X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי מניות מיעוט בחברת אוצר מפעלי ים טוענים שמכירתה בידי המדינה לעיריית תל אביב ולחברת אתרים מקפחת אותם ונעשתה במחטף
▪  ▪  ▪
תשלום בדמות "דמי חכירה" [צילום: פלאש 90]

בעלי מניות מיעוט בחברת אוצר מפעלי ים, המנהלת את מתחם נמל תל אביב, הגישו (27.12.17) בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 180 מיליון שקל נגד עיריית תל אביב וחברת אתרים בחוף תל אביב, בטענה שקופחו בעסקה לרכישת מניות השליטה באוצר מפעלי ים מהמדינה על-ידי העירייה באמצעות אתרים.
בבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען, כי הצדדים לעסקה הסיטו חלק ניכר - 283 מיליון שקל - ממחיר רכישת המניות ושילמו אותו למדינה מחשבון החברה ובצורה של "דמי חכירה מהוונים" עבור קרקע הנמל. לצורך התשלום שעבדה העירייה את פעילותה של החברה לגורם שמימן את העסקה (מנורה-מבטחים) ובכך קופחו בעלי מניות המיעוט המחזיקים ב-16.8% מהחברה.
לדברי המבקשים - איתן החנוכי, אבי שקל, בן-ציון צפריר ואסף בקר - העסקה שנעשתה בחשאי, ללא ידיעתם והסכמתם, ומבלי שהסכמי החכירה, ההלוואה ושעבוד נכסי החברה הועמדו לדיון ולאישור האסיפה הכללית של החברה כפי שמחייב החוק. הם טוענים, כי מדובר במחטף של העירייה ואתרים להעברת עודפי ההון ורווחי אוצר מפעלי ים לידי העירייה.
בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד דוד מנע ואריה סוכובולסקי, נאמר כי על סמך השווי הנמוך והמקפח של החברה כיום (200 מיליון שקל) רוצה העירייה לרכוש את זכויותיהם של בעלי מניות המיעוט. עוד נטען בבקשה, כי החברה והעירייה נהגו ונוהגים במדיניות של הסתרה ומתן מידע מוטעה לבעלי מניות המיעוט.
בית המשפט מתבקש לחייב את העירייה ואתרים לרכוש את מניות בעלי המיעוט כנגזר משווי השמאות המצורפת לבקשה, לקבוע מנגנון לאיתור בעלי מניות המיעוט, להורות על ביטול השעבודים על נכסי החברה, ולחייב את העירייה ואתרים להשיב לחברה את 238 מיליוני השקלים שנגזלו ממנה בדמות דמי החכירה. עוד מבקשים בעלי מניות המיעוט לפצות אותם על הרווחים שנמנעו מהם לאורך השנים. טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  28/12/2017   |   עודכן:  28/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ההעברות התקציביות נעשו בוועדת הכספים במסגרת העברות סוף שנה, ולאחר שהושגה הסכמה של יו"ר הכנסת לקיים דיון מקביל לדיוני חוק ההמלצות במליאה ותוך התחייבות לדחות את הדיון בבקשות תקציביות לא-דחופות
עידן יוסף
הגיב להודעת לפיד כי תעתור בבוקר לבג"ץ    בין היתר נכתב בעתירה כי "החוק עתיד לפגוע פגיעה קשה בזכויות חוקתיות, באינטרסים והסדרים מוסדיים"
אריאל י' לוין
אומר שעל ישראל לנצל בצורה מירבית את הפיקוח הכלול בהסכם הגרעין ולטפל ביכולת הבליסטית של אירן    "אחריותו של צה"ל ביו"ש - ליצור תנאים מיטביים להסדר עתידי"
עידן יוסף
באתר מועסקים 135 איש, שעובדים במחקר ובפיתוח גנרי    יפוטרו במסגרת הליך הקיצוצים הענק    בטבע מבהירים: חלק מהעובדים ישולבו באתר אחר בארץ
עידן יוסף
ביהמ"ש דחה את דרישת העירייה לבטל את הצו שמנע ממנה לקיים דיון בהיתר לפתיחת עסקים בשבת    ראשי עיריות מתארגנים להגשת עתירה לבג"ץ נגד חוק המרכולים    לקונה: חוק המרכולים אינו כולל בתי עסק חריגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il