X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר: "זריקת מרץ משמעותית לתעשיה והיא תאפשר לה לחזור ולהיות אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של מדינת ישראל" נשיא התאחדות התעשיינים: " הסביבה העסקית של התעשיה הישראלית צפויה להשתפר באופן משמעותי בשנים הקרובות"
▪  ▪  ▪
שר האוצר, משה כחלון [צילום: פלאש 90]

הוועדה הציבורית לחיזוק כושר התחרות של התעשיה הישראלית, בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הגישה את המלצותיה לשר האוצר ושר הכלכלה והתעשיה. המלצות הוועדה התמקדו בשלושה נושאים: מו"פ וחדשנות טכנולוגית, כוח אדם מיומן והפחתת נטל הרגולטורי. לשם יישום המלצות הוועדה יוקצו 1.15 מיליארד ש"ח בשנים הבאות, בכפוף לאישור הממשלה בימים הקרובים במסגרת תקציב 2019.
שר האוצר, משה כחלון, אמר לאחר שקיבל את המלצות הוועדה: "תוכנית נטו תעשיה היא זריקת מרץ משמעותית לתעשיה והיא תאפשר לה לחזור ולהיות אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של מדינת ישראל. התוכנית מצטרפת לרשימת המהלכים ובניהם הפחתת יוקר המחיה, הגברת התחרות במשק הישראלי ופתרון משבר הדיור. יש כאן בשורה אמתית לתעשיה, לתעשיינים, לצמיחה, לפריון ולמשק הישראלי כולו. ולא נפסיק לחפש דרכים להגביר את הפריון, להצמיח את המשק ולהזניק את כלכלת ישראל קדימה".
שר הכלכלה והתעשיה, אלי כהן: "התעשיה הישראלית חייבת להיערך למהפכה התעשייתית הבאה, הן ביכולות טכנולוגיות והן בהכנת ההון האנושי ולבצע התאמות לאתגרים של השנים הקרובות. השינויים הטכנולוגיים ועלויות כוח האדם בישראל מחייבים אותנו לקדם חדשנות טכנולוגית בתעשיה המסורתית, התאמות בהון האנושי וחיזוק התעשיות בהן ישראל מתאפיינת ביתרון יחסי. תוכנית נטו תעשיה חיונית לקידום מטרות אלו! נטו תעשיה היא האבא והאימא של כל תוכניות הנטו. כולנו רוצים לקדם השקעות בחינוך, ברווחה ובבריאות ולכן אנחנו צריכים מגזר תעשייתי, טכנולוגי ויצרני חזק, שיאפשר את מימושן של כל תוכניות הנטו החשובות לכלכלת ישראל".
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "התוכנית שמוגשת היום לשרי האוצר והכלכלה תסייע לתת את הכלים לתעשיה המסורתית לשפר את הפיריון וההון האנושי בה תוך אימוץ טכנולוגיות חדישות. המדינה תסייע למפעלים להטמיע את הטכנולוגיות החדישות ותוביל את ההכשרה לשיפור ההון האנושי".
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "הסביבה העסקית של התעשיה הישראלית צפויה להשתפר באופן משמעותי בשנים הקרובות, ולסחוף איתה תנופת צמיחה, שתבוא לידי ביטוי בהרחבת והקמת חברות תעשיה ישראליות פורצות דרך וחדשניות. המלצות הצוות הציבורי שהובילו משרדי האוצר והכלכלה והתעשיה, הן למעשה בשורה ממשלתית רשמית על הנעת המהפכה התעשייתית 4.0 בישראל. בשלוש השנים הקרובות יוזרמו תקציבים של 2 מיליארד שקל לפיתוח ההון האנושי, הטמעת טכנולוגיות חדשות וייצור מתקדם, הנעת תהליכי מחקר ופיתוח והסרת הרגולציה שמעכבת את פיתוח התעשיה. אני מבקש לברך את שר האוצר, משה כחלון, את שר הכלכלה והתעשיה, אלי כהן ואת יו"ר ועדת הכספים, הרב משה גפני, על ההכרה בתרומתה העצומה של התעשיה להעלאת הצמיחה ורמת החיים במשק. זאת לצד הכרת תודה על נחישותם להוביל שינוי בתפיסת הממשלה את התעשיה, והנעת מהפכת החדשנות בתעשיה הישראלית".
הוועדה הוקמה בהחלטת ממשלה בתחילת שנת 2017, שבראשה עמד מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, והשתתפו בה נציגי אגפי משרד האוצר, משרד הכלכלה והתעשיה, רשות החדשנות, בנק ישראל, משרד רה"מ, המועצה הלאומית לכלכלה וכן נציגי ארגוני התעשיינים. במהלך עבודתה הוועדה בחנה באופן מקיף את אתגרי התעשיה, פרסמה קול קורא לציבור וכן קיימה סיור בדרום הארץ במספר מפעלי תעשיה. לאור זאת גיבשה הוועדה שורה ארוכה של המלצות שיגבירו את כושר התחרות של התעשיה הישראלית בשלושה תחומים מרכזיים: מו"פ וחדשנות טכנולוגית, כוח אדם מיומן והפחתת הנטל הרגולטורי. לצורך יישום ההחלטה יוקצו 1.15 מיליארד ש"ח בשנים הבאות. הצעה זו תובא לאישור הממשלה בימים הקרובים במסגרת התקציב לשנת 2019.
המלצות הוועדה עסקו בשלושה תחומים מרכזיים: מו"פ וחדשנות טכנולוגית, כוח אדם מיומן, והפחתת הנטל הרגולטורי:
מו"פ וחדשנות טכנולוגית - הוועדה עסקה בחשיבות המחקר והפיתוח ליצירת יתרון תחרותי על פני מדינות בהם הייצור זול, וכן בהטמעת טכנולוגיות ייצור מתקדם, שיאפשרו להקטין את פערי עלויות הייצור. לצורך כך הוועדה המליצה בין היתר להרחיב את מסלולי הסיוע ברשות לחדשנות ליצירת מחקר ופיתוח בתעשיה היצרנית, פיתוח רשת מכוני מחקר יישומיים בדומה לקיים במדינות כמו גרמניה וארה"ב, קיום מסלולי סיוע לביצוע השקעות הוניות בתעשיה המסורתית הלא-מייצאת לשם הגדלת פיריון העבודה, לגבש כלים ייעודיים לתעשיה הקטנה והבינונית בתחומים אלה וכן לייצר "גשר" בין כלי הסיוע של המדינה בשלב יצירת מו"פ לבין כלי הסיוע בשלב ביצוע ההשקעות ההוניות - וזאת על-מנת לגשר על "עמק המוות" - פרק הזמן שבין סיום המחקר והפיתוח של מוצר ועד הגעה לשלב בו מתבצע ייצור מסחרי של אותו מוצר.
כוח אדם מיומן - הוועדה עסקה במחסור בכוח אדם מיומן אשר מאפיין את מרבית ענפי המשק, ובפרט את התעשיה. לצורך כך הוועדה דנה בפתרון מקיף תוך התייחסות לפתרונות קצרי טווח, כמו הרחבת ההכשרות המקצועיות בשילוב מעסיקים וכן פתרונות ארוכי טווח כמו הרפורמה לשיפור רמת המקצועיות במכללות הטכנולוגיות וכן המלצות לביצוע רפורמה לשדרוג מערך החינוך הטכנולוגי, כך שבין היתר, תוגבר התאמת המגמות לצרכי המשק, ישדרגו חומרי הלימוד והציוד הקיים וכן ישולב פיתוח כישורים רכים לאור הניסיון הבינלאומי המעיד על יכולת גבוהה יותר להשתלב בשוק העבודה.
הפחתת הנטל הרגולטורי - לפי מדדים שונים, הרגולציה הישראלית הינה מהמכבידות ביותר בהשוואה בינלאומית. הוועדה עסקה בהשפעת העלויות העודפות של הרגולציה על כושר התחרות ורמת הפיריון של התעשיה, בין היתר בשל הצורך בהקצאת משאבים רבים שבאים על חשבון השקעה בפעילות החברה. לאור זאת גיבשה הוועדה מספר המלצות הכוללות בין היתר הקמת ONE STOP SHOP למגזר העסקי והתעשיה בפרט, ייעול הליך הקצאת הקרקע והתכנון לתעשיה, בתחום בטיחות האש וכן המלצות בתחום הרגולציה הסביבתית ורגולציית בטיחות האש.

