בכפוף לכך שמשרד התקשורת יקבע שהדבר אינו פוגע בהיתרי השליטה בחברות בזק וחלל.
הנשיא איתן אורנשטיין ידון מחר (25.12.17) בבקשות השונות.

תאריך:  24/12/2017   |   עודכן:  24/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזק: יורוקום הפרה את חובותיה החוקיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המוכרים - יורשו של משה יוסף(פול) רייכמן, שרכש לפני 12 שנים את הבניין ואת בית המכס הצמוד, והפכם למלון יוקרתי    מישל אוחיון ניהל לפני 5 שנים מו"מ לרכישת קניונים מחברת מליסרון, אך לא התגבשה עסקה
מירב ארד
במסגרת ההסכם, חברי ועובדי הבורסה ייהנו מחבילות סלולר עם נפח גלישה משמעותי, שיחות VPN לבורסה ללא הגבלה ושירות אחריות ותחזוקה מורחבת; ההסכם כולל גם תוכנית סלולר כשרה בתעריף אטרקטיבי
מירב ארד
השלטים נגישים לבעלי מגבלת ראייה והינם כחלק ממבצע גדול להנגשת הכנסת
מירב ארד
הסדר המימון שנקבע בחוק יחול רק אם חלו 3 תנאים: במפלגה חברים לפחות 5000 חברים; שבבחירות המקדימות האמורות בוחרים רוב חברי המפלגה; שהפריימריז מתקיימים בסמוך לבחירות לכנסת - חצי שנה לפני הבחירות או מעת פיזור הכנסת
עידן יוסף
נתניהו: הפלשתינים לא רוצים שלום    נדב ארגמן: "חמאס מתקרבת לחיק אירן ופועלת ללא הרף להוצאת פיגועי תופת בישראל מאיו"ש. 148 חוליות מקומיות של חמאס באיו"ש נחשפו מתחילת השנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il