X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הביטחון פרסם את תזכיר החוק למניעת תשלום לפעילי טרור ולמשפחותיהם על-ידי הרשות הפלשתינית שר הביטחון: "אין דבר שממחיש יותר את תמיכת הרשות הפלשתינית בטרור. חובתנו להפסיק את זה"
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. צ'ק פתוח למחבלים [צילום: פלאש 90]
נתניהו הורה לקזז את תשלומי הפלשתינים למחבלים
איציק וולף, עידן יוסף
ראש הממשלה הורה לקזז מיידית את כל סכום הכסף שמעבירה הרשות הפלשתינית כתמיכה במחבלים ובמשפחותיהם מתוך הכספים שמעבירה ישראל לרשות מדי חודש * ח"כ גליק ספד למיכי מרק שנרצח בפיגוע הירי: היה חבר כאח לי
לרשימה המלאה

בתום עבודת מטה משותפת למשרדי הביטחון והמשפטים ולכלל גופי הביטחון במדינת ישראל, פרסם (יום ג', 9.1.18) אגף היועץ המשפטי במשרד הביטחון את תזכיר החוק שיילחם בתשלומי הרשות הפלשתינית למחבלים ולבני משפחותיהם.
על-פי תזכיר החוק, בתום כל שנה יביא שר הביטחון לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, דוח המסכם את הנתונים בדבר סך התשלום השנתי לפעילי טרור שהעניקה הרשות הפלשתינית, במישרין או בעקיפין. בהתאם לדוח, ינוכה הסכום מתוך הכספים אשר מועברים על-ידי ממשלת ישראל לידי הרשות הפלשתינית.
תזכיר החוק מגדיר תשלום לפעילי טרור כ"כל העברה של כסף או שווה כסף מהרשות הפלשתינית לאסירים ביטחוניים או לבני משפחותיהם בשל העבירה שביצעו, במהלך תקופת המאסר או המעצר, או לאחר שחרורם ממאסר או ממעצר וכן כסף או שווה כסף המועבר לפעילי טרור שנפצעו או לבני משפחה של פעילי טרור שנהרגו או שנפצעו, בקשר עם ביצוע מעשה טרור או הכנתו". בנוסף מוגדר תשלום לפעילי טרור גם "כסף או שווה כסף המועבר מהרשות הפלשתינית לאסירים רגילים (פליליים), אשר מקבלים תשלום מהרשות הפלשתינית בזכות העבירה הפלילית שביצעו ושבגינה הם נכלאו".
שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "הרשות הפלשתינית משלמת למעלה ממיליארד שקל בשנה למחבלים ובני משפחותיהם ובכך מעודדת ומנציחה את הטרור. ברגע שהתשלומים וגובהם נקבעים בהתאם לחומרת העבירה וזמן המאסר, כלומר מי שרצח ונידון למאסר עולם מקבל הרבה יותר, זה מימון פיגועים נגד אזרחי ישראל. אין דבר שממחיש יותר את תמיכת הרשות הפלשתינית בטרור. חובתנו להפסיק את זה".
על-פי נתוני הרשות הפלשתינית, בשנת 2017 שילמה הרשות לאסירים ואסירים משוחררים למעלה מ-550 מיליון ש"ח, ולמשפחות מחבלים מתאבדים ולפצועים כ-687 מיליון ש"ח. המדובר בכ-7% מתקציב הרשות הפלשתינית. על-פי נתוני הרש"פ מחבל היושב בכלא הישראלי 3-5 שנים מקבל 2,000 ש"ח בחודש ואילו מחבל השפוט ל-35-20 שנים מקבל 10 אלפים ש"ח בחודש עד סוף חייו. מחבל נשוי יקבל תוספת של 300 ש"ח בחודש ועוד 50 ש"ח בעבור כל ילד. אסיר מירושלים יקבל תוספת של 300 ש"ח בחודש ומחבל אזרח ישראל תוספת של 500 ש"ח. לשם המחשה השכר הממוצע באיוש עומד על קצת יותר מ-2,000 ש"ח בחודש.
תזכיר החוק יובא בשבועות הקרובים לאישור ועדת השרים לחקיקה ולאחריה לאישור הכנסת.

תאריך:  09/01/2018   |   עודכן:  09/01/2018
+רזיאל שבח, אב לששה, נרצח בפיגוע ירי בשומרון
20:24 09/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

למד ולימד בישיבת הרועה ביצהר  ▪  מחבלים ירו לעברו 22 קליעים  ▪  ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) נסע על הציר שבו אירע הפיגוע והעניק סיוע רפואי ראשוני  ▪  ארגון נפגעי הטרור, אלמגור: "הרב רזיאל שקד הי"ד, תלמיד חכם, מוהל, מתנדב מד"א. איש חסד, נרצח על-ידי שותפינו מהרש"פ. רוצחיו לא יועמדו למשפט עם עונש מוות, גם כשייתפסו"

הרב רזיאל שבח ז"ל

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הביטחון: לנכות מהרש"פ תשלום למחבלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
על מה הרעש, זה הסכם אוסלו
ד"ר מנגלוביץ  |  9/01/18 13:15
2
למה לעצור במשכורות למחבלים ?
רון ה.  |  9/01/18 13:26
3
טרור זה עסק משפחתי
מוטי הקרייתי  |  9/01/18 15:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס דוחה על הסף את האפשרות כי אבו דיס או רמאללה ישמשו כבירה הפלשתינית בהסדר בין ישראל לפלשתינים למרות שהאפשרות הזו נדונה בעבר בהרחבה והרש"פ אף הקימה את בניין הפרלמנט הפלשתיני באבו דיס. הרש"פ תרמה רבות להחלשת מעמדה במזרח ירושלים וייתכן שברגע שיוחלף מחמוד עבאס כיו"ר הרש"פ ישובו השמות אבו דיס ורמאללה להיות רלוונטים בהסדר בין ישראל לפלשתינים
בעז שפירא
האם יש עדיין בקרבנו יהודים שאינם מודעים לשקר הגדול, לתרמית הגדולה שהייתה כאן מאז קום המדינה? אם כן, יתכבדו נא להיזכר ולהיוודע לעובדות שיובאו
דביר מור
על מה מבוססת המורשת הלאומית של הפלשתינים? על איזה אינטרס לאומי נשענים הפלשתינים? האם לפלשתינים יש חזון לשלום אמיתי במזרח התיכון?
רפאל בוכניק
זכות הקיום של אונרא היא הישרדותה של סוגיית הפליטים, ומכאן מתקיים אינטרס משותף של תלות בין הצדדים, ובמשתמע, פירוק אונרא עשוי לבשר את ראשית הקץ של בעיית הפליטים במתווה הנוכחי    המלצת גורמי ההערכה הישראלים לפעול לשכנוע ממשל טראמפ לחזור בו מהכוונה לעצור את המימון לאונרא מתחוורת כתלושה מן המציאות
עומר כרמון
הניו-יורק טיימס: לאחר כניסתו לבית הלבן של חתן נשיא ארה"ב, השקיעה חברת מנורה מבטחים הישראלית 30 מיליון דולרים בבנייני מגורים בבעלות קושניר ומשפחתו    אין כל הוכחה שקושניר היה מעורב אישית בעסקה, אך קשריו הכלכליים המעמיקים בישראל מעמידים בספק את יכולתו למלא כראוי את התפקיד שהוטל עליו: ראש צוות המו"מ בין ישראל לפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il