תאריך:  04/01/2018   |   עודכן:  04/01/2018
+"לא נאפשר יותר שימוש בעובדים כבני ערובה"
14:28 04/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, הודיע על פתיחה בשורה של צעדים ארגוניים בעיריית ירושלים על-רקע הודעתו של ניר ברקת על פיטוריהם של 2,150 עובדים  ▪  ברקת הטיל את האחריות על שר האוצר, משה כחלון  ▪  בן דוד: "נפעל בכל העוצמה על-מנת למגר את השיטה הפסולה הזו"

כל שנה מאיים ומאשים את כחלון. ברקת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה כחלון הציג את תוכנית "נטו לתעשיה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עומר כרמון
יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, הודיע על פתיחה בשורה של צעדים ארגוניים בעיריית ירושלים על-רקע הודעתו של ניר ברקת על פיטוריהם של 2,150 עובדים    ברקת הטיל את האחריות על שר האוצר, משה כחלון    בן דוד: "נפעל בכל העוצמה על-מנת למגר את השיטה הפסולה הזו"
עומר כרמון
הצעת החוק תובא לדיון בקבינט לפני ההצבעה בקריאה ראשונה    ראש הממשלה, בנימין נתניהו: תומך גם בעונש מוות על מחבלים יהודים
אריאל י' לוין
התוכנית נודעה לשפר את איכות החיים ביהודה ושומרון    כוללת תוכניות להגנת המרחב והיישובים, כולל סלילת ושיפוץ כבישים    עלות משוערת - 18 מיליארד שקלים
אריאל י' לוין
האסדרה של הערוצים תהיה לפי נתח השוק שלהם מכלל ההכנסות מפרסומות    תינתן האפשרות לשדר חדשות בתנאים מסוימים    הדיון בהסדרת ערוץ 20 נדחה ל-1 בפברואר
עידן יוסף
עדויות קשות בדיון ועדת החוקה שהתכנסה לברר מדוע לא הוגשה הצעת חוק ממשלתית לטיפול בכתות פוגעניות למרות שחלפו שנתיים מאז אושרה בטרומית הצעת חוק פרטית מוצמדת    סלומינסקי: "אני לא מוכן להמשיך בדיונים לא מכובדים שאתם מתנצלים בהם על למה לא הבאתם הצעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il