X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לימודים מקוונים בארץ לצורך הכרה ממוסד בחו"ל יחויבו במקרים מסוימים ברישיון מהמל"ג יו"ר ועדת העלייה והקליטה אברהם נגוסה: ללא שיתוף פעולה, רצון טוב ונכונות להירתם להצלחת העולים - לא נצליח כאן להזיז דברים, לשנות מוסכמות ולפשט תהליכים
▪  ▪  ▪
[צילום: איסאם רימאווי/פלאש 90]

וועדת העלייה והקליטה דנה (יום ב', 8.1.18) בבעיה של עולים רבים, חוסר הכרה בתארים אקדמיים הנלמדים בחו"ל. בישיבה הודיעה ציפי ויינברג, מהגף להערכת תארים בחו"ל במשרד החינוך כי תיבחן הכרה של סוגי תארים שונים מחו"ל, שאין להם מקבילה בארץ, כמו לימודי תואר שלישי קליניים בארה"ב.
לדברי רונן פוקסמן, מארגון "נפש בנפש", בארצות הברית יש מאות ואלפי בעלי תואר דוקטור אך במקצועות שאינם מוכרים בישראל, כמו פיזיותרפיה, שבארץ הוא מוכר רק בעין תואר שני לדוקטורט. אנו מחויבים לעולים, וגם המערכת הציבורית בישראל תרוויח רבות מהכרה בהם, כדי להכניס לארץ מקצועות רבים חדשים ומגוונים. הוא הוסיף והתייחס לחוסר ההכרה בלימודים מקוונים, למרות הבעייתיות שבהם. בארה"ב תארים בלימודים כאלו הם שוות-ערך לחלוטין את ללימודים רגילים.
לדברי בתיה הקלמן, נציגת המועצה להשכלה גבוהה, ישנם הבדלים רבים בין מערכת ההשכלה הגבוהה בארה"ב לזו בישראל. "אין עדיין בארץ מסלולי לימודים לתואר שלישי קליני, שאינו PHD, וייתכן כי בעתיד המל"ג תידרש לכך. המועצה איננה מכיר בתארים מחו"ל אלא רק משרד החינוך מכיר בתארים כאלו. גם ביחס ללימודים מקוונים עומדת המל"ג לקיים דיון מעמיק בעניין, וקביעת כללים לגבי הכרה בקורסים מקוונים הנלמדים בארץ או בחו"ל".
משרד החינוך: אין בעיה בהכרה בלימודים מקוונים
ציפי ויינברג, נציגת משרד החינוך השיבה כי משרד החינוך האמריקני עצמו מפריד בין הדוקטורט הקליני, כפי שיש לעדי גדלי - לבין PHD רגיל. הוא איננו מכיר בו כ-PHD. לכן אינם יכולים להכיר בו כתואר שלישי אלא רק כתואר שני. היא הדגישה כי אין שום בעיה בהכרה בלימודים מקוונים, ככל שאלו עומדים בכללים.
עו"ד חנן ארליך, נציג משרד המשפטים, הודה כי "אכן צריך לבחון את הכללים שעל פיהם פועלת הוועדה המשותפת לאוצר ולחינוך להכרה בתארים שנלמדו בחו"ל".

תאריך:  08/01/2018   |   עודכן:  08/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החינוך יבחן הכרת תארים שונים מחו"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יום השפה העברית בכנסת: על שתיקות, ציוצים וגנזים נחשפים    בין היתר - זאב ז'בוטינסקי הנותן מענה ציוני הולם לאביגדור המאירי שנעלב מביקורת שנמתחה עליו
יפעת גדות
ח"כ נאוה קורן: "לאחר עשרות שנים פתחנו ערוץ ישיר מול ויצ"ו, כולל גישה לארכיונים. זה הישג חסר תקדים"    ויצו: "מאז ומתמיד פעלנו בשקיפות והענקנו גישה ע"פ חוק לתיקי ילדים"
איתמר לוין
ירון סולמי הודה בעבירות מרמה, מס והלבנת הון במאות מיליוני שקלים, אשר בוצעו בשנים 2016-2012 בשיתוף פעולה עם מוחמד אזברגה - בעלי קבוצת הכדורגל בני לוד
מירב ארד
יחליף את דוד מימון שביקש לסיים את תפקידו לאחר כ-4 שנים
איתמר לוין
הבטיח בבית המשפט לשלם לאברהם דויטש 680,000 שקל בתוך חודשיים - ובכפוף לכך נמחקה בקשתו של דויטש לכנס את נכסיו של ברנהולץ ולהכריז עליו פושט רגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il