X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית: שר הביטחון יוכל להכריז על ארגוני טרור ופעילי טרור זרים עד כה הכרזות של מועצת הביטחון של האו"ם אומצו בקבינט לאחר הליך בדיקה מסורבל לדרישת חברי הוועדה שר הביטחון יחויב להיוועץ עם שר החוץ בנוגע לאימוץ הכרזות האו"ם
▪  ▪  ▪
חילים בפעילות צבאית [צילום: פלאש 90]

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ב', 22.1.18) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק המאבק בטרור (תיקון מס' 2) (הכרזה על ארגון טרור או פעיל טרור בשל הכרזה מחוץ לישראל), התשע"ח-2017.
לפי הצעת החוק הממשלתית תועבר סמכות הכרזת ארגון טרור או פעיל טרור זרים, בשל הכרזה מחוץ לישראל, מוועדת השרים לשר הביטחון, למעט במקרים חריגים בהם רשאי ראש הממשלה לקבוע כי הכרזה מסוימת תיעשה בכל זאת על-ידי ועדת השרים או הממשלה. עוד מוצע לערוך שינויים בהליך ההכרזה על ארגון טרור או פעיל טרור זרים שהוכרזו על-ידי מועצת הביטחון, בכדי לעמוד בסטנדרטים הנדרשים לאימוץ ההכרזות הזרות "באופן מידי" תוך כמה שעות ממועד ההכרזה באו"ם. לפי הצעת החוק ייקבע מנגנון אימוץ אוטומטי של ההכרזה בישראל, באופן זמני לשלושה חודשים (אותם ניתן להאריך בשלושה נוספים) עד השלמת בדיקת גורמי הביטחון את היתכנות ההכרזה במסלול הפנימי לעניין ארגון טרור, או בדיקת האזרחות או התושבות לעניין פעיל טרור. לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי יחויב שר הביטחון להיוועץ עם שר החוץ בנוגע לאימוץ ההכרזה. לאחר הבדיקה תתבצע הכרזה אקטיבית של שר הביטחון.
סלומינסקי הביע חשש מהאימוץ האוטומטי על-אף זמניותו: "האו"ם יכול להכריז על פעולות צה"ל באיו"ש כארגון טרור זר. יש לקחת בחשבון גם אפשרות כמו הכורדים שיכריזו עליהם כארגון טרור וישראל תומכת בהם. חשוב ששר החוץ יהיה חלק אינטגרלי מהתהליך לא רק כשמחליטים לא לאמץ הכרזה, אלא גם כשמאמצים, לוודא שמבררים את האינטרסים של ישראל. שר הביטחון צריך להתייעץ עם שר החוץ לברר האם יש מניעה כלשהי". בנוסף, ביקש סלומינסקי לברר האם אין לנו שום חלק בהחלטות מועצת הביטחון, שכן "אם יש ידע מוקדם נוכל לעשות את הבדיקה הפנימית מבעוד מועד במקום לקבל זמנית את ההכרזה ולהתחיל את הבדיקה אחרי".
לאחר ההצבעה אמר כי "צעדנו עוד שלב במאבק בטרור והפעם בשיתוף פעולה עם העולם. ישראל תורמת תרומה גדולה למלחמה בטרור והלוואי והיינו מקבלים חלק חזרה".
ח"כ ענת ברקו (הליכוד) הזהירה אף היא מהאימוץ האוטומטי של ההכרזות: "צריכים להיזהר בעיקר מהאו"ם שהיו בו החלטות הזויות נגד ישראל והאוטומטיות עלולה להיות גול עצמי אם למשל יכירו בצה"ל כארגון טרור. צריך שהמנגנון לא יהיה אוטומטי לגמרי אלא שתישאר זכות וטו".
