X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
83% העידו כי נחשפו לאנטישמיות במדיה וברשתות החברתיות
59% מאמינים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים במידה מסוימת 51% מהנשאלים באירופה חוששים להסתובב עם סממנים יהודיים
▪  ▪  ▪
ניידת ליד בית כנסת במרסיי [צילום: קלאוד פריס/AP]

ההסתדרות הציונית העולמית ערכה בחודשים האחרונים סקר אינטרנטי מקיף לקראת יום המאבק הבינלאומי באנטישמיות, שיחול ב-27.1.18. הסקר המקיף, כלל 1,363 משתתפים יהודים, שאינם מתגוררים בישראל - מאירופה, מצפון אמריקה, מאמריקה הלטינית, מאפריקה, מהמזרח התיכון, מאסיה, מחבר המדינות, מאוסטרליה, מניו-זילנד ועוד.
הם נשאלו עד כמה הם מרגישים בטוחים במקום מגוריהם, בהתחשב בזהותם היהודית. בעוד כי באירופה, 27% מן המשיבים ענו כי אינם מרגישים בטוחים, בצפון אמריקה נתון זה עמד על 11%, זאת על-אף התחזקות האנטישמיות באזור. באירופה, מספר המשיבים שאינם מרגישים בטוחים באזור מגוריהם גבוה ביותר מפי שניים מהמשיבים המתגוררים באזור צפון אמריקה ומהמשיבים בכלל העולם. כך שלמעשה, אחד מכל ארבעה יהודים באירופה אינו מרגיש בטוח במקום מגוריו לעומת אחד מכל עשרה שמרגיש כך בצפון אמריקה.
כמו-כן, נשאלו המשיבים עד כמה הם מרגישים בטוחים להסתובב במקום מגוריהם עם סממנים יהודיים כגון כיפה ומגן דוד, וכן להשתמש בשמם היהודי .
51% מהמשיבים באירופה ענו כי אינם מרגישים בטוחים להסתובב עם סממנים יהודיים, יותר מפי 2 מאשר המשיבים המתגוררים בצפון אמריקה, שם 22% העידו כי הם אינם מרגישים בטוחים לעשות זאת.
הסקר חשף כי אחד מכל שני יהודים באירופה ואחד מכל ארבעה יהודים בעולם, חש צורך להסתיר את יהדותו ולהימנע מן הסמלים היהודיים הבסיסיים ביותר. ישנו פער בין הדיווח על תחושת הביטחון הכללית של היהודים לבין תחושת הביטחון להשתמש בסממנים יהודיים. 30% מאלה שהשיבו כי הם חשים ביטחון באזור מגוריהם, העידו כי אינם חשים ביטחון להסתובב עם סממנים יהודיים. ניתן להסיק מכך שתחושת הביטחון עליה דיווחו קיימת רק בתנאי שהם נמנעים משימוש בזהותם היהודית.
המשיבים שהעידו כי נחשפו לאירוע אנטישמי, נשאלו לסוגו (ניתן היה לסמן יותר מתשובה אחת): הסקר חשף עלייה בהסתה בתקשורת וברשתות החברתיות, וכי היא הנפוצה ביותר - 80% מהמשיבים מכל העולם ו-81% מהמשיבים מאירופה העידו כי נחשפו לתכני הסתה נגד יהודים. 70% מהמשיבים מכל העולם ענו כי חוו או היו עדים לאירוע אנטישמי שהתאפיין באלימות מילולית ועלבונות, 27% היו עדים לאירוע אנטישמי שהתאפיין באיומים, ו-11% נחשפו לאירוע אנטישמי שהתאפיין באלימות פיזית. באירופה, כ-29% מהמשיבים העידו כי חוו או היו עדים לאירוע אנטישמי שהתאפיין במשחיתנות (ונדליזם).
