X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיידוף. הלוואה ואופציות [צילום: יח"צ]
אלוביץ. בדרך החוצה [צילום: איל יצהר, גלובס]
יורוקום מבקשת לכנס אסיפות נושים כדי לאשר הסדר המבוסס על המכירה לסיידוף ההזרמה הראשונית תהיה הלוואת בעלים, וסיידוף יקבל אופציות למניות יורוקום תקשורת אותן יממש לאחר שיקבל את היתר משרד התקשורת לשלוט בבזק
▪  ▪  ▪

נתי סיידוף ירכוש את קבוצת יורוקום ובשלב ראשון יזרים לה הלוואת בעלים של 400 מיליון שקל. סיידוף יקבל אופציות למניות יורוקום תקשורת, אשר מימושן יהיה מותנה בקבלת אישורו של משרד התקשורת לרכישת החברה השולטת בבזק. יורוקום מבקשת (יום ב', 15.1.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר לה לכנס אסיפות נושים לצורך אישור ההסדר, לאחר שלא הגיעה להסכמה עם הבנקים.
מתוך הסכום שיזרים סיידוף, יועברו 350 מיליון שקל לקופת ההסדר של יורוקום תקשורת - החברה העיקרית בקבוצה שנמצאת כיום בשליטתו של שאול אלוביץ. 50 מיליון שקל נוספים ישמשו לרכישת חלק יחסי מחובה של הקבוצה לבנק מזרחי-טפחות. הטיפול בחוב למזרחי נעשה בנפרד, משום שלהבטחתו משועבדות חלק ממניות יורוקום בחברת חלל תקשורת - דבר המקשה לדבריה על ההסדר כולו. במקביל, תתחייב החברה עצמה להעביר לקופת ההסדר 323 מיליון שקל, אשר יהיו מובטחים בשעבוד על נכסיה.
חובותיה של קבוצת יורוקום מסתכמים במיליארד שקל. חברת-האם היא יורוקום אחזקות, החייבת לבנק דיסקונט 200 מיליון שקל, ערבה כלפי אותו בנק לחובות של חברות-בנות באותו סכום וערבה לחובות כלפי נושים נוספים ב-54 מיליון שקל. יורוקום אחזקות שולטת ביורוקום תקשורת וביורוקום נדל"ן, היא הבעלים של בית יורוקום ברמת גן (ששוויו מוערך לדבריה ב-70 מיליון שקל) והיא בעלת 15% ממניות חברת חלל תקשורת המפעילה את לוויני "עמוס".
יורוקום תקשורת, חברת-הבת העיקרית, מחזיקה ב-55% ממניות חברת אינטרנט זהב השולטת בבזק, ויש לה פעילות גם במכירת מכשירים סלולריים ומכשירי חשמל. יורוקום תקשורת חייבת 650 מיליון שקל לבנק הפועלים, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי, והיא ערבה לחובות יורוקום תקשורת סלולרית כלפי אותם בנקים ב-300 מיליון שקל. עוד היא ערבה לחובות יורוקום נדל"ן לטובת קונסורציום בראשות בנק מזרחי ב-250 מיליון שקל. יורוקום נדל"ן מחזיקה ב-37.5% מפרויקט מידטאון בדרך בגין בתל אביב, וכאמור היא חייבת לבנקים 250 מיליון שקל.
לאחר ההסדר תכלול יורוקום תקשורת רק ארבעה נכסים: מניות אינטרנט זהב, כל מניות חלל תקשורת שבידי הקבוצה, מניות חברת אנלייט העוסקת באנרגיה מתחדשת והאחזקות בפרויקט מידטאון. כל אלו מוערכים לצורך ההסדר ב-960 מיליון שקל, עשרות אחוזים מעל שווי השוק שלהם. בנוסף להזרמות של סיידוף והחברה לקופת הנושים, היא תפעל לפרעון החוב לבנק מזרחי - כך שבסך-הכל מדובר על התחייבויות של 980 מיליון שקל. אם מימוש נכסים יכניס סכומים גבוהים מהצפוי, היא מבטיחה לנושים עד 447 מיליון שקל נוספים.
