X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטרת התוכנית - לתת תמריץ לעסקים קטנים ובינוניים לבצע השקעות שיביאו לגידול בפריון העסק שלהם ולמעשה להעלאת הרווחיות הסיוע יינתן לעסקים אשר יגישו תוכנית לשיפור הפריון בעלי היבטים חדשניים, שתכלול הטמעת טכנולוגיות ושיפור תהליכים
▪  ▪  ▪
אלי כהן, שר הכלכלה [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשיה, משיקה (יום ג', 26.12.17) תוכנית חדשה לסיוע לעסקים מתחומי המסחר והשירותים בצפון, בהיקף של 30 מלש"ח. במסגרת התוכנית, המדינה תעניק סיוע של עד חצי מיליון שקלים לעסקים שיבצעו השקעות שיביאו לגידול בפריון. פריון העבודה משקף את יכולת הייצור של המשק והתפוקה שלו ביחס לעובדים במשק, כאשר הוא נמדד בסך התוצר המשקי ביחס לעובדים במשק, או ביחס לשעות העבודה.
מטרת התוכנית היא לתת תמריץ לעסקים קטנים ובינוניים כדי שיבצעו השקעות שיביאו לגידול בפריון העסק שלהם ולמעשה להעלאת הרווחיות. הסיוע כאמור, יינתן לעסקים אשר יגישו תוכנית לשיפור הפריון בעלי היבטים חדשניים, שתכלול הטמעת טכנולוגיות ושיפור תהליכים אשר יש בהם יכולת לשפר את הפריון.
ניתן להגיש בקשות במסגרת התוכנית על ליום 18.3.18, פרטים מלאים על התוכנית ניתן למצוא באתר משרד הכלכלה, הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים.
הפריון לעובד בישראל - נמוך
מנתונים ומחקרים רבים עולה כי פריון העבודה בישראל בממוצע נמוך בהשוואה למדינות המפותחות - מדינות ה-OECD. כך למשל, בדוח בנק ישראל לשנת 2016 המציין את נחיתותה של ישראל מבחינת התוצר לעובד (הפריון לעובד) גדלה משנת 1995, וכי ישראל מפגרת אחרי מדינות אחרות.
ברמת ההשוואה הבינלאומית, עולה כי הפריון לעובד בישראל נמוך ב-14% מהממוצע במדינות המפותחות, והפריון לשעת עבודה נמוך אף יותר ונאמד בפער שלילי של 24%.
בעיית הפריון חמורה יותר בעסקים קטנים לעומת עסקים גדולים, בבחינת הפריון לפי גודל העסק עולה כי בעסקים קטנים הפריון נמוך בכ-30% לעומת עסקים גדולים (מעל 100 מועסקים).
עוד עולה, כי בעיית הפריון גבוהה יותר בענפי המסחר והשירותים, לעומת ענפי התעשיה, מו"פ ושירותי המחשוב בהם הפריון גבוה יחסית לשאר הענפים במשק (בעיקר מסחר ושירותים).
ניתוח שנעשה על-ידי מכון טאוב, מראה כי הענפים שחלקם הפער הפריון הוא המשמעותי ביותר הם שירותים עסקים אחרים (27.7%), מסחר סיטוני (16.3%), ושירותי אירוח ואוכל (9%). כמו-כן נמצא כי חמישה ענפים גדולים אחראים לכ-81% מסך ההתרחבות בפער הפריון: מסחר סיטוני (30%), שירותים עסקיים אחרים (21%), תקשורת ודואר (11.2%), מסחר קמעוני (9.1%) ומזון וטבק (9.1%).

תאריך:  26/12/2017   |   עודכן:  26/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הכלכלה יסייע לעסקים קטנים בצפון; ההיקף - 30 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
אלעזר לוין
משבח את גואטמלה שהודיעה על העברת השגרירות לירושלים, ומקווה שעוד מדינות ילכו בעקבותיה    "אבו מאזן ישקע במצולות"    "מקדם הקמת אי-מלאכותי מול עזה ורכבת מסעודיה לישראל " "בפסח - רכבת לירושלים"
עומר כרמון
מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות: "האיום הסביבתי מפיתוח מאגרי הגז הטבעי שואף לאפס. יש לנו אסדה אחת בלבד ולא 32 כפי שמפחידים אתכם סתם"    ח"כ יעל כהן פארן: "אם יהיה זיהום מקונדנסט, יזוהמו 40-50 אחוזים מחופי המדינה"
עומר כרמון
נשיא גואטמלה נפגש לאחרונה בירושלים עם ראש ממשלת ישראל ושיבח אותו על מנהיגותו: "גואטמלה מכירה במנהיגות החזקה של ישראל בכל העולם ובמנהיגות החזקה של בנימין נתניהו, כמו גם במנהיגות בתחומים רבים כל כך בהיסטוריה המודרנית שלכם"
עומר כרמון
ראש הממשלה בירך את העולם הנוצרי בסרטון שצולם תחת גשם שוטף מגג בית המשקיף לעיר העתיקה    שיבח את המורשת המשותפת ליהודים ולנוצרים
עומר כרמון
מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "בשורה לאלפי פעוטות שיוכלו ליהנות ממסגרות חינוך בטוחות ומפוקחות. תם העידן בו כל אחד יוכל לפתוח מעון ללא רישיון וללא פיקוח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il