X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דונלד טראמפ ועבד אל-פתח א-סיסי [צילום: אנדרו הרניק/AP]
טראמפ איים על נשיא מצרים: אם תצביע נגד ישראל - אנקום בך
וול סטריט ג'ורנל: לאחר ניצחונו בבחירות אך טרם כניסתו לבית הלבן התקשר דונלד טראמפ לעבד אל-פתח א-סיסי והזהיר אותו כי במידה ומצרים תגיש באותו יום את הצעת ההחלטה במועצת הביטחון המגנה את ישראל על הבנייה בהתנחלויות, ממשלו יבוא עמו חשבון לאחר שיושבע

העיתון האמריקני, וול סטריט ג'ורנל, חשף (יום ו', 5.1.18) כי בחודש דצמבר 2016, לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות אך טרם כניסתו לבית הלבן והשבעתו, התקשר טראמפ לנשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, והזהיר אותו כי במידה ומצרים תגיש באותו יום את הצעת ההחלטה במועצת הביטחון המגנה את ישראל על הבנייה בהתנחלויות, ממשלו יבוא עמו חשבון לאחר שיושבע כנשיא.
שיחת הטלפון גרמה למצרים להודיע ברגע האחרון כי אינה מעלה את הצעת ההחלטה להצבעה, מכיוון שהיא "רוצה לתת לממשל החדש אפשרות לפתוח בדיאלוג עם הפלשתינים". ניו-זילנד, מלזיה, ונצואלה וסנגל, הגישו למחרת את הצעת ההחלטה במקומה של מצרים. ההצעה עברה ברוב של 14 חברות במועצת הביטחון ונמנעת אחת: ארה"ב. זאת הייתה הפעם הראשונה לאחר 36 שנים, שהממשל האמריקני לא הטיל וטו על הצעת החלטה המגנה את ישראל.
ממשל הנשיא היוצא, ברק אובמה, הזהיר את דונלד טראמפ ואת צוות המעבר שלו בראשית חודש דצמבר 2016, שלא להתערב במדיניות החוץ האמריקנית כל עוד טראמפ לא הושבע לנשיאות. המסר מהנשיא אובמה הועבר לחתנו של טראמפ - ג'ארד קושניר, לאחר שנודע על פגישה שמתכנן טראמפ עם ראש ממשלת יפן. טראמפ התעלם מהאזהרה וקיים את הפגישה.
לפי דיווחים בארה"ב, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, העריך שממשל אובמה לא יטיל וטו על הצעת ההחלטה במועצת הביטחון. הוא התקשר לדונלד טראמפ וביקש ממנו להפעיל את השפעתו על המדינות החברות במועצת הביטחון כדי שההצבעה תידחה. טראמפ נענה לאתגר והטיל את המשימה על חתנו - ג'ארד קושניר. קושניר יצר קשר עם שלושה חברים בצוות המעבר של טראמפ כדי שיסייעו לו במשימה. ביניהם: מייקל פלין - שמונה לאחר כניסת טראמפ לבית הלבן לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, וניקי היילי - שמונתה בידי ממשל טראמפ לשגרירת ארה"ב באו"ם. קושניר אמר לפלין שסיכול ההצבעה או דחייתה עומדת בראש סדר העדיפויות של טראמפ.
חברי צוות המעבר של טראמפ לא ידעו כיצד לבצע את המשימה שהוטלה עליהם, מפני שלא היו ברשותם מספרי הטלפון של נציגי מדינות זרות. אחד מאנשי הצוות התקשר לחדר המצב של מחלקת המדינה וביקש את המספרים, אך בקשתו סורבה. בסופו של דבר התקשרו קושניר, פלין והיילי התקשרו לנציגי ספרד, בריטניה, אורוגוואי, רוסיה, מלזיה ומצרים. קושניר התקשר, בין השאר, לשגריר בריטניה בארה"ב. ניקי היילי, התקשרה לשגרירת ארה"ב באו"ם, סמנטה פאוול, אך השגרירה סירבה לשוחח עמה והעבירה מסר כי הפנייה אליה אינה ראויה.
בסופו של דבר, הטלפונים של אנשי טראמפ לא השפיעו על חברות מועצת הביטחון שהצביעו נגד ישראל. לאחר ההצבעה, כתב דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "היי חזקה ישראל. ה-20 בינואר מתקרב" (יום השבעתו של הנשיא, ע.כ).

תאריך:  05/01/2018   |   עודכן:  05/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ איים על נשיא מצרים: אם תצביע נגד ישראל - אנקום בך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ אוהב את ישראל
דן ה  |  6/01/18 05:05
2
בסוף נגלה שהמשיח הוא טראמפ היו
קורןנאוה טבריה  |  6/01/18 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אריאל י' לוין
אירן היא עדיין האיום המרכזי על ישראל    מתייחס לנושא הגיוס וההשתמטות מצה"ל
אריאל י' לוין
להערכת המכון אירן תמשיך להיות איום משמעותי על ישראל    למרות הבסת דאעש, הארגון מתקרב לרמת הגולן
עומר כרמון
העצורים: אחיו הצעיר של המלך, אחיו למחצה ובן דודו    החשד: תכננו הפיכה בחסות בית המלוכה הסעודי    ירדן: השלושה שוחררו מהצבא במסגרת ריענון שורות תקופתי
עומר כרמון
ציפי חוטובלי, יולי (יואל) אדלשטיין, אופיר אקוניס, יריב לוין, זאב אלקין, נאוה בוקר וגדעון סער, קוראים למרכז הליכוד לתמוך בהצעה: "לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון"
עומר כרמון
נשיא רוסיה: "בסיס הצי הרוסי בטרטוס ובסיס חיל-האוויר בחמיימים חיוניים לביטחוננו הלאומי"    "המערכה בסוריה העלתה את המורל בקרב כוחות הצבא הרוסי והראתה לעולם את כוחנו הצבאי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il