ההצעה מתייחסת גם לחברת יורוקום תעשיות, השולטת בחברות יורוקום סלולרית (משווקת מכשירי סלולר, בעיקר של נוקיה) ויורוקום דיגיטלית (משווקת מוצרי תקשורת, אלקטרוניקה וחשמל). הראשונה חייבת לבנקים 295 מיליון שקל, והשנייה - 293 מיליון שקל. ההסדר מניח, כי שווי נכסיהן של שלוש החברות הוא 240 מיליון שקל, וכי ניתן יהיה לפרוע חובות ב-180 מיליון שקל; את היתרה תפרע יורוקום אחזקות.
יורוקום מייחסת את קשייה לכמה גורמים, אם כי היא מזכירה רק בדרך אגב ובמשפט אחד את החקירה הפלילית נגד אלוביץ ובכירי בזק. לדברי יורוקום, היא נפגעה בשל ניתוק הקשר עם הלווין "עמוס 5" והתפוצצות הלווין "עמוס 6" לפני שיגורו, והיא לא הצליחה לקבל אישור רגולטורי למכירת חלל תקשורת שהייתה אמורה להכניס לה 500 מיליון שקל. עוד היא אומרת, כי שווי מנית בזק נחתך בשנתיים האחרונות ב-35%, בשל סנטימנט שלילי שאינו קשור לבזק, וכך נפגעה קשות אחזקתה בחברה זו. הצעת ההסדר מבוססת במידה רבה על התפוגגות הסנטימנט השלישי כלפי בזק ועל שיגור שני הלווינים הבאים בשנים 2019 ו-2020. ההצעה הוגשה באמצעות עוה"ד צוריאל לביא ושירלי יפרח-אזור.

תאריך:  15/01/2018   |   עודכן:  15/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיידוף ירכוש את יורוקום מידי אלוביץ, יזרים 400 מיליון שקל וישלוט בבזק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קדימה "מוסדיים" !
ארי כספי  |  15/01/18 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אפריקה-מגורים החליטה שלא להגיש הצעה (עם דניה סיבוס) למכרז מחיר למשתכן בראשל"צ, מאחר שהרווח נמוך יחסית ואינו מצדיק את הסיכון ואת העלויות    נוספו החמרות לאחר הוצאת המכרז המקורי
מירב ארד
עובדי המחקר והפיתוח המועסקים באביק יוכלו לבקש לפרוש מטבע ולזכות בתנאים מיטיבים    העובדים שיסיימו את עבודתם יזכו למענקי פרישה מוגדלים ולשירותי השמה וייעוץ מקצועי    אתר אביק יקלוט אליו עובדי מחקר ופיתוח שהועסקו באתר טבע-רחובות ועובדים מפתח תקוה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה העברת הסכום לבדיקות פתח לאיתור זיהום אוויר בארובות מפעלים    בדיון הקודם נדחתה הבקשה על-רקע המשבר במפעל אביב מחזור שבדרום    היום דרש היו"ר כבל ממשרדי האוצר והגנת הסביבה לפתור את משבר אביב מחזור בתוך חודש
עידן יוסף
בטקס ססגוני ורב-רושם שלווה במשמר כבוד התקבל ראש הממשלה בהודו    נתניהו נועד עם מודי, שפנה אליו בעברית: "ידידי הקרוב, ברוך הבא"    נתניהו: "בפעם הבאה שתעשה יוגה - אגיע, למרות שזה קצת לוחץ"
יצחק דנון, איתמר לוין
פייר ברוך טוען שדני אילני, יונתן לייטרסדורף, עוה"ד בני ויעל ברץ ואחרים ביצעו כלפיו מעשי הונאה בנוגע להשקעתו בחברה שנמכרה לקומברס ב-550 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il