X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זוהי ההפגנה השלישית ברציפות מול בניין העירייה בעיר המפגינים במקום קראו להתפטרותו של ראש-העיר יחיאל לסרי
▪  ▪  ▪
קוראים להתפטרות ראש-העיר [צילום: פלאש 90]
לסרי. נחוש להשיב את המצב על כנו [צילום: מוקי שוורץ]

כאלף מתושבי אשדוד הגיעו (שבת, 27.1.18) להפגין בפעם השלישית ברציפות להפגנה מול בניין העירייה בעיר, כמחאה על הכוונה לסגור עסקים בשבת. המפגינים הניפו שלטים שטענו כי סגירת העסקים יכולה להוביל למלחמת אחים, כמו גם קראו להתפטרותו של ראש-העיר יחיאל לסרי.
בהפגנה השתתפו גם חברי הכנסת אילן גילאון ממפלגת מרצ, וקסניה סבטלובה מהמחנה הציוני. ח"כ גילאון תיאר את חוויותיו מהתקופה בה גר באשדוד "אשדוד זו עיר ההכלה מאז שנוסדה. גרתי בשכונה ליד בית כנסת. הילדים הלכו לבית כנסת ואחר כך לים. הכל היה מקובל. להדליק נרות בשבת ואז את הסיגריה מהנרות, והכפייה הזאת לא תתקבל. כשהייתי סגן ראש העירייה פתחנו את כל האזור המערבי באופן מוחלט. גם המתקנים העירוניים הציבוריים היו פתוחים בשלב. זה היה 'חיה ותן לחיות'. כל אחד הולך על-פי דרכו בסוף השבוע".
ח"כ קסניה סבטלובה אמרה "לא נאפשר לאף אחד לחלק ציונים ביהדות, ואיש לא יקבע לנו איך לבלות בשבת שלנו - שבת ישראלית. נגרום לממשלה הזאת להתעורר ולהבין כי לא נשלים עם חוק המרכולים ועם חוקים הזויים אחרים. כשם שאנו לא כופים את דרך חיינו על אחרים, לא נסכים לכפייה דתית. יש כאן ותיקים ועולים. זו אינה הפגנה מגזרית - היא של כולנו. בעוד במקומות רבים ברחבי הארץ שמבקשים ישראל יהודית - לא אורתודוקסית. דמוקרטית וחופשית - לא מדינת הלכה".
ראש-העיר יחיאל לסרי הגיב השבוע לדברים בדף הפייסבוק שלו, כאשר כתב "התפתחויות חדשות בחיי העיר בשנים האחרונות, הובילו להפרת האיזון באופיה של השבת באשדוד ואני נחוש להשיב את המצב על-כנו ולהחזיר את העיר לשביל הזהב ולשקט הפנימי המאפיין אותה, תחת הפשרות וההסכמות שהיו מקובלות בעבר".
מנגד, למרות שכבר עברו ארבע שבתות מאז מכתב הרבנים ובו הדרישה לאכיפת החוק לסגירת מרכולים בכל העיר, גם השבת פקחי העיירה חילקו בביג ובסטאר סנטר התראות בלבד.
במקביל, נערכה הפגנה דומה ברמת-גן, שהייתה הרשות הראשונה שה עלתה היוזמה לקדם תיקון לחוק העזר העירוני במטרה לאפשר פתיחת עסקים בשבת. את ההפגנה יזמו תושבי העיר, בהובלתה של תנועת "ישראל חופשית". בהפגנה, נקראו קריאות נגד ראש העיר ישראל זינגר, בטענה שהוא מוכר את העיר לחרדים באמצעות עמודי עירוב ומוסדות חרדים הכוללים ישיבות וצופרי שבת בשכונות הצמודות לבני ברק. בהפגנה נכח סגן ראש העיר, כמו גם חברי מועצה נוספים. לפי התנועה, הפגה דומה צפויה להיערך בעיר ראשון-לציון ביום ראשון הקרוב.

ההפגנה ברמת גן [צילום: ישראל חופשית]
תאריך:  27/01/2018   |   עודכן:  27/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כאלף מתושבי אשדוד הפגינו נגד סגירת חנויות בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
הספינה לא חדרה למים הטריטוריאליים האמריקניים    מטרת ספינות הריגול ליירט אותות של מכ"מים ושל סונארים, כדי לתכנן אמצעים נגדם    את המידע הזה ניתן לאסוף גם ממרחק של 50 ק"מ מהחוף, כלומר במים בינלאומיים
עומר כרמון
הסתבך: סטיב ויין - מקורבו היהודי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ    עושה את מרבית הונו מבתי קזינו במקאו הסינית    מכחיש שדחק בטראמפ להסגיר לסין מתנגד משטר שמצא מקלט בארה"ב
עומר כרמון
חברי כנסת קוראים לראש הממשלה לנקוט בצעדים קשים יותר: להחזיר את השגרירה לישראל ולהפסיק את משלחות הנוער לפולין    ח"כ לפיד התעמת עם שגרירות פולין
עומר כרמון
הדיילי מייל: רעייתו של נשיא ארה"ב אינה לנה יותר בבית הלבן לאחר שנחשף קשר מיני בין בעלה לכוכבת פורנו    אמורה הייתה להצטרף השבוע לבעלה שנסע לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אולם ברגע האחרון נמסר כי לא תצטרף לנסיעה "מסיבות לוגיסטיות"
עומר כרמון
הנסיך הסעודי אל-וליד בן טלאל מנסה לשדר עסקים כרגיל לאחר שנעצר בידי יורש העצר בממלכה במסגרת "מאבקו בשחיתות"    מחזיק באינספור חברות בכל רחבי העולם ובעבר אף רכש מלון עם יצחק תשובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il