X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הפנים של הכנסת דנה בהצעת חוק של ח"כ נורית קורן שנועדה לאפשר בנייה למגורים בגן לאומי המטרה: להכשיר בנייה לתושביה היהודים של עיר דוד (סילואן) ח"כ תמר זנדברג: "האם יש כאן נציגים של התושבים הפלשתינים? הם הוזמנו?" הדרג המקצועי: חקיקה אינה הפתרון הנכון
▪  ▪  ▪
סילואן והגן הלאומי, עיר דוד [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ועדת הפנים של הכנסת דנה (יום ד', 10.1.18) בהצעת חוק של ח"כ נורית קורן (הליכוד) שנועדה לאפשר בנייה למגורים לתושביה היהודים של עיר דוד (סילואן), בשטח המוגדר כיום כגן לאומי. על-פי הצעת החוק, "ניתן יהיה לאשר תוכנית המייעדת שטחים לבניה למטרות הגן או למטרות מגורים, ובלבד שניתן בתוכנית משקל הולם לשמירה ולמתן ייצוג בר קיימא לערכים ההיסטוריים והארכיאולוגיים הקיימים בגן הלאומי העירוני ולא יהיה בכך סיכול ייעודו של השטח כגן לאומי".
דוד בארי (דוידל'ה), עמותת אלע"ד (הפועלת להתיישבות יהודית בסילואן), אמר בישיבה: "התוכנית הוכנה לפני 15 שנה. כל האפשרויות הובאו בפני משרד המשפטים לפני שש שנים. כלום לא קרה. אפשר לעשות החרגה מוחלטת או החרגה בשכבות. אותו צוות במשרד המשפטים דחה את ההחרגה המוחלטת. ההחרגה בשכבות לא קודמה. אילולא הצעת החוק, גם עכשיו לא יקרה שום דבר. אני מציע לאשר את החוק לקריאה ראשונה. כל הגורמים ישמחו אם יימצא פתרון ישים ללא חקיקה".
ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שאלה: "מבחינתך מה מטרת החוק? מה הקושי?"
דוידל'ה: "חצי מיליון מבקרים בעיר דוד ובקרוב יהיו יותר ממיליון. יש שם שכונת מגורים חיה ובועטת. עד עכשיו אסור לעשות כלום. צריך להסדיר את השכונה, שיהיו תנאים נורמליים כמו גן ילדים".
ח"כ תמר זנדברג: "האם יש כאן נציגים של התושבים הפלשתינים? הם הוזמנו? עשרות אלפי אנשים שהחוק ישפיע עליהם. סילואן היא שכונה לא קטנה. לחקיקה יש מטרה פוליטית: השפעה על שכונה פלשתינית שבתוכה יש התנחלות יהודית. חסרים כאן מאוד בדיון נציגים של רוב תושבי השכונה שהם פלשתינים".
יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד): "אני מציע פגישה שלי עם ארז קמיניץ המשנה ליועמ"ש לממשלה, מנהלת המחוז במינהל התכנון, משרד המשפטים, רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה, רשות העתיקות, מהנדס עיריית ירושלים, דודל'ה, ח"כ נורית קורן ואני. אני רוצה להבין את הנושא ולהתניע מהלך".
ח"כ תמר זנדברג: "מה עם נציגים של מי שגר שם?" יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "אין מניעה שגם הם יבואו. אין אצלי הבדל בין יהודים לערבים. אתייעץ עם מהנדס העיר את מי מהתושבים לזמן".
הדרג המקצועי שנכח בישיבה הזהיר מפני פתרון הוויכוח על עיר דוד באמצעות חקיקה חקיקה שעלולה לפגוע בגנים לאומיים אחרים ברחבי המדינה.
טל וינר, משרד המשפטים: "קבענו ישיבה בסוף החודש, ואז נוכל לסגור קצוות. זה מייתר את החקיקה שיש לה השלכות רוחב".
טל צפריר, החברה להגנת הטבע: "חקיקה אינה פתרון קסם. לא נכון למתוח את ההגדרה של גן לאומי. החקיקה פוגעת בהבנה של מה זה גן לאומי. צריך אנשים שישבו ברשות הטבע והגנים וישתפו פעולה. הדיון הזה תורם להבנה שחקיקה אינה הפתרון הנכון. הכלי הדרוש הוא החרגת שכונת המגורים".

תאריך:  10/01/2018   |   עודכן:  10/01/2018
+היום: תאושר בניית 1,285 דירות ביו"ש
09:36 10/01/18  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה

433 דירות באריאל, 196 באורנית, 166 בעמנואל  ▪  בניה בהיקף קטן בגבעת זאב, חברון ומעלה אדומים

שר הביטחון, אביגור ליברמן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלעזר לוין
433 דירות באריאל, 196 באורנית, 166 בעמנואל    בניה בהיקף קטן בגבעת זאב, חברון ומעלה אדומים
יוני בן-מנחם
הפיגוע באזור שכם הוא ניסיון של ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי להסלים את המצב הביטחוני בגדה ולתת "רוח גבית" לאינתיפאדה הדועכת. ישראל צריכה להבהיר ליו"ר הרש"פ לקראת כינוס המועצה המרכזית של אש"ף כי הפסקת התיאום הביטחוני עמה הינו בגדר חציית "קו אדום" והיא לא תעבור לסדר היום
עומר כרמון
למד ולימד בישיבת הרועה ביצהר    מחבלים ירו לעברו 22 קליעים    ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) נסע על הציר שבו אירע הפיגוע והעניק סיוע רפואי ראשוני    ארגון נפגעי הטרור, אלמגור: "הרב רזיאל שקד הי"ד, תלמיד חכם, מוהל, מתנדב מד"א. איש חסד, נרצח על-ידי שותפינו מהרש"פ. רוצחיו לא יועמדו למשפט עם עונש מוות, גם כשייתפסו"
עידן יוסף
משרד הביטחון פרסם את תזכיר החוק למניעת תשלום לפעילי טרור ולמשפחותיהם על-ידי הרשות הפלשתינית    שר הביטחון: "אין דבר שממחיש יותר את תמיכת הרשות הפלשתינית בטרור. חובתנו להפסיק את זה"
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס דוחה על הסף את האפשרות כי אבו דיס או רמאללה ישמשו כבירה הפלשתינית בהסדר בין ישראל לפלשתינים למרות שהאפשרות הזו נדונה בעבר בהרחבה והרש"פ אף הקימה את בניין הפרלמנט הפלשתיני באבו דיס. הרש"פ תרמה רבות להחלשת מעמדה במזרח ירושלים וייתכן שברגע שיוחלף מחמוד עבאס כיו"ר הרש"פ ישובו השמות אבו דיס ורמאללה להיות רלוונטים בהסדר בין ישראל לפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il