X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועידת הליכוד בלוד [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
היועמ"ש הנחה: כל חוק חייב לכלול את יו"ש
הורה כי על חקיקה חדשה לחול גם על השטחים, או להסביר מדוע הוחרג הנושא מאזורים אלו מרכז הליכוד אישר החלת הריבונות ביו"ש

מרכז הליכוד אימץ (יום א', 31.12.17) פה אחד את ההצעה לקרוא לנציגי המפלגה בכנסת לפעול להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון. בהתכנסות שאליה הגיעו מעל אלף איש השתתפו שרים חברי כנסת של המפלגה, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נכח בה.
בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הנחיה למשרדי הממשלה, ולפיה בכל חוק חדש שיועלה בידי הממשלה, תהיה חובה להתייחס גם לשטחי יהודה ושומרון. כך פורסם לראשונה בחדשות הערב בכאן 11.
לפי ההנחיה החדשה, לא תהיה חובה לקבוע כי החוקים החדשים יחולו על יו"ש, אולם בכל מקרה כזה יידרשו משרדי הממשלה להקדיש פסקה בה יסבירו מדוע הוחרג הנושא מחקיקה בתחומי יהודה ושומרון.
ההנחיה הופצה בקרב בכירי משרד המשפטים, ונכתב בה כי מדובר בסיכום חדש בין משרד המשפטים ליועץ המשפטי לממשלה. לפני מספר חודשים פרסמה שרת המשפטים מכתב עם דרישה דומה, ועתה הגיעה גם ההנחיה מהדרג המקצועי במשרד המשפטים.
תגובות להחלטת ועידת הליכוד:
  • ח״כ חיליק בר (המחנה הציוני): "יוזמת הליכוד לסיפוח חד-צדדי הלכה למעשה של השטחים היא לא רק גזר דין מוות אפשרי לפתרון שתי המדינות, אלא לחזון ועתיד הציונות כולה ולמדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כרגיל הליכוד הולך ונהייה הזוי, מתרחק ממקורותיו, מתכחש למציאות וקורא לזה 'חזון', במקום להתמודד עם המציאות והנתונים שידועים לכולנו, ולחדול מלהצעיד אותנו לעבר מדינה דו לאומית שתקבור את החלום הציוני לנצח... הליכוד הוא כבר לא מפלגה ציונית, אלא מפלגה משיחית שאבדה את האחיזה במציאות".
  • ח"כ איל בן-ראובן (המחנה הציוני): "מרכז הליכוד הצביע למעשה על קיומה של מדינה אחת בין הירדן לים. המשמעות היא שליטה בכוח על מיליוני פלשתינים ואובדן הרוב היהודי במדינה. מצפה מראש הממשלה לדחות את החלטת מרכז הליכוד ולעשות הבחנה ברורה בין האינטרס האמיתי של מדינת ישראל לבין החלטה פופוליסטית שתגרום נזק חמור לאפשרות להתקדם לאיזשהו תהליך מדיני עתידי".
  • יושב-ראש מרצ, זהבה גלאון: "מרכז הליכוד השתגע לגמרי כשהוא מציע לממשלה להחיל ריבונות בשטחים, דהיינו, לספח מיליוני פלשתינים בלא הסכם ובלא מהלך מדיני להגיע לפתרון שתי מדינות. במקום לקדם מהלך של שתי מדינות מציעים לנו סיפוח שיהפוך את ישראל לבוסניה".
  • תנועת הריבונות: "זהו רגע היסטורי לליכוד, רגע היסטורי לעם ישראל, רגע היסטורי לארץ ישראל ורגע היסטורי לתנועת הריבונות", אומרות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר. "במהלך כינוס מרכז המפלגה נאמו בכירי המפלגה נאומים תקיפים ונחרצים בעד ארץ ישראל ובעד זכותנו הריבונית עליה. כל נאום היה פנינה בכתרה של המפלגה". בתנועה מחזקים את ידיהם של חברי המרכז ובהם שבח שטרן, נתן אנגלסמן וישי מרלינג.

תאריך:  31/12/2017   |   עודכן:  31/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש הנחה: כל חוק חייב לכלול את יו"ש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף
באום  |  31/12/17 23:45
2
ריבונות מהים עד הירדן -צו השעה ל"ת
דניאל סבלדי  |  1/01/18 00:44
3
הגיע הזמן לתבוע את עלבונה של א
קורן נאוה טבריה  |  1/01/18 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המועצה האזורית זבולון הציגה אירוע שבת תרבות בו תקף יעלון את ראש הממשלה כאילו ניתנה לו חסות מצד משרד התרבות    המשרד: רואים את המקרה בחומרה, לא תומכים באירועים המנוגדים לחוק
עידן יוסף
בדיון מרתוני נוסף של העברות סוף שנה, אישרה ועדת הכספים העברת 6.76 מיליארד ש"ח ולצורך עמידה ביעדים הפיסקאליים, אישרה קיצוץ רוחבי של 1.565 מיליארד ש"ח בתקציב משרדי הממשלה    גפני: "הריטואל של דיונים מרתוניים על העברות סוף שנה בעודנו עם הגב אל הקיר לא יחזור על עצמו. החל בתקציב 2018, העברות תקציביות עד שבועיים לפני סוף השנה"
אלעזר לוין
31% מהדירות - באשקלון    אחוז הזוכים מבין הנרשמים משתנה מעיר לעיר    האכזבה הגדולה ביותר - לנרשמים במודיעין ובמעלה אדומים    כחלון: נציף את הארץ בדירות מוזלות    גלנט: המנופים עובדים
אלעזר לוין
הצעת החוק אושרה בוועדת הכספים של הכנסת ותועבר למליאה לאישור סופי    קק"ל תתחיל לשלם מ-2018 מיסים כמו כל תאגיד, בעיקר מס שבח    תוכל לבחור בחלופה - תשלום חד-פעמי של 1 מיליארד שקל, שיתן לה פטור לשנים 2018-2019
עידן יוסף
ההחלטה על הפסקת הפעילות מ-1 בינואר התקבלה לאחר תהליך של בחינה מקצועית של הוועדה לבחינת שוק ההימורים החוקיים    כחלון: הימורי הסוסים הם מס לעניים וטוב שמחר מסתיים הפרק המפוקפק הזה בהיסטוריה של מדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il