X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ [צילום: איוון ווצ'י/AP]
מאחורי החומה. ירושלים במבט מאבו דיס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן: "אמרנו לטראמפ: לא, לא. העסקה שאתה מציע אינה עסקת המאה, היא סטירת לחי של כל הזמנים לפלשתינים ואנחנו נחזיר בסטירת לחי"
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), חשף ברמאללה (יום א', 14.1.18) בטקס הפתיחה של דיוני המועצה המרכזית של אש"פ, כי הבית הלבן הציע לרשות הפלשתינית להקים את בירת מדינת פלשתין בעירייה אבו דיס.
"אמרנו לטראמפ: לא, לא", אמר אבו מאזן. "העסקה שאתה מציע אינה עסקת המאה, היא סטירת לחי של כל הזמנים לפלשתינים ואנו נחזיר בסטירת לחי. איש לא יצליח לגרום לנו לעזוב את פלשתין. לא נקבל תכתיבים מאף אחד. אני אומר לכולם שאנחנו לא נעשה את הטעות של 48'. אנחנו נישאר כאן ולא נזוז. אנחנו בצומת דרכים גורלי ועתיד הסוגיה הפלשתינית נמצא על כף המאזניים"
העירייה הפלשתינית אבו דיס ממוקמת סמוך לשכונות דרום ירושלים. לאחר חתימת הסכמי אוסלו, הקימה בה הרשות מוסדות שלטון רבים, כולל בניין גדול שהיה אמור לאכלס בתוכו את המועצה המחוקקת הפלשתינית.
"ירושלים הוסרה מהשולחן בציוץ טוויטר מצד האדון טראמפ", אמר אבו מאזן, אשר תקף בחריפות את הדרך שבה בחר הנשיא האמריקני להודיע כי בכוונתו לקצץ בסיוע לרשות הפלשתינית, במידה ולא תשוב לשולחן המו"מ. "ראיתי בטוויטר ציוץ: אנחנו לא מביאים לפלשתינים כסף מפני שהם מסרבים למו"מ", ציטט אבו מאזן. "יח'רב ביתכ. איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה"?
"אני אהיה חד וברור: לא נקבל עוד את החסות האמריקנית על התהליך המדיני והמו"מ. הנשיא האמריקני טראמפ מאיים להפסיק את הסיוע לרשות כי הכשלנו את המשא-ומתן. ייחרב ביתכ, מתי התחלנו משא-ומתן"?
אבו מאזן הדגיש כי הרשות הפלשתינית אינה רואה עוד בארה"ב כמתווכת הוגנת בתהליך השלום ואמר כי מו"מ יוכל להתקיים רק בחסות בינ"ל.
אבו מאזן חזר על דרישתו שבריטניה תתנצל בשל אחריותה להכרזת בלפור. הוא תקף את החמאס והג'יהאד האיסלאמי שבחרו להחרים את דיוני המועצה המרכזית של אש"פ. במערכת הפוליטית הפלשתינית נמתחה היום (א') ביקורת על אבו מאזן, משום שהזמין לטקס הפתיחה את קונסול ארה"ב ברמאללה. מזכירי סניפים של הפתח החרימו את הטקס, בשל השתתפות הקונסול האמריקני.

תאריך:  14/01/2018   |   עודכן:  15/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בירת המדינה הפלשתינית תהיה באבו דיס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אבו אדולף תחת נמצא בסוף דרכו.
7_7_7.  |  14/01/18 21:07
2
מילירדי דולרים ומה התוצאות ? ל"ת
עשרות שנים   |  14/01/18 23:31
3
בית ספר אמריקאי
מוטי הקרייתי  |  15/01/18 00:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י' לוין
צעיר תושב טייבה צרך תכני דאעש ברשת ורצה להצטרף לארגון    ניסה לשכנע אחרים לבצע איתו פיגוע אך ללא הצלחה    חשש להוציא פיגוע בצורה עצמאית
יוני בן-מנחם
הריסת מנהרת הטרור באזור רפיח היא מכה קשה מבחינה צבאית ומדינית לתנועת חמאס שנתפסה "על חם" גם בהפרת ריבונותה של מצרים. עם זאת, חמאס עלולה ליזום הסלמה בדרום כדי למנוע מישראל את המשך חשיפת המנהרות החודרות והשלמת בניית המכשול התת קרקעי מסביב לרצועה
יוני בן-מנחם
המועצה המרכזית של אש"ף מתכנסת לגבש דרכי פעולה פלשתיניות נגד הכרזת טראמפ בנושא ירושלים. המועצה מוגבלת בכוחה והיא זקוקה לגיבוי ערבי ובינלאומי להחלטותיה, מדינות ערב אינן מעוניינות בהסלמה במצב וישראל עשוייה להכריז על הרש"פ כארגון טרור
אריאל י' לוין, עידן יוסף
בפעם השלישית בשבועות האחרונים אותרה מנהרת טרור שחדרה מעזה לישראל    המנהרה המשיכה לשטח מצרים    דובר צה"ל: "מנהרה כזאת עוד לא ראינו"
עומר כרמון
לראשונה מאז הכרזתו של נשיא ארה"ב על העברת השגרירות לירושלים, הוזמן נציג אמריקני רשמי להשתתף מחר בטקס ברמאללה    טראמפ איים על הפלשתינים כי אם לא ישובו לשולחן המו"מ, יקצץ את הסיוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il