X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניו-יורק טיימס בדק את הטענות העובדתיות המרכזיות בנאום על מצב האומה, ומצא כאלו שהיו נכונות, כאלו שהיו כוזבות וכאלו שנמצאות באמצע
▪  ▪  ▪
בדקו את העובדות [צילום: AP]

לדונלד טראמפ יש רקורד "מרשים" של העלאת טענות עובדתיות מופרכות, כך שאין פלא שאמצעי התקשורת בארה"ב עקבו בשבע עיניים גם בהקשר זה אחרי נאומו על מצב האומה. ניו-יורק טיימס בחן את הדברים בזמן אמת, ואלו עיקרי ממצאיו.
"נוספו 2.4 מיליון משרות מאז הבחירות". נכון, אבל ההקשר חשוב. מאז הבחירות נוספו בממוצע 169,000 משרות בחודש - לעומת ממוצע של 185,000 בשבע השנים הקודמות שהיו בממשל אובמה.
"האבטלה בקרב האפרו-אמריקנים בשפל חסר תקדים". נכון, אבל ההקשר חשוב. האבטלה במגזר זה עומדת על 6.8%, לאחר ירידה מתמשכת. לא ברור גם כמה קרדיט יכול לקבל נשיא בשנתו הראשונה על ביצועי הכלכלה.
"אחרי שנים של קיפאון, השכר עולה". לא נכון. קצב עליית השכר בשנה הראשונה של טראמפ נמוך מזה שבסוף הקדנציה השנייה של ברק אובמה.
"אפל הודיעה שתשקיע 350 מיליארד דולר בארה"ב". נכון, אבל ההקשר חשוב. ההודעה אומנם נמסרה לאחר אישור הרפורמה במס, אך 275 מיליארד דולר הם המשך של תוכנית ההשקעות הקיימת, ורק 37 מיליארד דולר נוספו בשל הרפורמה במס.
"אנחנו יצואני אנרגיה לעולם". מטעה. ב-2017 ייצאה ארה"ב יותר גז טבעי משייבאה, וזו תמונת המצב בתחום הפחם מזה שנים - אבל היא מייבאת יותר נפט משהיא מייצאת, ומצב זה צפוי להשתנות רק בעשור הבא.
"קרייזלר מעבירה מפעל מרכזי ממקסיקו למישיגן". בערך. החברה מעבירה את ייצורן של המשאיות הכבדות, אבל המפעל במקסיקו ממשיך לפעול וייצר מכוניות מסחריות לשוק הבינלאומי.
"נדרשות עשר שנים לקבל אישור לסלילת כביש פשוט". נכון חלקית. זהו הזמן שנדרש לפרויקטים גדולים, בעוד שיפוץ של כביש מקבל היתר מיידי וזמן ההמתנה הממוצע הכולל הוא שלוש-שש שנים.
"הגרלת הוויזות מאפשרת לכל אחד לקבל גרין קארד, בלי קשר לכישוריו, סגולותיו וביטחון הציבור". לא נכון. בהגרלה יכולים להשתתף רק בעלי תעודת בגרות ומעלה, או בעלי ניסיון מקצועי של חמש שנים הכולל שנתיים של הכשרה. עליהם לעבור בדיקה רפואית ובעלי עבר פלילי נדחים. הזוכים עוברים בדיקת רקע הנמשכת מספר חודשים.
"מהגר בודד יכול כיום להביא מספר בלתי מוגבל של קרובים רחוקים". מטעה. מהגרים יכולים לבקש להביא קרובי משפחה, אבל הדבר כפוף לאישור שאינו ניתן באופן אוטומטי. כל קרוב שכזה חייב לעבור בדיקות רקע בתחומי הפלילים והביטחון. יש מכסות כלליות לכניסתם של בני זוג וילדים, וכיום 3.9 מיליון איש ממתינים בתור.
"הקואליציה להבסת דאעש שחררה כמעט 100% מהשטח שהחזיק בעירק ובסוריה". נכון, אבל ההקשר חשוב. המאבק נגד דאעש החל בזמן ממשל אובמה; מאז בחירתו של טראמפ שוחררו 20,000 קמ"ר - כולל ערי מפתח ובראשן מוסול ורקה.
"שוק המניות שבר שיא אחרי שיא". נכון. בשנתו הראשונה של ממשל טראמפ עלה מדד סטנדרט אנד פור ב-24.7%, לעומת 26.3% בשנה הראשונה של אובמה - שבאה אחרי הנפילה הקשה של 2008; העליות אצל טראמפ החלו מנקודה גבוהה יותר, ולכן הן מרשימות בהרבה.
"הסכמי הסחר הקריבו את רווחתנו ושלחו החוצה חברות, עבודות וביטחון לאומי". יש צורך בהקשר. הדעה הרווחת היא שמשרות בתחום הייצור אבדו בעיקר בשל תהליכי אוטומיזציה וגלובליזציה, יותר מאשר בגלל הסכמי סחר. להסכם הסחר עם מקסיקו וקנדה הייתה השפעה שולית על שוק העבודה האמריקני; כניסתה של סין לארגון הסחר העולמי ב-2001 השפיעה יותר.
"3 מיליון עובדים קיבלו בונוסים מאז העברת הרפורמה במס". נכון. אחת מהנחות היסוד של הרפורמה הייתה, שקיצוץ מס החברות מ-35% ל-21% יאפשר להעניק הטבות לעובדים - והיא התממשה במהירות רבה ובהיקף נרחב.
"ביצענו את הרפורמה והקיצוצים הגדולים ביותר בתחום המס בתולדות ארה"ב". לא נכון. הקיצוצים של רונלד רייגן היו גדולים יותר מבחינת חלקם בתוצר והשפעתם. כשיעור מן התוצר (ולא במספרים מוחלטים, שכמובן מושפעים מהאינפלציה), הרפורמה הנוכחית היא ה-12 בגודלה בהיסטוריה.

