X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנה מול ביתו של יצחק תשובה [צילום: שומרי מישור החוף]
"אל תרעיל אותנו"
מאות הפגינו מול ביתו של יצחק תשובה
מוחים על תוכנית הפיתוח של מאגר הגז הטבעי לוויתן: "הקמת אסדת הפקת הגז המזהמת בסמוך לחוף תסכן את התושבים כתוצאה מזיהום האוויר בחומרים מסרטנים, מזיהום חמור של מי הים בשגרה ובמקרי תקלה וכן מזיהום אפשרי של מקורות השתייה"

מאות הפגינו היום (ו', 19.1.18) בשכונת רמת פולג בנתניה מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה, במחאה על תוכנית הפיתוח של מאגר הגז הטבעי לוויתן. המפגינים דרשו מתשובה: "אל תרעיל אותנו! חייהם של מיליון תושבים בידיים שלך!".
יצחק תשובה, מבעלי דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, מחזיק ב-45 אחוזים מסך הבעלות על זכויות ההפעלה במאגר לוויתן. על-פי מתווה הפיתוח הנוכחי, אסדת הפקת הגז תמוקם בסמוך לחוף. התושבים דורשים מתשובה לשנות את המתווה ולהקים את האסדה בעומק הים במרחק של 120 קילומטרים, כאסדה צפה.
לטענת המפגינים, הקמת אסדת הפקת הגז המזהמת בסמוך לחוף תסכן את התושבים כתוצאה מזיהום האוויר בחומרים מסרטנים, מזיהום חמור של מי הים בשגרה ובמקרי תקלה וכן מזיהום אפשרי של מקורות השתייה.
בחודש שעבר נדונו טענות התושבים בוועדת הפנים של הכנסת. מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, אודי אדירי, סתר את טענות פעילי סביבה מאזור חיפה, חדרה וזכרון יעקב בנוגע לסכנות הנשקפות לתושבים ולחופים בשל הקמת אסדות זיקוק גז ומתקני אגירה לקונדנסט (גז המתקבל בעת זיקוק גז) כתוצאה מפיתוח מאגרי הגז הטבעי מול חופי ישראל.
פעילי סביבה טענו כי מתוכננת הקמת 32 אסדות זיקוק גז ומתקני אגירה לקונדנסט. אודי אדירי טען כי תוקם רק אסדה אחת. "האיום הסביבתי לאזור שואף לאפס", אמר. "המדינה דורשת להיות המדינה הראשונה בעולם שעוברת מדלקים מזהמים לאנרגיות מתחדשות וגז. היום מוקמת רק אסדה אחת. לוויתן יחובר ב-2019 לחוף. כריש-תנין ב-2020. תמ"א 37 מאפשרת שני מתחמים, כשכל ספק יכול להקים ארבע אסדות, אבל רק אחת מהן אסדת הפקה. מותר לו להקים אסדה למגורי עובדים ומנחת מסוקים. לוויתן החליטו למקם את כל זה באסדה אחת. לכריש תנין יש אפס אסדות. כך שיש לנו אסדה אחת בלבד ולא 32 כפי שמפחידים אתכם סתם. המועצה הארצית, שיש בה רוב לנציגי הציבור, דרשה להעביר את כל הטיפול בגז לים. התקיים פה תהליך של שבע שנים".
"האופן שבו הקונדנסט זורם, הרבה יותר בטוח מהאופן שבו מגיע הנפט", הוסיף אודי אדירי. "כמות הנפט שמותר לזקק לא תגדל. הגדלת אזורי האחסון של דלקים אינה קשורה לקונדנסט. החליטו להגדיל את מלאי החרום של הדלק הסילוני, הבנזין והסולר. הולכים להזרים קונדנסט לבתי הזיקוק. זהו חומר דומה לנפט, נדיף יותר מנפט. לכן המשרד להגנת הסביבה הורה להזרים אותו בריכוז של שלושה אחוזים בלבד, בתוך הנפט. השאלה מה קורה אם יש תקלה בקצא"א ולא מזרימים נפט? לכן מקימים מיכל אחסון רק לחרום. המכל בחגית, שמכלים מסוגו יש יותר ממאה בכל הארץ, ישמש רק לחרום, כשמאיזו סיבה אי-אפשר יהיה למהול את הקונדנסט בנפט".

תאריך:  19/01/2018   |   עודכן:  19/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאות הפגינו מול ביתו של יצחק תשובה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא פעילי סביבה.שכירי הקרן  ל"ת
להשמדת ישראל  |  19/01/18 21:18
2
החבר'ה האלה
אורי פ  |  19/01/18 22:06
3
האם חוזרת פרשת מיכל האמוניה
מוכר נפט  |  20/01/18 10:59
4
אם יש סיכוי והכי קטן שיש פה
ישראל לא למכירה!!  |  20/01/18 11:37
5
אנרכיסטים נגד החלטת בג"ץ
אביקול  |  20/01/18 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
עומר כרמון
מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות: "האיום הסביבתי מפיתוח מאגרי הגז הטבעי שואף לאפס. יש לנו אסדה אחת בלבד ולא 32 כפי שמפחידים אתכם סתם"    ח"כ יעל כהן פארן: "אם יהיה זיהום מקונדנסט, יזוהמו 40-50 אחוזים מחופי המדינה"
מירב ארד
במהלך 2017 חילקה השותפות רווחים בגובה 2.6 מיליארד ש"ח, המשקפים תשואת דיבידנד של כ-23%
איתמר לוין
נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר תובעות מהמדינה 58 מיליון שקל בטענה לתמלוגי יתר    ביהמ"ש קיבל את טענתן ולפיה יש למנוע פרסום סודות מסחריים שלהן
מירב ארד
היו"ר כבל: נדרוש תשובות ברורות מהשר שטייניץ באשר לעלות התקלה לצרכנים    מנכ"ל המשרד: עלות הדלקים מהתקלה הסתכמה ב-115 מיליון שקל שרובן נובעת מהמיסוי
עומר כרמון
חברת המידע הפיננסי בלומברג, דיווחה מפי עיתונאי העובד בשירותה בישראל, כי שר האנרגיה, יובל שטייניץ, שוחח בשבוע שעבר עם שר הנפט המצרי, ובשיחה הבהיר השר המצרי, כי בניגוד לדברים שאמר בחודש שעבר, מצרים עדיין שוקלת לייבא גז מישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il