X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוזי דיין מעניק את הפרס לאסתר פלד [צילום: מפעל הפיס]
אסתר פלד זכתה בפרס ספיר לספרות
עוזי דיין, יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס וקרן ספיר: "הקצאת הפיס לתרבות ואמנות עלתה בשנים האחרונות מ-11 מיליון שקלים ל-54 מיליון שקלים לשנה וכך נמשיך בשנים הבאות כי סיפור טוב לא מפסיקים באמצע"

הספר "פתח גדול מלמטה" מאת אסתר פלד בהוצאת בבל זכה (יום ב', 22.1.18) בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2017.
פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, שנוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה, חולק זו השנה ה- 17 לכותר הטוב ביותר של השנה על-פי בחירת חבר השופטים.
"פתח גדול מלמטה" נבחר מתוך "הרשימה הקצרה" שכללה את הספרים:
  • "קום קרא" - מאת שמעון אדף, בהוצאת כנרת זב"מ דביר
  • "כִּי גִי" - מאת סמי בֶּרדוגו, בהוצאת הספריה החדשה, הקיבוץ המאוחד\ספרי סימן קריאה
  • "ארבעה אבות" - מאת אמיר זיו, בהוצאת עם עובד
  • "שטוקהולם" - מאת נעה ידלין, בהוצאת כנרת זב"מ דביר
אסתר פלד תקבל ממפעל הפיס פרס כספי בסך 150 אלף שקלים וספרה יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת על-פי בחירתה. הזוכה בפרס ספר הביכורים: "שבע דרכים לאיבוד", מאת סמדר שטינברג בהוצאת זמורה ביתן.
חבר השופטים בראשותה של פרופ' ארנה בן-נפתלי כלל את: ד"ר שמרית פלד, פרופ' אורי ש. כהן, פרופ' יאיר אסולין, אייל שגיא ביזאוי ובלהה בן אליהו.
מנימוקי חבר השופטים: "הספר "פתח גדול מלמטה" הוא ספר פורץ דרך בספרות העברית ומציג קול שלא נשמע בה עד כה. הספר מתאר את מסעה הנפשי של אישה בדרך ל"חדר משלה". במרכזו, אישה בוגרת שצריכה לעצב את דרכה מחדש. בשלושים וארבעה סיפורים שהופכים למכלול סיפורי שלם מביט הספר על העולם הנפשי במבט חד, אמיץ ונטול רחמים עצמיים. בצירוף של הומור, חכמה וכנות, אסתר פלד מאתגרת נרטיבים רווחים של תהליכי חניכה של נשים, ומייצרת נקודת מבט חדשה הנובעת מתוך הדברים עצמם. חוויית המפגש עם האחר וחווית הלבד הנשי והאנושי נבחנות באופן רענן וחדשני, אשר נטוע כל כולו בזמן הזה. הספר מתאר חוויה נשית מצטברת ויוצר פואטיקה, אתיקה ושפה נשיות, חפות מבנאליות או יומרה. הוא מאתגר את הנחות היסוד הגבריות של השפה העברית ומוסיף נדבך בהבנת מה שיונה וולך כינתה הסקסמניאקיות של העברית.
עוזי דיין, יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס וקרן ספיר, אמר בטקס: "פרס ספיר הוא סיפור טוב - מעצים את הסיפורת, מקדם את הסופרים ומחנך לקריאה של ספרות ישראלית עברית. כדי שיכתבו ספרים צריך שמישהו יעודד זאת. הקצאת הפיס לתרבות ואמנות עלתה בשנים האחרונות מ-11 מיליון שקלים ל-54 מיליון שקלים לשנה וכך נמשיך בשנים הבאות כי סיפור טוב לא מפסיקים באמצע. תודה מיוחדת לחברי דירקטוריון פרס ספיר שחוגג השנה ח"י שנים, על עבודתם המסורה ועל החלטתם האמיצה להעביר משנה זו את עבודת הכנת תחרות פרס ספיר למועצת הפיס לתרבות ולאמנות".

תאריך:  23/01/2018   |   עודכן:  23/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הסיבה: העירייה מתנגדת לבניית הדירות בשיטת פינוי-בינוי    הדיירים עשויים לעבור למסלול תמ"א 38 ויתכן שינהלו מו"מ חדש עם גינדי
עומר כרמון
בדיון להארכת מעצרו נמסר כי מחמד אלג'בורי הודה ששימש כמדען טילים של החמאס וסייע להם לשפר את יכולות הרקטות המשוגרות מרצועת עזה לישראל
עומר כרמון
מני נפתלי כועס על שותפו לשעבר שהתראיין אצל אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ▪ הודיע שהמחאה תחזור לכיכר גורן בפ"ת - סמוך לביתו של אביחי מנדלבליט
עומר כרמון
שיר של הסופר לבית דיין: "ביום שבו יסופר סיפור המאבק. את, עהד תמימי אדומה השיער. כמו דוד שסטר לגוליית, תהיי באותה שורה עם ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק"
עומר כרמון
נשיאת בית הדין למשמעת במשטרה: "ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר, ניצב מני יצחקי, איים לבצע בי סיכול ממוקד"    משטרת ישראל: "הדברים המובאים בשמו של מני יצחקי אינם מאפיינים את סגנון הדיבור שלו, את יחסו לפקודיו ובוודאי שלא את פועלו רב השנים במלחמה בארגוני פשיעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il