X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשלושת החודשים הראשונות תהיה הנסיעה בין ירושלים לתל אביב ללא תשלום, וקיים חשש ששתי רכבות בשעה לא יספיקו להכיל את הנוסעים הרבים
▪  ▪  ▪
מסילת הקו המהיר [צילום: גידי אבינרי/פלאש 90]

המשך העבודות המתקיימות מדי שבת יאפשר את את הפעלת הרכבת החשמלית בין תל אביב לירושלים בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים ייפתח ב-30 במרס 2018, ערב חג הפסח.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים-תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב-קו. לא ברור כיצד תתגבר הרכבת על עומס הנוסעים בקו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. משך הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד הרחוק ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
השר כ"ץ אמר כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הוריתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה המיזם תקוע". אמר.
בשבוע הבא יערוך כ"ץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חרום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על-פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים.

תאריך:  09/01/2018   |   עודכן:  09/01/2018
+רפורמת המוניות: "לא נעשה חצי עבודה"
19:25 09/01/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה המשיכה לאשר את סעיפי הרפורמה במוניות השירות  ▪  נציגי המוניות שבו והזהירו מהשתלטות חברות ההסעה הגדולות ודרשו פיצוי והגנה שתאפשר להם להתחרות  ▪  היו"ר כבל: יש פיל גדול בחדר - אבל לא נעשה חצי עבודה  ▪  חנין: חייבים להתקדם ולטפל בפיל בסוף הדרך

[צילום: משה שי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קו הרכבת לירושלים ייפתח בערב פסח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"ארבע מיליון נסיעות בשנה"???
הבונבון  |  9/01/18 22:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
נסיעה בין מטרופולין חיפה למטרופולין תל אביב תהיה יקרה בשני שקלים וחצי יותר מאשר נסיעה מדרום הארץ    פורסמו חלק מן התעריפים החדשים לחופשי-יומי
אריאל י' לוין
הצוות יבדוק אפשרות להעברת מתקנים שונים לאיים מלאכותיים    נציגי משרד התחבורה בוחנים כבר בימים אלו הקמת שדה תעופה על אי-מלאכותי
יצחק דנון
נדחתה בקשת המפעילים למנוע זמנית את הבקרה האלקטרונית, במסגרתה טענו שבקרה זו תגלה הרבה יותר ליקויים מאשר הבקרה האנושית    עם זאת, בשלב זה לא יוטלו קנסות בשל ממצאיה
עידן יוסף
משרד התחבורה מפרסם לעיון והערות הציבור את רשימת הקווים החדשים המוצעת במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות ומאפשר חודש של הערות
עידן יוסף
פתח במהלך לשלילת זכאות ל-50% הנחה מאזרחים ותיקים שיבקשו לשלם במזומן    בשלב הראשון נשללת הזכאות ב-10 תחנות רכבת    המשרד: אנו קובעים את אופן ההנחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il