X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"הרובוט רואה הכל" [צילום: טל זומר]
החלטת ביניים של ביהמ"ש:
בקרה אלקטרונית באוטובוסים - ללא קנסות
נדחתה בקשת המפעילים למנוע זמנית את הבקרה האלקטרונית, במסגרתה טענו שבקרה זו תגלה הרבה יותר ליקויים מאשר הבקרה האנושית עם זאת, בשלב זה לא יוטלו קנסות בשל ממצאיה
   עידן יוסף
דוח הבקרה: סופרבוס בתחתית הרשימה

   עידן יוסף
לעזאזל הנוסע: הופסקה הבקרה בחגי מוסלמים

האמת נחשפת
עתירת חברות התחבורה הציבורית, לפיה שיעור החריגות יגדל במאות אחוזים(!), אינה מותירה מקום לספקות: התחושה של הנוסעים לפיה שיעור החריגות בשטח בכל הקשור לאי-ביצוע נסיעות ולאיחורי אוטובוסים לצאת מתחנת המוצא - גבוה בהרבה ממה שתופסות חברות הבקרה.
בשנים האחרונות חל שיפור בבקרה של משרד התחבורה על המפעילים, והמעבר לבקרה אלקטרונית אך מתבקש. מזמן הגיעה העת להחליף את החברה שמספקת נתוני מידע בזמן אמת בחברה מתקדמת יותר שמספקת נתונים מדויקים. ייתכן אף שבהתאם לבקרה האלקטרונית שתבוצע ראוי אף להפחית את הקנסות שישלמו המפעילים.
אולם לא לקנוס בכלל רק משום שהמפעילים לא העריכו שייתפסו על-חם בכל הפרת רישיון - זו קביעה מופרכת, כאילו אמרת שנסעת מהר בכביש באמצע הלילה רק כי לא שיערת ששוטר יתפוס אותך.
על הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לא להסתפק בחצי עבודה. עליה לנטר את נתוני האמת ולתכנן בהתאם למשך הנסיעה בשעות השונות את כל קווי התחבורה הציבורית, כך שתהיה הלימה בין לוחות הזמנים למצב בשטח, תוך התחשבות מלאה בפקקים הקבועים שרק מתגברים מיום ליום.

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה (31.12.17) את בקשתם של שבעה מפעילי תחבורה ציבורית למנוע זמנית ממשרד התחבורה להעביר את הבקרה התפעולית על פעילותן לבקרה אלקטרונית, שמבצעות חברות ריבה ומ.ג.ע.ר. מדובר בבקרה חצי-שנתית על עמידת החברות ברמת השירות הנדרשת והסכמי ההפעלה. עם זאת, בשלב זה לא יוטלו על החברות קנסות לאור ממצאי הבקרה האלקטרונית.
החברות טענו, כי הצעותיהן במכרזי הפעלת קווי התחבורה הציבורית התבססו על שיקולי סיכונים בביקורת אנושית, ולכן הסכימו להכפיל פי חמישה את הקנסות בהן יחויבו במקרה של חריגות. לטענתן, המשרד התחייב להתאים את ההסכמים עימן אם יעבור לבקרה אלקטרונית. החברות הוסיפו, כי בעוד מבקר בשר ודם יוצא להפסקות, שולח וואטסאפ, "מקשקש" פה ושם ואולי גם מעלים עין מחריגות הנראות לו מוצדקות, הרי שרובוט מתיימר לראות הכל ובשל כך רואה לעתים גם צל הרים כהרים, ובכך יגדלו במאות אחוזים הקנסות שיוטלו עליהן.
השופטת מרים אילני אומרת כי משרד התחבורה נערך זה מכבר להעברת הבקרה במלואה לבקרה אלקטרונית החל ב-1 בינואר 2018 וכי למעשה הבקרה האנושית כבר איננה ישימה עוד. מעבר לכך, גם אם ייקבע במסגרת התביעה העיקרית, כי משרד התחבורה לא היה רשאי להפעיל בקרה אלקטרונית, ניתן יהיה לפצות אותן בגין הנזקים שייגרמו להן בגין כך, ובנסיבות אלו מאזן הנוחות נוטה לטובת המשרד.
אילני הורתה למבקשות להמציא נתונים לגבי שיעור הפיצויים המוסכמים הצפויים לעומת אלו שהיו נוהגים עד היום, וכמה הפיצויים עלולים לפגוע בפעילותן הכלכלית. אילני הבהירה, כי אסור למבקשות להציג נתונים העלולים לפגוע בתחרות, וקבעה כי על משרד התחבורה להשיב לטענות בסוגיה זו.
בתביעה העיקרית מתבקש בית המשפט להצהיר, כי משרד התחבורה אינו רשאי לבקר את פעילותם של מפעילי התחבורה הציבורית באמצעי בקרה אלקטרונית, כל עוד לא יסדיר את הכשלים הטכנולוגיים במערכות האלקטרוניות וכל עוד לא יוכח, כי מערך הבקרה האלקטרונית אמין ומדויק דיו כדי לשמש ככלי בקרה מהימן.

ה.פ. 61709-12-17
תאריך:  04/01/2018   |   עודכן:  05/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרה אלקטרונית באוטובוסים - ללא קנסות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה ממילא יוצא מהמשקיעים והחוסכ ל"ת
תנו קנסות  |  5/01/18 00:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה מפרסם לעיון והערות הציבור את רשימת הקווים החדשים המוצעת במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות ומאפשר חודש של הערות
עידן יוסף
פתח במהלך לשלילת זכאות ל-50% הנחה מאזרחים ותיקים שיבקשו לשלם במזומן    בשלב הראשון נשללת הזכאות ב-10 תחנות רכבת    המשרד: אנו קובעים את אופן ההנחה
עידן יוסף
בכל יום יהיו לאשדוד שתי רכבות מהירות בהלוך ושתיים בחזור    יו"ר וועדת המשנה לתחבורה ציבורית: "המהלך התחבורתי שמתבצע באשדוד מחייב אומץ, ברגע שהוא ייצא לדרך אשדוד תשמש מודל לערים נוספות"    לסרי: "נהיה העיר הראשונה בארץ שנותנת מענה כולל של תחבורה ציבורית"
עידן יוסף
תקלת סנכרון שנמשכה כחודשיים במתקפים האחוריים של אגד גרמה לנוסעים בנסיעות עירוניות לשלם תשלום כפול כאשר ביצעו מעבר לקו של אגד 30 דקות משעת התיקוף הראשון
עידן יוסף
רכבת ישראל ביצעה ניסוי בקטר חשמלי שהובא לישראל - נסיעה מהירה לאורך 12 ק"מ במנהרה 1 ובגשר 6
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il