X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכלכלה המשיכה לאשר את סעיפי הרפורמה במוניות השירות נציגי המוניות שבו והזהירו מהשתלטות חברות ההסעה הגדולות ודרשו פיצוי והגנה שתאפשר להם להתחרות היו"ר כבל: יש פיל גדול בחדר - אבל לא נעשה חצי עבודה חנין: חייבים להתקדם ולטפל בפיל בסוף הדרך
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי/פלאש 90]

ועדת הכלכלה המשיכה (יום ג', 9.1.18) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעה הממשלתית לתיקון פקודת התעבורה, שנועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות ולקבוע שיינתנו בהליך תחרותי. בישיבה הקודמת הציגה מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, את הכוונה לשנות את הצעת החוק בהתאם לדרישת הוועדה ולהכניס את מוניות השירות החדשות להסדר הרב-קו. במהלך הדיון היום אישרה הוועדה מספר סעיפים בהצעה, אולם טרם הגיעה לדיון בהוראות המעבר.
היו"ר איתן כבל הזכיר כבר בפתח הישיבה כי בכוונתו לסיים את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית בהקדם, שכן הרישיונות פוקעים בסוף החודש. הוא אף שב והבהיר כי תנאי המכרז יובאו לאישור הוועדה, אך צריך לזכור שהמטרה היא שהרפורמה תטיב קודם כל עם אזרחי ישראל. טרנר-אייל אמרה כי המודל הפיננסי של הפעלת הקווים ייקבע למעשה במכרז.
כבר בתחילת הדיון התייחסו נציגי בעלי קווי השירות לחששות שלהם כי חברות ההסעה הגדולות ישתלטו על השוק ויותירו אותם בחוץ, למרות שהשקיעו כסף ברכישת הרישיונות. לטענתם, כאשר המדינה מפקיעה רכוש מבעליו היא נותנת פיצוי, וכך צריך להיות גם במקרה הזה. היו"ר כבל התייחס לכך ואמר: "ברור שיש פיל גדול בחדר. הוועדה הצליחה במשימתה לשכנע את משרדי האוצר והתחבורה לשנות את הרפורמה מקצה לקצה ולאשר שימוש ברב קו מסובסד, אבל באשר להמרה כבר הבהרתי שאם לא אקבל נוסח ברור ואישור של היועץ המשפטי לממשלה שניתן לדון בו אני לא יודע לעשות את זה. משרדי האוצר והתחבורה יודעים שצריך לתת מענה וברור שיהיה פה ויכוח, אבל לא נסיים את הדיונים ברפורמה בלי לתת לזה מענה. הודעתי למשרדי האוצר, התחבורה והמשפטים שאני תובע לראות תמונה שסוגרת את הכל, אין מצב שנעשה חצי עבודה".
"נעשה הכל למנוע מכוחות גדולים בעלי ממון להשתלט על הענף"
מנכ"ל מוניות השרון בנתניה, אליהו אטלן, אמר כי כיום הנהגים בקושי מרוויחים משכורת. לדבריו, מי שמפעיל כמה וכמה קווים, כמוהו, יכול להרוויח 2,000 שקל על כל מונית ולהסתדר, אבל מי שמפעיל קו אחד לא יוכל לעמוד בזה. נציגי בעלי המוניות ביקשו גם הגנות קשישא לוותיקים. כבל הבהיר לנהגי המוניות כי לא ניתן להחזיק את המקל משני קצותיו, הוא שב והזכיר להם כי המשרד הסכים להכניס רב קו מסובסד ואמר כי יעשה הכל על-מנת למנוע מהקונגלומרטים הגדולים להשתלט על השוק. במסגרת זאת דרש היו"ר לבחון האם צריך לתקן את חוק הריכוזיות, או לחלופין להוסיף סעיף להצעה הנוכחית, על-מנת לאפשר לשקול שיקולי ריכוזיות בהליך מתן הרישיונות שנועד למנוע השתלטות גופים גדולים על הענף. ח"כ דב חנין אמר כי הכוונה היא לקדם את החוק הזה ולכן צריך להתקדם למרות הפיל שבחדר, ובתום הדיונים לתת את המענה להגנות קשישא למפעילים קיימים ועל ההסדרים של תקופת המעבר.
נציג חברת דן, אייל שרון, אמר כי הרפורמה תפגע בהסכם הסובסידיה עליו חתמה דן לאחרונה מול המדינה. לטענתו, דן נמדדת לפי מספר הנוסעים ולפי מדדי שירות, בעוד שלא ברור איך ימדדו את מוניות השירות. היו"ר כבל אמר בתגובה כי מדובר בנושאים שדן צריכה לנהל מול משרד התחבורה.
במהלך הישיבה עלה נושא המכרז והמנכ"ל טרנר אמרה כי למעשה מי שירצה להפעיל קו שירות יציע למדינה כמה הוא רוצה לקבל ממנה עבור תיקוף רב-קו. היא הסבירה כי זה לא אמור להיות חלק מהחוק, אך הבהירה כי בהתאם לדרישת הוועדה העקרונות הללו יובאו לאישורה בתקנות. היא התייחסה גם לשמירה על המפעילים הקיימים ואמרה כי במסגרת המכרז יינתן ניקוד על ניסיון, והוא אמור לתת להם יתרון. כמו-כן, במהלך הדיון הביע כבל התנגדות לסעיף שדרש מהמפעילים להגיש למשרד התחבורה בקשה לרישיון מדי שנה, למרות שהמכרזים יהיו לתקופה ארוכה יותר. הוא הסביר כי מדובר בביורוקרטיה מיותרת, שכן בכל מקרה הכוונה היא לתת רישיון לתקופה ארוכה, ודרש ממשרד התחבורה לבחון זאת מחדש. חנין תמך בכך ואמר כי אי-אפשר כל שנה לפתוח את הכל מחדש ולהגיש בקשה לרישיון, כשבמכרז נקבעה תקופה ארוכה יותר.
בנוסף לכך אישרה הוועדה סעיף הקובע כי התנאים לקבל רישיון להפעלת קו שירות, בהם עלות הפעלת הקו (מספר ירוק) ייקבעו בתקנות שיגיש שר התחבורה, בהסכמת שר האוצר, לאישור ועדת הכלכלה. סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי "הרעיון הוא שהם לא יצטרכו לקנות רישיון ב-240 אלף שקל. אם היינו רוצים שהם ישלמו 240 אלף שקל לא היינו צריכים את ההוראה הזו. השינויים יהיו בתקנות שיוגשו לוועדה לא יאוחר מה-1 במרס". ראובני לא התייחסה למחיר החדש, וכבל אמר כי הדבר נועד לעודד כדאיות כלכלית להפעלת הקווים. הוא הבהיר כי המחיר יידון כמובן בוועדה, במסגרת התקנות.
נציגי בעלי המוניות שבו והעלו את החשש שהרפורמה החדשה לא תהיה "פינוי בינוי". ח"כ נורית קורן אמרה: "אני חושבת שהם עוד לא קלטו שזה לטובתם". כבל סיכם את הדיון היום ואמר כי לפני שנה, כשהוועדה יצאה לדרך, בעלי המוניות לא חלמו שזו תהייה ההצעה ושהיא תכלול את הרב קו המסובסד. עם זאת הוא שב והבהיר כי הוועדה רואה לנגד עיני קודם כל את אזרחי ישראל, ואם הם לא יצאו מרוצים מהרפורמה שום דבר לא יקרה. הוועדה צפויה לקיים דיון נוסף ברפורמה כבר בשבוע הבא.