ח"כ בני בגין (הליכוד) ביקש לברר את האפשרות לדעת מבעוד מועד על הליך ההכרזה במועצת הביטחון וערער על הצורך במידיות ההכרזה: "הרי יש לנו ידידים וחילופי ידע עם מדינות שונות גם באירופה אז נראה לי מאוד מוזר שלא נוכל לדעת מראש על מה תכריז מועצת הביטחון. התרגום של 'without delay' יכול להיות לא רק באופן מידי אלא גם ללא עיכוב שפירושו הוא ללא עיכוב חיצוני, לא נשהה בכוונה ונדאג שעבודת הפקידות תיעשה במהירות האפשרית".
עו"ד נעמה פויכטונגר ממשרד המשפטים: "הצורך בתיקון הוזכר כבר בזמן דיוני חוק המאבק בטרור, אך מכיוון שמדובר בשינוי משמעותי ההחלטה הייתה לא לכלול אותו כלאחר יד אלא להשלים את התיקון. אנחנו מבקשים להעביר את הסמכות לאימוץ הכרזות זרות לשר הביטחון כגורם המקצועי והן מטעמי הפרוצדורה הממושכת שנדרשת היום לאשר את התהליך וגורמת לנו להיות רחוקים מהסטנדרט. דבר נוסף הוא שהכרזה של מועצת הביטחון תוכר מידית בישראל לשלושה חודשים שבמהלכם ייערכו הבדיקות ואז שר הביטחון יוכל לאמץ את ההכרזה או לדחותה. כמו-כן, נשמרת עדיין זכות יוצאת דופן בגלל שעשויה להיות רגישות דיפלומטית להחליט שההכרזה תיעשה על-ישי הממשלה או ועדת השרים לביטחון לאומי. אנחנו לא צופים שיקרה משהו כזה אך המנגנון קיים".
ליאת גורפינקל, ראש מדור מודיעין במטה ללוחמה בטרור: "ככל שמדובר בארגונים שיש להם זיקה לישראל יהיה מסלול של הכרזות פנימיות. צריך להכריז על כל ארגון שקם בכל מדינה בצורה פרטנית. יש ארגונים או אפילו יחידים המסונפים לארגונים המרכזיים ועל כל שלוחה מכריזים באופן נפרד. לדוגמה בפיליפינים יש בין 5 ל-8 ארגונים המסונפים לדאעש ולעיתים נלחמים אחד בשני. בבדיקות שאנחנו עושים כיום משרד החוץ שותף לעבודת המטה וזה מופיע בנוהל עבודה פנימי לפיו אנחנו עובדים מול גורמי הביטחון ומשרד החוץ. בכל מקרה רוב הבקשות לאימוץ הכרזות של מדינות זרות מגיעות דרך משרד החוץ".
עו"ד מאיה לדרמן היועצת המשפטית לרשות לאיסור הלבנת הון: "אמנת האו"ם קובעת שהכרזות בעניינים אלו מחייבות את כל המדינות בלי קשר לביקורות שנערכות. לעניין המידיות של ההכרזה - נכתב מפורשת שהכוונה היא תוך שעות. המצב שאנחנו מבקשים לתקן נוגע לביקורות שנערכו בישראל כבר ב-2008 וב-2013 בהן נאמר שאנחנו לא עומדים בדרישת המידיות. מאז 2016 לא היו הכרזות בישראל למרות שהיו באו"ם הרבה הכרזות בגלל איטיות התהליך. חלק מהמאבק הבינ"ל הוא הכרזה על כל ארגון כזה כדי שגם אם יש כאן רכוש הוא יוקפא. רוב המוכרזים אינם קשורים לישראל אחרת היו מכריזים עליהם פנימית. אין טעם לבדוק מבעוד מועד כי האו"ם לעיתים מחליט שלא להכריז. לבדיקות הביטחון יש נוהל שמדבר על 21 ימים אך הם לא מצליחים לעמוד בזה כי זו בדיקה של גורמים שאין להם זיקה לישראל ולכן גם התעדוף נמוך יותר. זה דורש מאמץ משמעותי מאוד של קהילת המודיעין".
תמכו בהצעת החוק: היו"ר סלומינסקי וח"כ ענת ברקו.

