X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הארצי: חברת מ.דיזנגוף (ייצוג קלובים) סירבה לקבל את עו"ד נעמי מושקוביץ-סקורצקי מתוך הנחה שתהיה אם מרובת ילדים; תפצה אותה ב-50,000 שקל
▪  ▪  ▪
רוזנפלד. "סטריאוטיפ עמוק"

חברת מ.דיזנגוף (ייצוג קלובים) סירבה לקבל לעבודה עורכת דין בשל היותה דתייה ואם לשני ילדים קטנים - קובע בית הדין הארצי לעבודה. בית הדין דחה את ערעורה של החברה והותיר על-כנו את הפיצוי אותו חויבה לשלם לעו"ד נעמי מושקוביץ-סקורצקי - 50,000 שקל.
החברה עוסקת בייצוג מועדוני ביטוח בינלאומיים בתחום השיט ומושקוביץ-סקורצקי עברה שלושה ראיונות למשרה במחלקה המשפטית שלה. בראיונות עלתה השאלה האם כאישה דתייה היא תתאים למשרה, המחייבת היעדרויות מן הארץ, לנוכח הנחת נציגי החברה שהיא מתכננת משפחת ברוכת ילדים. למרות חדירה גסה זו לפרטיותה, מושקוביץ-סקורצקי הבהירה שהיא ובעלה אינם חושבים על תשעה ילדים (המספר בו נקב נציג החברה) והסבירה כיצד תתמודד עם דרישות המשרה - אך לא התקבלה.
בית הדין האיזורי קיבל את תביעתה של מושקוביץ-סקורצקי לאחר שקבע, שמדובר באפליה פסולה על-רקע היותה נשואה, אם ודתייה. שופטת בית הדין הארצי, רונית רוזנפלד, דחתה (18.1.18) את ערעורה של דיזנגוף באומרה כי מדובר בממצאים עובדתיים מבוססים היטב שאין מקום להתערב בהם. רוזנפלד מנתחת שוב בעצמה את הראיות ומסכמת: "באמירות אלה [של נציג החברה] טמונה גישה סטריאוטיפית כה עמוקה ביחס לקבלה לעבודה של אימהות לילדים בכלל, ושל אימהות המשתייכות לחברה החרדית בפרט, עד כי אפשר שמתייתר הצורך לדון בכל יתר הטענות שבערעור".
עם זאת, רוזנפלד ממשיכה ודנה ביתר טענותיה של דיזנגוף ודוחה גם אותן. בין היתר היא אומרת כי קו הגבול בין המותר לאסור בראיון עבודה עובר בשאלה האם העובד יכול למלא את דרישות המשרה; כיצד יעשה זאת - אין זה מעניינו של המעסיק. עוד היא אומרת כי דיזנגוף לא הצליחה לספק הסבר מדוע מושקוביץ-סקורצקי לא התקבלה לעבודה ולא עמדה בנטל להוכיח שלא מדובר היה באפליה פסולה. בסיום פסק הדין אף מנחה רוזנפלד את בתי הדין כיצד לבחון בעתיד תביעות דומות, תוך שימת לב לאפליה המבנית העולה מהן.
דיזנגוף חויבה בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל. הנשיא יגאל פליטמן, השופטת לאה גליקסמן ונציגי הציבור מיכל בירון בן-גרא וצבי טבצ'ניק הסכימו עם רוזנפלד. את דיזנגוף ייצגו עוה"ד טל עינת בן-אריה, אפרת סיבוני ודורון וייטיץ, ואת מושקוביץ-סקורצקי - עוה"ד אלעזר יקירביץ וקרן בנית.

תאריך:  30/01/2018   |   עודכן:  30/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם דתייה לא התקבלה לעבודה מתוך אפליה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רוצה להביא 9 ילדים? חיפשי פריר
הועד נ' צבועים  |  30/01/18 20:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת הבנייה י.נ.א טוענת שאלקטרה לא שילמה לה תמורת עבודות שביצעה עבורה בעיר הבה"דים ובקרית המשטרה בבית שמש
איתמר לוין
הסכם פשרה בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית: הרשת השייכת לש"ס תחזיר את דמי המנוי לעיתון "יום ליום" שניכתה משכר העובדים בתקופה בה היה העיתון מזוהה עם המפלגה
עומר כרמון
מאמר של עיתונאי יהודי שכותרתו "הגיע הזמן שאבו מאזן ילך", גרם למשרד ההסברה הפלשתיני לפרסם הודעה חריגה: "איננו זקוקים לרוג'ר כהן או לניו-יורק טיימס שילמדו אותו איזה סוג של דמוקרטיה או משטר מתאימים לעם הפלשתיני שנלחם כעת על חופש ועצמאות"
עידן יוסף
בית הדין הרבני באשקלון ביטל בצעד חריג הסכם גירושין של חקלאי ומורה מוכרים מדרום הארץ שקיבל תוקף של פסק דין    הסיבה: ההסכם נעשה למראית עין
עומר כרמון
בעוד מקורביו של אנדרו מקייב טוענים כי פרש מיוזמתו, מקורבי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, גורסים כי פוטר    טראמפ האשים את מקייב בשחיתות, משום שלא פסל עצמו מחקירת פרשת המיילים של מועמדת המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il