תאריך:  09/01/2018   |   עודכן:  09/01/2018
+אושר בקריאה ראשונה: טכנאי שמאחר יפצה את הלקוח
18:28 09/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

חוק הגנת הצרכן קובע שטכנאי יפצה את הלקוח ללא הוכחת נזק במידה ואיחר, אך קיימת בו פרצה שמאפשרת לטכנאים להתחמק מתשלום פיצוי  ▪  התיקון שיזם ח"כ איתן כבל סותם פרצה זו

ח"כ איתן כבל [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  קרן טרנר / Keren Tarner  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפורמת המוניות: "לא נעשה חצי עבודה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד סוף סוף
איציק מהשכנוה  |  22/01/18 06:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עומר כרמון
חוק הגנת הצרכן קובע שטכנאי יפצה את הלקוח ללא הוכחת נזק במידה ואיחר, אך קיימת בו פרצה שמאפשרת לטכנאים להתחמק מתשלום פיצוי    התיקון שיזם ח"כ איתן כבל סותם פרצה זו
מירב ארד
דברי מנכ"ל משרד המדע בישיבת ועדת הכספים בנושא יזמות בתחום היי-טק בחברה הערבית    השר אקוניס מזהיר: פקידי האוצר רוצים לקצץ את תקציב 'מדע וקהילה'    ח"כ טיבי: 3% בלבד מהסטודנטים הערבים לומדים את מקצועות ההיי-טק
עידן יוסף
אושר בקריאה ראשונה: ח"כ יעקב ליצמן יוכל לחזור לכהן כסגן שר    שמולי: יש פה רמיסה נוספת של בית המשפט העליון שקבע שמה שהכנסת עושה זו תועבה    הח"כים מהרשימה המשותפת נמנעו
עידן יוסף
החוק שיזם השר דרעי אושר סופית ברוב של 58 ח"כים מול 57    בניגוד להתחייבות החרדים, חנויות בתחנות הדלק הוחרגו מן החוק    החוק יחול גם על העיר אילת
עומר כרמון
ח"כ ענת ברקו: "ככל שאני רואה את עוצמת ההתנגדות מצד הרשימה המשותפת, אני מבינה שהחוק הוא בול פגיעה"    ח"כ חנין זועבי: "החוק הוא רדיפה פוליטית בכיסוי של מלחמה בטרור. יש פה בלבול מוחלט בין טרור לבין מאבק לדמוקרטיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il