תאריך:  31/01/2018   |   עודכן:  31/01/2018
+21 קמ"ש בשעות העומס
17:13 31/01/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

העיר ג'ינאן, בירת מחוז שאנדונג שבמזרח המדינה, היא הקשה ביותר לתנועה. בייג'ינג מדורגת במקום השני, והעיר חרבין שבמנצ'וריה - במקום השלישי

6.8 מיליון תושבים
+"ענף זית" נוסח ארדואן
13:05 31/01/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הצבא הטורקי פתח במתקפה כוללת נגד הכורדים בגבול עם סוריה, ומעמיק את הבעיות איתן צריכה ארה"ב להתמודד - במקביל להגברת הסמכותנות של ארדואן

אזרחים נהרגו [צילום: AP]
+מפלגה שלישית ב-2020?
08:37 31/01/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפעילה הרפובליקנית ג'ולינה גלובר מדווחת שרבים במפלגה חושבים על האפשרות שבבחירות הבאות לנשיאות יהיה גם מועמד מטעם מפלגה שלישית - והוא אפילו עשוי לנצח

61% רוצים עוד מפלגה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
רשת PwC אומרת שאין אפליית שכר מכוונת בשירות השידור הבריטי. ההנהלה מבטיחה לעשות יותר למען הנשים, בעוד חלק מן העובדות דוחות את ממצאי הדוח
איתמר לוין
המנכ"ל הנכנס של החברה יקצץ את שכרו כדי שיהיה זהה לזה של קודמתו בתפקיד - לאחר שהתברר שפערי השכר בין גברים לנשים בחברת התעופה עומד על 52%, בעיקר בשל מיעוט הטייסות
איתמר לוין
אחד הפיגועים הקשים ביותר בתולדות אפגניסטן מלמד שלארה"ב אין אסטרטגיה כיצד לנצח בה, כאשר 16 שנים לאחר הפלישה - הטליבאן שולט על יותר שטח מזה שהיה בידיו בשנת 2001
איתמר לוין
שיקומה של העיר רקה, שהייתה בירת דאעש בסוריה, יצריך שיתוף פעולה בינלאומי ומשאבים עצומים. בערים חלב ואידליב המשימה תהיה עוד יותר קשה
איתמר לוין
עמנואל מקרון פועל בצורה גלויה ומתוכננת במטרה להחזיר את צרפת למרכז הזירה הבינלאומית: מישראל ועד קטר, מסין ועד אלג'יריה. עד עכשיו הוא לא השיג הרבה, אבל יש לו לפחות עוד ארבע שנים – כותב דר-שפיגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il