X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר מאבק משפטי של 11 שנה קבע בית הדין לעבודה שיש להשוות שכר השוטרים למשרתים בצה"ל, החלטה שטרם מומשה יו"ר ועדת הפנים: השוטרים מרגישים מוזנחים והגמלאים ממורמרים. אשב עם האוצר, שיתחילו להניע מהלך גמלאי משטרה: אם היינו מפרים חוק וסוגרים תחנות משטרה, הייתה התנהלות אחרת
▪  ▪  ▪
אמסלם ואלשיך בדיון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"בבואנו לדון בהשוואת שכר השוטרים לשכר משרתי הקבע, אני לא בא מזווית הכסף, אלא מזווית היחס. השוטרים מרגישים מוזנחים, והגמלאים ממורמרים", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם, בדיון על השוואת שכר השוטרים למשרתי הקבע, ביוזמת ח"כ עמר בר-לב. "נפגשתי עם הממונה על השכר וביקשתי לא להתקדם באינסטנציה המשפטית, לא להגיש ערעור. להתחיל לשלם לשוטרים את המגיע להם בפריסה, בשלביות. בואו נדבר, זה הכיוון".
למרות החלטת ממשלה משנת 1979, לפיה שכר השוטרים יוצמד לשכר משרתי הקבע בצה"ל, ולאחר מאבק משפטי של 11 שנה בסופו קבע בית הדין לעבודה שיש לממש החלטה זו, עד היום השוטרים לא קיבלו תוספת, והמדינה אף הגישה ערעור על החלטת בית הדין לעבודה.
מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך: "אני שמח שאיש לא אומר שלא מגיע לשוטרים. כולם מסכימים שהעוול קיים, אבל בינתיים אף שוטר לא קיבל שקל. גם אם השוטרים יקבלו את התוספת, לעולם לא נשלם לשוטרים את מה שמגיע להם - כשכולם חוגגים, הם עובדים. פגשתי שוטר שכבר 6 שנים לא היה בראש השנה בבית. באיזה עוד ארגון יש מציאות כזו? סיירים נמצאים במשמרת 3 סופי שבוע בחודש. אין לזה אח ורע".
ח"כ עמר בר-לב, יוזם הדיון: "שכרם של השוטרים לא יכול להיות בדיון כל הזמן. העלאות צריכות להיות אוטומטיות. כל התהליך מצביע על תחלואים במדינה. אם זה לוקח לבית משפט 10 שנים לפסוק בעניין הפער בתוספות בין צבא למשטרה. וקבע שצריך הצמדה מלאה והממשלה לא מקבלת את פסק הדין וממנה ועדה מיוחדת להגיע למסקנות ואז הולכת לערעור. זו דוגמה רעה".
ח"כ איתן ברושי: "זה משהו מוזר אבל לא חדש, שהמדינה פוגעת בעובדיה".
ניצב גילה גזיאל ראש אגף משאבי אנוש במשטרה: "אני מבקשת סיוע ביישום החלטת הממשלה. הסאגה הזו חיבת להסתיים".
תג"ד פרומית כהן, משאבי אנוש במשטרה: "זה חטא קדמון של האוצר. הפרקליטות מייצגת את עמדת האוצר. שום דבר לא קורה. בדרך המקובלת זה לא קורה. רק החלטת ממשלה תקדם את העניין. רק דרך חקיקה". ח"כ מיקי לוי: "את יודעת כמה החלטות ממשלה לא מבוצעות?" פרומית כהן: "אם נתלה את יהבנו שגורמים מקצועיים יחליטו, זה לא יקרה. נעשה פה מעשה רמייה כלפי שוטרים וסוהרים שלא יכולים להתאגד".
אביגיל שררה, מנכ"ל ארגון נשות השוטרים: "ועדת המעקב לא עושה את העבודה שלה. כל התוספות לצה"ל ניתנו מתחת לשולחן. אם לא היינו יודעים על התוספות לא היינו נלחמים. זה מרתיח לי את הדם. ההשוואה לצה"ל זה עוגן ההצלה שלנו. בוועדת המעקב היו שני נציגי אוצר ונציג אחד למשרד לביטחון פנים. בושה לאוצר שמתייחס כך. הצוות שהוקם זה בולשיט".