תאריך:  22/01/2018   |   עודכן:  22/01/2018
+האחות הרוסייה של ש"ס
20:05 22/01/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

למרות הריחוק וחילופי המהלומות ההדדיות ביניהן, ישראל ביתנו וש"ס דומות הרבה יותר מכפי שניתן לחשוב ושותפות לאותם אינטרסים

דרעי וליברמן. יד רוחצת יד [צילום: גרשון אליסון/פלאש 90]
+הגנה לחיילות בטיפולי פוריות
19:07 22/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

ח"כ יוליה מלינובסקי: "הופתעתי לגלות שנשות קבע פוטרו בזמן שעברו טיפולי פוריות"  ▪  "החוק יאפשר לחיילים לקחת חופשת לידה ובכך נעודד גם שוויון ותעסוקת נשים וגם נאפשר לגברים להיות מעורבים יותר בגידול ילדיהם"

ח"כ יוליה מלינובסקי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+מורה שיעשן בבי"ס יועמד לדין משמעתי
18:45 22/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

משרד החינוך מסר בדיון בכנסת: "איסור עישון יהיה בכל שטח בית הספר, כולל פינות עישון"  ▪  "מורה יוזהר ואם ייתפס שוב, תהיה פנייה לפיקוח"

ח"כ יפעת שאשא ביטון [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+מדוע מחייבים אותנו ב"תשלום קבוע"
16:51 22/01/18  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה

אושרה הצעת החוק של ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): "התשלום הקבוע הוא לא איזה סוד צבאי או הנוסחה של קוקה קולה. לא יכול להיות שצרכן לא ידע על מה הוא משלם אם אתם לא יודעים להסביר את התשלום הקבוע אז תבטלו אותו"

ח"כ איתן כבל [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+דרכי טיפול בבקשות עמותות להטבת מס על תרומות
13:06 22/01/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

גפני: עלינו לקבוע פרקטיקה מוסכמת לאישור הבקשות, באופן כזה, שלמעט מקרים חריגים בהם יש מחלוקת ציבורית עמוקה, שעמדת רוב חברי הוועדה נגד מתן ההטבה, או לחלופין, במקרים בהם מדובר בפעילות לא חוקית, רוב הבקשות תאושרנה

גפני. מבקש הצעות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הלבנת הון  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיה לדרמן  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  ענת ברקו  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכנה: צה"ל יוכרז כארגון טרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה? יש חבר בכנסת בשם בני בגין?
בבר  |  22/01/18 13:48
 
- הכי טוב ליהודים שהוא לא מדבר
בברון  |  22/01/18 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
מירב ארד
גפני: עלינו לקבוע פרקטיקה מוסכמת לאישור הבקשות, באופן כזה, שלמעט מקרים חריגים בהם יש מחלוקת ציבורית עמוקה, שעמדת רוב חברי הוועדה נגד מתן ההטבה, או לחלופין, במקרים בהם מדובר בפעילות לא חוקית, רוב הבקשות תאושרנה
עידן יוסף
מבטיח שההחלטות יהיו ענייניות וממלכתיות ותוקף את האופוזיציה: "פופוליזם לא יהיה פה"    יואב קיש מונה לתפקיד יו"ר ועדת הפנים
מירב ארד
כ-90% מהפונים הן נשים    כ-70% הגיעו עד 24 שעות לאחר התקיפה    משנת 2005 ממוצע הפניות למרכז עומד על כ-300 פניות בשנה    רוב התקיפות מתבצעות בשעות הערב או הלילה
עידן יוסף
אחרי שנה של דיונים ושנים של המתנה - הרפורמה בענף תובא להצבעה סופית במליאה    משרד התחבורה מודה כי הן לא יוגדרו כתחבורה ציבורית, ומבהיר כי לא תינתן עדיפות לתאגיד שעובד בשבת
אריאל י' לוין
אושרו הקלות לערוצים המסחריים הגדולים במחויבויות להפקות מקור    דנו בפתרונות לבעיית חובות העבר של הערוצים הייעודיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il