X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
שי ניב [צילום: תמר מצפי]
שי ניב - מגלובס לדבר ראשון
מערכת העיתון שמוציאה ההסתדרות לאור עוברת לרחוב שוקן ניב: "הייתה לי אג'נדה. דווקא בעיתון כלכלי היא הייתה חשובה לי"

דירקטוריון "דבר ראשון", בראשות היו"ר משה הבא, אישר את מינויו של שי ניב לתפקיד העורך הראשי. ניב, עיתונאי בכיר בגלובס שהודיע לאחרונה על עזיבה אחרי 12 שנים בעיתון, אמור לחזק את המותג ההיסטורי שהושק מחדש בגרסה דיגיטלית לפני כשנה וחצי, לצד המנכ"ל גיל פלוטקין.
ניב (37) מילא שורה של תפקידים ב"גלובס" ובהם כתב לענייני עבודה ובריאות, פרשן פוליטי, בעל טור וראש מחלקת תחקירים. ניב קיבל מהדירקטוריון מנדט להוביל מספר מהלכים לחיזוק הבידול הכלכלי-חברתי של אתר החדשות ולהגברת ההשפעה שלו בשוק התקשורת ובציבור בכלל. במקביל, המערכת צפויה לעבור בימים הקרובים למשרדים חדשים ברחוב שוקן בת"א, לא רחוק מבית הארץ. בהודעת העזיבה שלו מ"גלובס" כתב לאחרונה: "כן, הייתה לי אג'נדה. דווקא בעיתון כלכלי היא הייתה חשובה לי. להאיר בפנס על תופעת עובדי הקבלן, לשקף את האינטרסים שפוגעים ברפואה הציבורית (זה אף פעם לא היה רק מחסור בכסף), להצביע על השיטות של מעסיקים לשבור התאגדויות עובדים ולחשוף את דרכי הפעולה של תעשיית הלובינג בתפר הדק שבין הון לשלטון. השתדלתי גם לא להיות אוטומטי: לא כל הפרטה גרועה, לא כל קפיטליזם חזירי, לא כל איש שמאל הוא דמוקרט גדול. עיתונות בלי אג'נדה היא עיתונות משעממת, אבל גרועה יותר היא עיתונות בתחפושת - כזו שמפגינה אוביקטיביות מזויפת, נעדרת שקיפות והוגנות". יצוין כי גם "דבר ראשון" נזהר מלהביע ביקורת על ההסתדרות.
העיתון "דבר" הוקם בשנת 1925 על-ידי חברת העובדים של ההסתדרות הכללית ועורכו הראשון היה ברל כצנלסון. בשנת 1996 ירד לדפוס הגיליון האחרון תחת המותג "דבר ראשון" ובהנהגתו של העורך הראשי דאז רון בן ישי. כיום מדובר בחברה פרטית בבעלות ההסתדרות. ביוני 2016 הושק העיתון מחדש, כעיתון אינטרנטי, תחת המותג ׳דבר ראשון׳.
ניב מסר: "אני מודה על האמון שניתן בי ונרגש מאוד להוביל חבורת אנשים מקצועיים וערכיים כל כך שמאתגרים כל יום מחדש את התפישות הכלכליות והחברתיות במשק הישראלי ומעניקים במה ראויה גם לתרבות ושאר רוח. זו זכות גדולה להיות במקום שבו חתמו את שמם נתן אלתרמן, לאה גולדברג, ש"י עגנון, זלמן שזר, חנה זמר וגדולים אחרים". ניב הביע את הערכתו הרבה לעורך הנוכחי יניב כרמל, לדבריו הצליח כרמל להעמיד בתקופה קצרה מוצר עיתונאי מוצלח ומרשים.
המנכ"ל גיל פלוטקין ברך ״יחד עם שי ניב, ׳דבר ראשון׳ ימשיך להיות פה לציבור העובדים בישראל ולהשמיע את קולם של המוחלשים והמוחלשות ביתר שאת. אנחנו מחויבים להילחם בכל עוולה חברתית, ובעקבות ההישגים שלנו מאז השקתנו המחודשת, אני משוכנע שנמשיך ונשנה את השיח החברתי בישראל, ונזכיר לכולם שהעם דורש צדק חברתי״.
יניב כרמל ציין מוקדם יותר בהודעה שמסר: "אני גאה, בצורה שקשה להביע במילים, בכל אשר חברי הצוות ואני השגנו יחד, ובדרך שהלכנו בה. מעל לכל ניצבת העובדה שמה שנראה היה עד לפני כשנתיים כבלתי אפשרי הוא כיום מציאות חיה - 'דבר ראשון' הוא עיתון חי, בועט, משפיע ומשמעותי. אני בטוח שעוד נכונו ל'דבר ראשון' עלילות רבות בתקשורת ובחברה הישראלית, ומתכוון לסייע לעורך הראשי הנכנס בהגשמת ייעודו".

תאריך:  01/01/2018   |   עודכן:  01/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
איתמר לוין
השופט המחוזי שכיב סרחאן עושה שימוש נדיר ביותר במשפט המוסלמי - לצד המשפט העברי - בשאלת החיוב לפרוע חובות
מירב ארד
השם החדש יתחרז עם שמות אמצעי התחבורה הנוספים הפועלים בחיפה - "כרמלית", "שכונתית" ו"מטרונית"
מירב ארד
הייתה אחריאת למערך התקשורת של הבנק בישראל ובכולם כולו    במהלך השנים התמודדה עם השפעות המשבר הכלכלי ב-2008-9, שינויים במערכת הרגולטורית, יוזמה להקמתו של בנק בארה"ב ולימים גם מכירתו, חילופי הנהלה ודירקטוריון ועוד
איתמר לוין
עורך הדין הגיש בקשה לתביעה ייצוגית המשתרעת על פני 202 עמודים של טיעון מרכזי ובסך-הכל כוללת 2,995 עמודים
אלעזר לוין
ליאור הורנצ'יק - מ"מ נשיא    מקסים דרעי - יו"ר המועצה הארצית    מיכאל נוימן - פנסיה    ישראל גרטי- ביטוח כללי    מיגור מורי - בריאות וסיעוד    אורי צפריר, שהיה המשנה לנשיא הלשכה, יהיה יו"ר ועדת תקנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il