X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע סערת חוק המרכולים, מגלה סקר של מכון מסקר כי כ-70% מהציבור הדתי לאומי מסויג מהשתיקה שגזרה על עצמה הבית היהודי בעניין חוק המרכולים ונושאים נוספים מחצית סבורים שניתן להגביר שמירת שבת ציבורית, כשליש אינם פוסלים חקיקה דתית
▪  ▪  ▪
הבית היהודי. הציבור מסולד מישיבה על הגדר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
נתניהו: להנמיך את הלהבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת ראשי קואליציה: "זה הזמן להרגיע, לצנן את הטמפרטורה. העם והמדינה זקוקים לכך. אשוחח בנפרד עם שר הביטחון ועם שר הפנים. אם רוצים שהממשלה הזאת תמשיך לעשות דברים גדולים למען הציבור בישראל, צריך להנמיך את הלהבות ולהמשיך לעבוד יחד".

סקר עמדות שנערך על-ידי מכון המחקר "מסקר", המתמחה בביצוע מחקרים בקרב ציבור הציונות הדתית, עבור החוג לסוציולוגיה באקדמית גליל מערבי מגלה שיותר מ-70% מהנשאלים הביעו ביקורת כלפי ההתנהלות הפסיבית אותה נוקטת מפלגת הבית היהודי בשנים האחרונות בכל הקשור בטיפול בהיבטים הקשורים ביחסי דת ומדינה.
הביקורת מצד הציבור הדתי לאומי על מפלגת הבית היהודי הוא משני הכיוונים - הן מהכיוון האדוק הדורש ממנה הבעת עמדה נחרצת יותר בעמידה על משמר השבת, בעוד שבפלג הפשרני, שרבים ממנו נוטים להצבעה ליש עתיד ולמפלגות לא-דתיות אחרות תובעים פשרות בכל הקשור לשימור הסטטוס-קוו. הסקר מעלה כי ככל שרמת הדתיות חזקה, כך יש יותר חוסר השלמה עם העמדה הפסיבית, עד כדי פי שלושה.
כמחצית מהציבור הציוני דתי (51%) סבורים שניתן לעצור את ההידרדרות בשמירת השבת הציבורית, לעומת 27.5% שאמרו נואש מכך. כ-36% מסכימים שחקיקה היא הדרך להסדרת סוגיית השבת הציבורית, לעומת 34% שמתנגדים ו-30% ניטרליים.
44% מן הנשאלים סבורים שאין סיכוי להגיע להסכמות בנושא השבת, לעומת 38.5% הסבורים להפך ו-17.5% ניטרלים. גם להנחה שהנושא יוכל להיפתר בהסכמה אליה תגיע ועדה ציבורית זוכה לתמיכה לא משמעותית של 49%, לעומת 20% שמתנגדים לכך ו-31% ניטרלים.
יותר משבוע לאחר שעבר בכנסת חוק המרכולים, כפי שהוצג באופן מעוות בתקשורת, הוא ממשיך להסעיר את הציבור ומעורר התנגדות לא רק בדעת הקהל החילונית אלא אף בקרב זו הדתית לאומית.
עוד מעלה הסקר תמיכה מועטה של כ-40% בלבד מבין 400 נשאלים בחוק הנותן סמכות מהותית לשר הפנים בכל הקשור לאישור חוקי עזר עירוניים בכל הקשור לפתיחת עסקים בשבת. עוד נמצא שכ-47% היו מצביעים (לו היו ח"כים) בעד החוק שנולד כיוזמה של מפלגת ש"ס במטרה להגן על אווירת השבת הציבורית ברחבי ישראל. יתר הנשאלים היו חסרי עמדה מובהקת.
כתב News1 מעיר כי ההתנגדות ברורה לנוכח הדיווחים התקשורתיים שהציגו את החוק האמור בצורה מעוותת ובסיקור שלילי, כאילו יביא החוק לסגירתם של כל המקומות הפתוחים כיום בשבת.
הנתונים הללו אינם מפתיעים את ד"ר עדו ליברמן, חוקר החברה הישראלית בחוג לסוציולוגיה האקדמית גליל מערבי, שסבור כי מרביתו של הציבור הציוני דתי אינו רואה עין בעין את הדרך הראויה לעיצוב הפרהסיה הישראלית בשבת כפי שרואה הציבור החרדי ומנהיגי המפלגות החרדיות בכנסת ובממשלה.

תאריך:  21/01/2018   |   עודכן:  21/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתיקת בנט בנושאי דת מקוממת את בוחריו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להזי מיימן מהפייסבוק. את לא
למה לשקר גברת.  |  21/01/18 23:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נדחתה עתירה נגד נהלי הבידוק של יהודים בכניסה להר-הבית    עמית: בשל רגישותו של ההר, יש למשטרה מתחם רחב של שיקול דעת לגבי האיזון בין זכות הגישה להר-הבית לבין השמירה על הסדר הציבורי
גד פרץ
על-פי המידע שמגיע לקרנות, ניתוק הקשר של קבוצת אלוביץ' מבזק יוביל את בזק להכנסה נוספת של עשרות מיליוני שקלים
עומר כרמון
כוכבת הקולנוע האמריקנית נבחרה לפרזנטורית הבינ"ל של החברה הישראלית סודהסטרים שהחזיקה במפעל במישור אדומים    ארגונים פלשתינים ויהודים אינם מוכנים לסלוח לה והחרימו את הפגנת הענק בלוס אנג'לס
אלעזר לוין
108 דירות ימכרו בכ-11,300 שקל למ"ר, ו-27 דירות ימכרו במחירי שוק
אריאל י' לוין
אושרו הקלות לערוצים המסחריים הגדולים במחויבויות להפקות מקור    דנו בפתרונות לבעיית חובות העבר של הערוצים הייעודיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il