מרבית המשיבים שחוו אירוע אנטישמי, לא דיווחו על כך. כשנשאלו מדוע 6% השיבו כי לא דיווחו מחשש לחייהם ולביטחונם, 30% העדיפו 'לא לעשות מזה עניין' ו-42% העידו כי אין להם אמון ברשויות האכיפה. נתונים אלו תומכים ומחזקים את הטענה שהאנטישמיות הפכה להיות חלק משגרת חייהם של יהודי התפוצות. משיבים שבחרו באפשרות 'אחר' (35%) נימקו את היעדר הדיווח בטענות כגון 'האנטישמיות נפוצה מידי מכדי לדווח עליה. הכי טוב להתמודד איתה לבד', 'ממילא לא יעשו עם זה כלום', 'האנשים שפגעו בי יגידו שזו הייתה בדיחה', 'מדובר באדם קרוב ולא רציתי להרוס את היחסים' 'חששתי שיפטרו אותי'.
הסקר אף חשף כי כ-59% מהמשיבים מכל העולם חושבים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים במידה מסוימת.
בנוסף, התבקשו הנשאלים לתת דעתם בעניין החלטת האו"ם שלא להכיר בכך שירושלים היא בירת ישראל. לדעתם של 72% מהנשאלים מדובר בהחלטה אנטישמית, 13% ראו החלטה זו החלטה לגיטימית.
את תוצאות הסקר המלאות יציג יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, בכינוס בנושא מאבק אנטישמיות שיתקיים ביום חמישי ביד יצחק בן צבי בירושלים. חגואל: "תוצאות הסקר המדאיגות מוכיחות שוב כי האנטישמיות איננה חולפת מן העולם וכי יש לתת את הדעת ולנקוט את כל האמצעים הדרושים על-מנת למגרה. הכתובת הייתה ועודנה על הקיר - יהודי התפוצות סובלים מגילויי אנטישמיות, רבים מהם חוששים להפגין את יהדותם, מאמינים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים ואינם מדווחים על אירועי אנטישמיות שהפכו לדבר שבשגרה. אחד הנתונים המדאיגים הוא אי-האמון שרוכשים התושבים היהודים לרשויות האכיפה, מדובר בבעיה קשה שכל ממשלה צריכה לשים לב אליה. ניתן לראות כי קיימת הלימה בין הלך הרוח בסדר היום הציבורי הבינלאומי לבין אירועי האנטישמיות המתרחשים בעולם, בתכיפותם ובאופיים".

תאריך:  18/01/2018   |   עודכן:  18/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחצית מיהודי אירופה מסתירים יהדותם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מזוכיסטים תעלו לארץ המובטחת. ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  18/01/18 21:18
2
זה כנראה סדר העדיפות "שלהם"
חולוני   |  19/01/18 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שני מוזס
לא רק מרכז לוגיסטי: נציגי אמזון ביקרו בחברות צריכה גדולות בארץ במטרה למפות את תנאי הסחר בשוק המקומי    החברה בוחנת בשלב זה כניסה לישראל בתחומים שאינם מזון - אופנה וטקסטיל, ספרים, אמצעי מדיה ומוצרי אלקטרוניקה    תמכור גם תוצרת הארץ
אלעזר לוין
רמ"י הוציאה מכרז למכירת מגרש ל-74 דירות בשכונת קריית שלום בעיר, אך עדיין לא פרסמה חוברת מפורטת    תיתכן דחייה במועד הגשת ההצעות    גם לחוברת של המכרז הגדול ל-1,279 דירות
מירב ארד
בהקלטה נדירה מתאר הרמטכ"ל דן שומרון את הדילמות הקשות עמן התמודדה מערכת הביטחון בשאלה האם יש להגיב או לא על ירי הטילים לעבר ישראל    שר הביטחון משה ארנס: אישרתי תוכנית מיידית לתקיפת מערב עירק
איתמר לוין
המדינה: גדי רייבוך, מנהל החטיבה הטכנית במחוז מרכז של המשרד, קיבל שוחד מקבלנים, היווה מסלול להעברת שוחד לעובדים אחרים והלבין הון בשנים 2016-2010
איתמר לוין
שמעון בטאט יודה בעבירה על חוק המפלגות בשל ניהול קמפיין מכפיש נגד שלי יחימוביץ' במהלך הפריימריז במפלגת העבודה בשנת 2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il