גיל רוטר, גמלאי משטרה: "התנהלות הממשלה מבזה ומשפילה. רומסים ביד גסה את זכויותינו תוך ניצול החוק שאסור לנו להתאגד ולהפגין. אם היינו מפרים חוק וסוגרים תחנות משטרה, הייתה התנהלות אחרת".
נוהאד עזאם, גמלאי שב"ס: "אנחנו לא מגיעים ל-4,000-3,000 ש"ח. יש כל כך הרבה גמלאים שהלכו לעולמם ולא זכו לקבל תוספת שמגיעה להם".
משה בכר, אגף השכר באוצר: "אני לא רוצה שיצטייר שלאוצר יש משהו כלפי השוטרים. אנו מעריכים מאוד את עבודת השוטרים. אני לא נכנס אם השכר טוב או רע, אבל בשבע-עשר השנים האחרונות היו הרבה תוספות. מבחינה משפטית אנו סבורים שהערכאה הנמוכה שגתה. הממשלה הגישה כתב הגנה שהתוספת הזו לא מגיעה".
יו"ר הוועדה אמסלם סיכם את הדיון: "אפנה לשר לביטחון פנים ואבקש לחדש את פעילות המועצה הציבורית שתדאג לתנאי השוטרים. השוטרים צריכים לקבל מעטפת. לא המפכ"ל אמור לרוץ ממשרד למשרד ולהתגלגל על הפתחים עבורם. הנושא יושב לפתח משרד האוצר בלבד. אם האוצר יחליט לתת, מחר בבוקר תקבלו. אשב עם שר האוצר. אנו בצומת דיונים על התקציב, ואפשר להתחיל להניע מהלך. אני באמת מאמין בשיח. בצד הערכי, שוטרים לא עובדים ומסתכנים פחות מחיילי צה"ל. היום רוב הבעיות הן טרור פנים מדינתי. אלווה את הנושא גם כשלא אהיה בתפקיד יו"ר ועדת הפנים, כיו"ר הקואליציה".

תאריך:  15/01/2018   |   עודכן:  15/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמת השכר במשטרה טרם הושוותה לצה"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
סקר שערכה רשות ני"ע קובע: רובו של הציבור הרחב אינו מודע לסיכונים הטמונים שבהשקעות שאינן מפוקחות    המאמן פיני גרשון והשף עומר מילר מגבירים את מודעות הציבור להתנהלות כלכלית נבונה
איתמר לוין, יצחק דנון
יורוקום מבקשת לכנס אסיפות נושים כדי לאשר הסדר המבוסס על המכירה לסיידוף    ההזרמה הראשונית תהיה הלוואת בעלים, וסיידוף יקבל אופציות למניות יורוקום תקשורת אותן יממש לאחר שיקבל את היתר משרד התקשורת לשלוט בבזק
אלעזר לוין
אפריקה-מגורים החליטה שלא להגיש הצעה (עם דניה סיבוס) למכרז מחיר למשתכן בראשל"צ, מאחר שהרווח נמוך יחסית ואינו מצדיק את הסיכון ואת העלויות    נוספו החמרות לאחר הוצאת המכרז המקורי
מירב ארד
עובדי המחקר והפיתוח המועסקים באביק יוכלו לבקש לפרוש מטבע ולזכות בתנאים מיטיבים    העובדים שיסיימו את עבודתם יזכו למענקי פרישה מוגדלים ולשירותי השמה וייעוץ מקצועי    אתר אביק יקלוט אליו עובדי מחקר ופיתוח שהועסקו באתר טבע-רחובות ועובדים מפתח תקוה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה העברת הסכום לבדיקות פתח לאיתור זיהום אוויר בארובות מפעלים    בדיון הקודם נדחתה הבקשה על-רקע המשבר במפעל אביב מחזור שבדרום    היום דרש היו"ר כבל ממשרדי האוצר והגנת הסביבה לפתור את משבר אביב מחזור בתוך חודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il