X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט המחוזי ציון קאפח:

אוטיזם אינו מחלת נפש

קאפח קובע שאין לאשפז בכפייה במחלקה פסיכיאטרית צעיר אוטיסט המהווה סיכון לעצמו ולסביבתו - אך מציין שנכון לעכשיו אין פתרון אחר
▪  ▪  ▪
מאושפז בתל השומר [צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90]

אוטיזם אינו מחלת נפש ואדם הלוקה בו לא יאושפז בכפייה במחלקה פסיכיאטרית - קובע (יום ג', 16.1.18) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציון קאפח.
פסק הדין עוסק בעניינו של צעיר בן 23, אוטיסט אשר אושפז בכפייה במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים שיבא (תל השומר). בבדיקה התברר, כי תרופות שניתנו לו הביאו להחמרה במצבו, הוא הטיח את ראשו בקירות ביתו ותקף את הוריו, ולכן נאלצו אלו לבקש לאשפז אותו. הרופאים קבעו שהצעיר מסוכן בצורה חמורה לעצמו ולסביבתו, ולכן בזמן האשפוז הוא היה קשור בידיו ורגליו. נציגת משרד הרווחה אמרה בדיון, כי אכן מחלקה פסיכיאטרית אינה מתאימה לצעיר, אך אין מקום במוסדות המתאימים לו.
קאפח אומר, כי יש להבחין בין הלוקים בנפשם לבין הלוקים בפיגור שכלי. הוא מראה, כי ספר האבחנות הפסיכיאטרי האמריקני - הסמכות הנחשבת ביותר בעולם בתחום זה - ממקם את הלוקים באוטיזם בפרק העוסק בליקוי בהתפתחות ולא בפרק העוסק במחלות נפש. "אם כן, אני סבור כי יש לקבוע שאדם הלוקה באוטיזם סובל מליקוי שכלי, בשונה מליקוי נפשי, ולפיכך, לצורך הטיפול בו, יש לפנות לחוק הסעד, ולא ניתן לעשות שימוש בהוראות החוק לטיפול בחולי נפש", קובע קאפח.
בשולי פסק הדין אומר קאפח: "שבתי למרבה הצער לנקודת המוצא. המערער מאושפז עדיין במחלקה הפסיכיאטרית, נכון למועד כתיבת פסק הדין, הגם שהועבר בינתיים למחלקה הפתוחה נוכח הטבה מסוימת שחלה במצבו. ניתן היה לחסוך מהמערער את קשירתו לימים רבים ואת הסבל הכרוך בכך. ניתן היה להימנע מהצער שנגרם להוריו. לדיון אשר התקיים בפני, לא ניתן היה להביא את המערער זאת בשל מצבו, אך אמו הופיעה בפני. המראה, למרבה הצער, היה מכמיר לב. מי שטיפלה בבנה באופן מהימן וטוב (ביחד עם בעלה), כהגדרת גורמי הרווחה, מצאה עצמה לפתע חסרת אונים וכואבת נוכח כישלון המערכת לשלב את בנה במסגרת התואמת את מצבו.
"...התוואי המשפטי אינו נכון והמענה הטיפולי אינו מתאים. מול אלה, מצויה מסגרת מתאימה אך היא אינה זמינה למרבה הצער.
בפסק דין זה הבהרתי את הטעון הבהרה, במובן המשפטי ותו לא. אם בכל אופן תרמתי להעלאת עניינו של המערער לראש סדר היום של הגורמים הנוגעים בעניין, והיה זה שכרי". את הצעיר ייצגו עוה"ד אילן יעקובוביץ, איילת הלברשטט וטלי הדר, ואת גורמי הטיפול - עו"ד יוסי צדוק.

תאריך:  17/01/2018   |   עודכן:  17/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מאות מפגינים בחמישה מוקדים ברחבי הארץ    ניצולת שואה: "אני שואלת את האחים והאחיות שלי - תגידו לי, איך זה יכול להיות ששכחנו"    הרב מיכה אודנהיימר: "אמנת הפליטים מבוססת על מצב היהודים אחרי השואה. מדובר בחילול השם"
עומר כרמון
שר החוץ הפקיסטני: "אנו יודעים כיצד להגן על עצמנו"    נתניהו: "האיסלאם הקיצוני וזרועות הטרור שלו מאיימים על דרך החיים של הודו וישראל. החלש לא ישרוד. החזק ישרוד. הסכמי שלום ושיתוף פעולה עושים עם החזקים"
עומר כרמון
הכנסת דנה בתיקון בחוק המעניק פטור משירות צבאי לבנות דתיות    יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "ועדת הפטור צריך להכיר מספיק את הציבור הדתי כדי לדעת לבחון באמת מי דתיה ומי לא. מי שלא מכיר, יכול לחשוב שבת עם ביקיני היא לא דתיה, והלוואי שכך היה, אך זו לא המציאות"
עומר כרמון
נתונים קשים נחשפו בכנסת    ח"כ מוטי יוגב: "האיום בצפון פי עשר מהאיום מעזה אך ההשקעות בו הן חלקי עשר"    ח"כ עמיר פרץ: "ככל שהעורף יהיה ערוך ומוכן יותר המלחמה תהייה קצרה יותר, כשהאויב ראה במלחמת לבנון השנייה את האוטובוסים של ארקדי גאידמק, הוא ראה פאניקה והמוטיבציה שלו עלתה"
שירי חביב ולדהורן
קרן ההשקעות האקטיביסטית במכתב ליו"ר בזק, דוד גרנות: "דירקטוריון בזק הנוכחי אינו מתאים"    אליוט ידועה בשיטות הפעולה האגרסיביות שלה - נאבקה בעבר בהצלחה מול ממשלת ארגנטינה וסיכלה עסקה לבאפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il