X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טורבינת הרוח שתוקם באילת [צילום: מטלון מקורות אנרגיה]
היתר בנייה ראשון מסוגו בישראל
טורבינת רוח קטנה תוקם באילת
חברת מטלון מקורות אנרגיה התגברה על התנגדות הירוקים: "התקבלה טענתנו כי המדינה בעצמה מתירה להקים נמל תעופה חדש במרכז נתיב נדידת הציפורים"

חברת מטלון מקורות אנרגיה קיבלה השבוע היתר בנייה ממחלקת ההנדסה בעירית אילת להקמה של טורבינת רוח קטנה בהספק של עד 50 קילו-ואט במבנה תעשייתי בבעלות החברה באזור התעשיה באילת.
מנכ"ל החברה, יאיר מטלון, מסר ל-News1, כי מתוך מכסה של כ 730 מגה ואט המאושרים על-ידי רשות החשמל במשרד האנרגיה להקמת טורבינות רוח - טרם ניתן היתר כלשהו בישראל על-פי תוכנית המתאר הארצית 10/ד/12.
"זאת הפעם הראשונה בה הצלחנו להתגבר על מכלול מכשולים ותפיסות שגויות בתחום האנרגיות המתחדשות בכלל ואנרגיית הרוח בפרט", אמר מטלון.
"ההתנגדות הקשה ביותר הייתה של רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, שהציגו עמדה אחידה בהגנה על בעלי החיים, ובפרט בהגנה על בעלי הכנף, ובטענות מבוססות על מחקרים רבים של היותה של מדינת ישראל נתיב נדידה לכ-500 מיליון ציפורים העושות דרכם בכל שנה מאירופה לאפריקה ובחזרה".
"אולם למרות מכלול ההתנגדויות, התקבלה טענתנו כי המדינה בעצמה מתירה לרשות התעופה האזרחית להקים במרכז נתיב נדידת הציפורים, בסמוך לכביש 90, באזור של עמק טופוגרפי - את שדה התעופה החדש על שם אילן רמון, בתמנע, כל זאת מתוך התעלמות מוחלטת מהסיכון המשמעותי הנשקף לציפורים, למטוסים, ולנוסעים בהם, ובכלל זה אזרחי מדינת ישראל, ותיירים רבים, לכן ועל אחת כמה וכמה בהתייחס לפרופורציה של תורן אחד ובודד באזור המוגדר מראש כאזור תעשיה, למול שדה תעופה שלם המכיל עשרות מטוסים".
"היתר הבנייה שניתן פותח פתח חדש ורחב לחברות ולאזרחים רבים לפעול על-פי חוק, ולקדם תהליך מוסדר של קבלת אישורים נדרשים להצבת טורבינות רוח בישראל, ומקדם תפיסה חדשה של הטלת האחריות לניתור החשש לפגיעה בבעלי הכנף על רשות הטבע והגנים, אם באמצעות הצבת מצלמות, ואם באמצעות ביצוע מעקב אנושי - כל זאת במקום העמסת העלויות הללו על היזמים, והאזרחים".

תאריך:  25/01/2018   |   עודכן:  25/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ארגון החמאס: המדען העירקי שנעצר בפיליפינים פותה להגיע למדינה בידי ארגון הביון הישראלי - המוסד ▪ חברה פיקטיבית הציעה לו שיתוף פעולה עסקי
עידן יוסף
תקרית יוצאת דופן אירעה במלון רמדה ירושלים, כאשר מתז-מים שנועד לכיבוי שריפות התפרץ כתוצאה מתקלה במהלך טקס החופה של מוטי שיף ופנינה רובין. החופה התקיימה באולם צדדי בו פתח לכיפת השמיים, והחגיגה התקיימה באולם אחר
אלעזר לוין
שלוש אספות בעלי האג"ח אישרו כמעט פה אחד את מכירת החברה לחברותיו של מוטי בן-משה בכ-2.38 מיליארד שקל    דרישת רשות המיסים לתשלום 245 מיליון שקל לא השפיעה על התוצאות    ועתה - אישור בית המשפט
עומר כרמון
נציגת משרד המשפטים הזהירה בשם היועץ המשפטי לממשלה: "משנים סדרי בראשית בחקיקת תקשורת בלי דיון ציבורי מספק"    שרת המשפטים הגיבה בחריפות    ח"כ יואב קיש לח"כ עיסאווי פריג': "אם החוק הזה לא עובר, עוד חודש אין גם את הערוץ בשפה הערבית, הלא TV"
עומר כרמון
שידור התחקיר של רביב דרוקר וגלי גינת בוטל ברגע האחרון    ערוץ עשר: "הכתבה כוללת הקלטה מאוד נפיצה של קובי מימון ומקורביו הבכירים. לפני שעות אחדות טענו נציגיו של מימון, לראשונה, שחלקים מההקלטה הזאת בושלו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il