X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרה מנהלים ושבע חברות הורשעו בתיאום הצעות ב-18 מכרזים בני עשרות מיליוני שקלים של חברת החשמל וכמה עיריות, לאחר ש-26 נאשמים הודו במסגרת הסדרי טיעון
▪  ▪  ▪
מכרזים בשנים 2010-2009 [צילום: פלאש 90]

עשרה מנהלים ושבע חברות הורשעו (יום ג', 23.1.18) בפרשת קרטל גיזום העצים. מדובר בפרשה בו תואמו הצעות ב-19 מכרזים בני עשרות מיליוני שקלים של חברת החשמל וכמה עיריות, בעיקר בשנים 2010-2009. פסק דינה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאוה בן-אור, כולל 800 עמודים.
26 נאשמים אחרים הורשעו קודם לכן במסגרת הסדרי טיעון, והכרעתה של בן-אור ניתנה בעניינם של מי שבחרו לנהל את משפטיהם. הם הורשעו בעבירות של הסדר כובל בנסיבות מחמירות ובעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. חלק מהנאשמים הורשעו גם בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירות על חוק איסור הלבנת הון בהיקף מצטבר של 15 מיליון שקל.
ירון בלווא והחברה הנושאת את שמו הורשעו בארבע עבירות של צד להסדר כובל בנסיבות מחמירות, שלוש עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושתי עבירות של הלבנת הון. האחים פרץ קופר, אסא קופר וחברת ש.ו.ת ורד בר הורשעו בהסדר כובל בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ושתי עבירות של הלבנת הון. ארז מיארה, בעלי חברת מוקה גיזום והעתקת עצים, הורשע בשש עבירות של הסדר כובל בנסיבות מחמירות ובשש עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; גם החברה הורשעה.
רמי ברזילאי וחברת מנהרת אשקלון שבבעלותו הורשעו בארבע עבירות של הסדר כובל בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ושתי עבירות של הלבנת הון. נסים ברזילאי, בנו של רמי ובעליה של חברת נאש נאש, הורשע בהסדר כובל בנסיבות מחמירות ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. רמי עזרא הורשע בהסדר כובל בנסיבות מחמירות ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
הראל גולסט וחברת השביל הירוק שבבעלותו הורשעו בשלוש עבירות של הסדר כובל בנסיבות מחמירות, בשלוש עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ברישום כוזב במסמכי תאגיד ובשתי עבירות של הלבנת הון. סמנכ"ל הכספים של החברה, יובל רגב, הורשע בהסדר כובל בנסיבות מחמירות ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. ניסים קסנטיני וחברת קסנטיני ובניו שבניהולו הורשעו בהסדר כובל בנסיבות מחמירות ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. שולמית קסנטיני, אמו של ניסים, הורשעה בהסדר כובל.
עד מרכזי בתיק היה גדליה נוריאל, שהיה עד מדינה, אך בן-אור אומרת, כי בשל אופיו והספקות סביב אמינותו - היא הסתמכה על דבריו רק במקום בו ניתן להם סיוע, בנוסף לדרישת הסיוע הרגילה כאשר מדובר בעד מדינה. התביעה הציגה שורה ארוכה של ראיות, אומרת בן-אור, ולכן הדברים לא קמו או נפלו על עדותו של נוריאל. עד חשוב נוסף היה זוהר כץ, אחד הנאשמים בפרשה שהגיעו להסדר בשלב מוקדם יותר. עדותו הייתה מגמתית, אך בן-אור הגיעה למסקנה שניתן לייחס לה משקל רב, משום שיש לה חיזוקים בראיות חיצוניות רבות.
את המדינה ייצגו עוה"ד אשר גושן, יצחק שפיגלר, עומר קופלר, אייל פרזון, נועה עזרא וראזי מחאמיד. את הנאשמים ייצגו עוה"ד אורן גלעדי, נועם בן-עמי, דוד ליבאי, דנה וייס, איילת לשם, כפיר ממון, גדי זילברשלג, אשר אוחיון, אבי חימי, משה וייס ומירי ביטון-הראל.

תאריך:  28/01/2018   |   עודכן:  28/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשעות בקרטל גיזום העצים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זיכוי מוחלט
ברזילי נסים   |  29/01/18 10:53
2
פסה"ד כלל רק 800 עמודים
המאוכזב  |  29/01/18 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
"מה התגלית הגדולה שגילו הפעם? קלטת מלפני תשע שנים שאין בה כלום. האם יש אדם שאף פעם לא מתרגז ואומר כמה מילים שלא התכוון אליהן בעידנא דריתחא"
אלעזר לוין
ועדות מקומיות לבנין ערים יורשו - על-פי הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן (כולנו) - לאשר הגדלת השטח הבנוי ב-25%, בתנאי שכל השטח הנוסף ישמש לבניית דירות מוזלות "בהישג יד"
איתמר לוין
הצעת החוק הוגשה לכנסת בשנת 2010 ומאז היא תקועה בוועדת החוקה    הנדל: קיימים קשיים רבים ביצירת שיח בין הסדרי הטיעון לבין תיקון 113
עידן יוסף
סגירת הקו ליומיים נעשית לצורך שדרוג רציפים בתחנת האוניברסיטה    העבודות צפויות להימשך גם בשבת
יפעת גדות
בוצעו 61 סיורי פיקוח במפעלים ובדיקות פתע ב-72 ארובות; אזור "אוויר נקי" ראשון בישראל יצא לדרך    השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות להורדת זיהום האוויר במפרץ חיפה במסגרת התוכנית הלאומית, גם ממקורות תעשייתיים וגם ממקורות תחבורתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il