X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית מתמקדת בפיתוח הרשויות הבדואיות בכל תחומי החיים, ולשם כך הוקצה סכום של 3 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
בדואים בנגב [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

תוכנית החומש לפיתוח כלכלי וחברתי של החברה הבדואית בנגב הושקה (יום ה', 11.1.18) בבית דגן במעמד שר החקלאות והכפר, אורי אריאל, ראשי הרשויות הבדואיות, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ומנכ"לי משרדי ממשלה.
התוכנית מתמקדת בפיתוח הרשויות הבדואיות בכל תחומי החיים, ולשם כך הוקצה סכום של 3 מיליארד שקלים. התוכנית מתמקדת בתחום הבאים:
  • תחום הבריאות: פיתוח שירותי החרום ושירותי אם וילד, הגברת הנגישות לשירותי חרום: הפעלת נקודת הזנקה של מד"א שתופעל על-ידי חובש/נהג אמבולנס של מד"א, במטרה לצמצם את זמן התגובה לממוצע הארצי. קורסי החייאה ועזרה ראשונה להכשרת האוכלוסייה למתן מענה מידי, הדרכות למניעת פגיעות ילדים, מכשירי החייאה למוסמכים בכל יישוב. הכשרת אחיות בטיפות החלב, הנגשת שירותי אם וילד באמצעות ניידת טיפת חלב, והפעלת מגשרות לשיפור הגישה התרבותית-לשונית בתחנות אם וילד. עלות התוכנית היקף של 10,295,000 שקלים.
  • חינוך: תוכניות לגיל הרך, בינוי של 1500 כיתות חדשות, תוכניות פדגוגיות בבתי הספר, חינוך בלתי פורמלי (חוגים ותנועות נוער) בהיקף של 100 מיליון שקלים, מצוינות במדעים ומתימטיקה, השקעה של מעל ל 110 מיליון שקלים בשילוב צעירים וצעירות במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.
  • תעסוקה: הכשרות של מרכזי ההכוון ריאן (80 מיליון ש"ח), עידוד עסקים קטנים, עידוד יזמים בדואים (30 מיליון ש"ח), תוכניות לשילוב הנדסאים, עידוד מעסיקים לקלוט עובדים בדואים, פיתוח תוכניות להעסקת נשים מהחברה הבדואית
  • פיתוח שכונות תשתיות ובינוי: שיווק של 30,000 יח' דיור על-ידי הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, 210 מיליון ש"ח לתשתיות תחבורה, 250 מיליון ש"ח לתחבורה ציבורית, 100 מיליון ש"ח לבינוי של מבני ציבור ובכלל זה מבני מתנ"ס, מגרשי ספורט, בריכות וספריות.
  • שירותים חברתיים: השקעה של 75 מיליון ש"ח בפיתוח שירותי חברה ורווחה, 20 מיליון ש"ח במלחמה באלימות, תוכניות חוסן חברתי ויישובי, הקמה של שתי תחנות הזנק של מגן דוד אדום.
  • שירותים לתושב והעצמת הרשויות המקומיות:לראשונה יפעיל משרד הפנים תוכנית בהיקף של 780 מיליון שקלים עבור שירותים ציבוריים לרווחת התושבים ברשויות המקומיות ובהובלת ראשי הרשויות המקומיות. השירותים כוללים ניקיון רחובות, פיתוח חזיתות מסחריות, תוכניות דיגיטציה יישובית, שירותי קהילה, אירועי תיירות ועוד.
שר החקלאות, אורי אריאל: "החברה הבדואית היא חלק מהנוף בנגב והיא חלק מנופה של החברה הישראלית. אני קורא אל האזרחים הבדואים ואל המנהיגות בחברה הבדואית. בואו נעשה מאמץ משותף ליצור עתיד טוב יותר לילדים בערערה, לקייה ואל קסום".
טלאל אלקרינאוי, יו"ר פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב:" בעוד חמש שנים נתכנס שוב ונצפה לראות מציאות אחרת ברשויות בהיבטים של חינוך, כלכלה, חזות העיר ותעסוקת פנאי לתושבים".

תאריך:  11/01/2018   |   עודכן:  11/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה תוכנית החומש לקידום החברה הבדואית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חבורה קטנה של הבדואים
ישע .  |  12/01/18 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הודיעה כי תתמודד על ראשות מרצ מול גלאון, גילאון ודבוש    "הימין הפך את השמאל לשק חבטות, הגיע הזמן שנרים את הראש ונשיב מלחמה שערה"
עידן יוסף
אמר בוועידת גלובס: "אני הולך להעביר את התקציב היום בממשלה"    "יש מגזרים שמנסים להשתלט על התקשורת, אבל אני מעולם לא ניסיתי להשתלט עליה אלא לפתוח לתחרות וגיוון דעות"
מירב ארד
סוכם כי משרד האוצר יקצה 150 מלש"ח לטובת חיזוק ומיגון של מבנים בצפון    תוספת הוותק לקצבת הזקנה תגדל בכ-600 מיליון שקלים כבר ב-2018
איתמר לוין
אוריה גזית ביצע מרמה במיליוני שקלים כלפי החברה המוציאה לאור את ספריו של הרב עדין שטיינזלץ וגנב מאות אלפי שקלים מישיבת ההסדר תקוע שניהל    ביהמ"ש: היו לו עשרות הזדמנויות לעצור - והוא לא עשה זאת
אלעזר לוין
פשיעה גרמה אשתקד לחקלאים נזקים בכ-60 מיליון שקל    הקרן שילמה אשתקד פיצויים בכ-180 מיליון שקל על נזק ואסונות טבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il