ארבע יבואניות רכב גדולות מבקשות (5.1.18) מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע, כי חובתן למתן אחריות היצרן למכוניות מוגבלת להיקף האחריות שקובעים היצרנים, ולבטל את החלטת
משרד התחבורה לפיה היא חלה גם כאשר אינה תקפה בישראל מבחינת היצרנים. העתירה הוגשה בידי UMI, קרסו, סמל"ת וחברת המזרח.
לדברי החברות, השאלה היא האם על יבואן ישיר (המייבא בהתאם להסכם עם היצרן) מוטלת חובה לטפל ברכב אשר יובא על-ידי יבואן אחר (יבואן עקיף, זעיר או מייבא הרכב ביבוא אישי) כאשר היצרן אינו נושא בעלויות התיקון, הואיל ובמועד התיקון אחריות היצרן אינה קיימת ואינה תקפה. לדעת העותרות, התשובה היא שלילית וכך מתבקש מהוראות החוק, מעמדת משרד התחבורה בזמן הליכי החקיקה, מתכליתו של החוק ומההתקשרויות בינן לבין היצרנים.
לדברי העותרות, תשובה זו מתחייבת גם נוכח העובדה שאם יפורש החוק אחרת והיבואנים הישירים יחויבו לטפל על חשבונם ברכבים שלא קיימת לגביהם אחריות יצרן תקפה - תיפגע זכות הקניין של היבואנים הישירים, תיווצר אפליה שלא כדין בין לקוחות של יבואנים שונים וייגרם להם עוול. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אהוד שניידר, סיגלית בן-ששון, יורם בונן ושיר דיין, וטרם הוגשה תגובת משרד התחבורה.